گفت وگو با عسل پوررضایی ؛ قهرمان پیوستگی هشتم از ماهشهر

گفت وگو با عسل پوررضایی ؛ قهرمان پیوستگی هشتم از ماهشهر برتر هشتم

گفت وگو با عسل پوررضایی ؛ قهرمان پیوستگی هشتم از ماهشهر

نام و نام خانوادگی: عسل پوررضایی

پایه: هشتم

نام شهر و استان:استان خوزستان بندر ماهشهر

شغل  مادر: خانه دار

شغل پدر: خیاط

میانگین تراز: 6200

معدل :20

سال‌های حضور در کانون: یک سال

چند آزمون شرکت کرده است: 18 تا


مصاحبه‌گر : نازنین بهمنی

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

من امسال شروع کردم به شرکت در آزمون های قلم چی تا آمادگی کافی را برای رفتن به مدارس تیزهوشان را داشته باشم و همچنین آزمون های قلم چی به من کمک کرد که استرسم برای قرار گیری در فضای کنکور و آزمون های تیزهوشان از بین برود و با نحوه تست زنی هم آشنا شدم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

برخی از سوالاتی که در آزمون های مشابه پارسال و هدف گذاری وجود دارند در آزمون اصلی هم مشابه شان می آید پس اینطوری میتونم تعداد سوالات مثبتم رو افزایش بدم بخاطر. همین تحلیل آزمون های مشابه پارسال و هدف‌گذاری باعث میشود جواب اون سوال رو بلد باشم و اگر در آزمون آمد به راحتی به اون سوال پاسخ بدم.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

درسته مدتی درس خواندن آدم را خسته می‌کنه بخاطر همین وقتی افزایش تراز داشتم و پیشرفت خوبی توی آزمون هایم داشتم یک روز استراحت رو به عنوان جایزه برای خودم در نظر میگرفتم و خسته نمی شدم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

وقتی که آزمون ها رو مرتب پشت سرهم شرکت میکنم باعث می شود در هر آزمون حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ تا  افزایش تراز داشته باشم و قدم به قدم پیش بری تا به موفقیت برسم.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

بعضی وقتا مباحث آزمون ها از درس مدرسه جلوتر بود و باعث میشد که من درس هارو پیش خوانی کنم و اینطوری آمادگی بیشتری در کلاس داشتم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

من مشاوره دارم و یکی از بهترین مشاوره های کانون قلم چی خانم عالی پور رو انتخاب کردم ایشون بر اساس برنامه راهبردی به من برنامه می دهند و من طبق اون پیش می روم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

 ریاضی و علوم و مطالعات من از تکنیک تند خوانی استفاده میکنم بخاطر همین درس هام رو توی مدت زمان کمتری میخونم و این خیلی به من کمک کرده است

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

فردای روز آزمون یا همان روز آزمون مجدد سوالات رو حل میکنم و سوالای که اشتباه کردم را متوجه میشم و حل درست آنها را یاد می گیرم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم تا حد توانشان کمکم کردند و همیشه به من افتخار کردند و پشتم بودند.


  1. سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

در ایام نوروز بعضی از درس هارو مطالعه کردم و از زمان های فرجه امتحان هم به خوبی و تا حد امکان استفاده می کردم که شب امتحان فقط به دوره کردن آن نیاز داشته باشم.


  1. امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

امسال هم تصمیم دارم در ۱ هفته فورجه آیی که مدرسه میدهد کل درس ها رو از اول تا آخر مرور کنم و بخوانم علاوه بر این از عید استفاده بسیار خوبی داشتم .


  1. برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله به نظر من سوالاتی که کانون قرار میدهد خیلی خوب است و همچنین چون پاسخنامه دارد به خوبی کمکم میکند که اگر جایی اشکال داشتم ان را برطرف کنم حل نمونه سوال خیلی تاثیر دارد.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

من در تابستان می خواهم سال نهم را پیش خوانی کنم همچنین پی دی آف کتاب هارا دانلود کنم و آنها را بخوانم و البته درس های اصلی مثل علوم و ریاضی و فارسی برای ریاضی هم از کلاس های که در کانون قلم چی برگزار می‌شود استفاده می کنم.


  1. اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

من که امسال پایه هشتم هستم ولی اگر پایه نهم بودم می خواستم شرکت کنم یک برنامه ی سنگین با تلاش و کوشش بسیار برای خودم ترتیب می دادم و تمامی نمونه سوال و ۱۰۰ تست رو حداقل در هر روز می زدم تا موفق بشوم.

Menu