گفت و گو با اسماء ناصری ،قهرمان پیوستگی

تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟ برای نیم سال دوم با توجه به اینکه دروس رو به پایان است و از طرفی امتحانات خرداد ماه در پیش است تصمیم گرفتم تا با برنامه ریزی صحیح از فرصت عید نوروز استفاده کنم

گفت و گو با اسماء ناصری ،قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی : اسماء ناصری

مقطع و رشته : هشتم

نام شهر و استان : بم - کرمان

میانگین تراز : 6010

سال‌های حضور در کانون : 4 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 84 

 مصاحبه‌گر : زهره زادمهر

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

برای نیم سال دوم با توجه به اینکه دروس رو به پایان است و از طرفی امتحانات خرداد ماه در پیش است تصمیم گرفتم تا با برنامه ریزی صحیح از فرصت عید نوروز استفاده کنم و اشکالاتم را در دروسی که ضعیف هستم برطرف کنم مچنین در نظر دارم با استفاده از کتاب‌های تست زنی به ویژه کتاب‌های آبی و سه سطحی خود را هم برای زمون‌ها و هم امتحانات پایان ترم آماده کنم و در کل تصمیم دارم در نیم سال دوم بیشتر تلاش کنم.

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

من برای تمام دروس نیم سال اول به جز درس ریاضی که به دلیل بی‌دقتی و اشکال در مدیریت زمان نمره ۱۸ گرفتم نمره ۲۰ را کسب کردم از این رو تصمیم دارم در این دوره نقاط ضعفم را بیشتر مورد توجه قرار دهم و بیشترین بهره را از دوره طلایی نوروز ببرم.

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

استفاده از کتاب نوروز شرکت پیوسته در آزمون‌های نوروزی کانون و همچنین مرور تست‌ها نکته‌های کتاب درسی به خصوص مرور درس زیست شناسی.

  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله با استفاده از تابلوی نوروز مباحث مشخص شده در آن را از کتاب‌های آبی و سه سطحی مرور کردم و بعد از آن سراغ کتاب نوروز رفتم و آزمون محور از آن تمرین کردم تا هم با برنامه پیش رفته باشم و هم مطالب دروس برای بعد از عید از ذهنم فراموش نشود.

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

من هیچ وقت در آزمون‌های قلم چی غیبت نداشتم و حتی اگر ان و شرایط شرکت حضوری در آزمون را نداشته باشم حتماً به صورت آنلاین در آزمون شرکت می‌کنم و این عملکرد به دلیل حساسیتم نسبت به آزمون‌هاست برای دلیلش می‌توانم بگویم شرکت کردن پیوسته در آزمون‌ها باعث می‌شود شناخت دقیق‌تری از خودم داشته باشم و بهتر رفع اشکال کنم.

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

هدف از شرکت در آزمون‌ها شناخت نقاط ضعف و قوت خودم است باعث می‌شود با انگیزه بیشتری درس بخوانم.

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟

شرکت در آزمون‌های هدف گذاری باعث شناخت بیشتر از عملکرد درسی ودم می‌شود و اگر در درسی ضعف را احساس کنم می‌توان با مطالعه بیشتر آن را برای آزمون اصلی رفع کرد.

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

 شرکت در این آزمون باعث می‌شود دیدگاه و ذهن من را به سوالات آزمون اصلی باز کند باعث می‌شود با آمادگی بهتری در آزمون شرکت کنم سوالات این آزمون منبع خوبی برای تست زدن درس به درس قبل از آزمون اصلی می باشد.

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

باعث می‌شود با سوالات بیشتری آشنا شوم علاوه بر اینکه مهارت تست زنی ام افزایش می‌یابد نکات کلیدی زیادی را یاد بگیرم ه به پیشرفت درسی مدرسه‌ام کمک زیادی می‌کند

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

تا جایی که بتوانم مطابق برنامه راهبردی پیش می‌روم بتدا طبق برنامه مدرسه دروسی را که با برنامه آزمون برابر است را می‌خوانم و سپس مباحثی که ممکن است با آزمون هماهنگ نباشد را پیشخوانی می‌کنم اگر وقت داشته باشم تست هم می‌زنم.

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

درس مطالعات پیام و گاهی هم ادبیات و زبان جز نقاط قوت من قرار دارند ر درس مطالعات و پیام آسمانی ابتدا متن کتاب درسی را می‌خوانم و سعی می‌کنم ۱۰ سوال آزمون را پاسخ دهم و زیاد نیازی به تست زدن ندارم در بقیه دروس ز کتاب‌های کمک آموزشی کانون و درسنامه‌های آنها استفاده می‌کردم تا یادگیریم کامل شود و در نهایت تست‌های متنوع می‌زنم و پاسخ‌ها را بررسی می‌کنم.

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله تکمیل دفتر برنامه‌ریزی علاوه بر اینکه به ساعت مطالعه من نظم داده است شناخت من را نسبت به یادگیری ام هم بیشتر کرده است ناختی که از طریق دفتر برنامه‌ریزی به دست آوردم به همراه تلاش بیشتر من اعث پیشرفت درسی‌ام شده است

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله من از روش ضربدر منها استفاده می‌کنم ابتدا نیم نگاهی به سوالات دارم و رد سوالات زمان بر در مرحله اول پاسخگویی و در آخر کار بازگشت به سوالات علامت‌دار شده و پاسخ به آنها از مزیت‌های روش ضرب در منفی است که باعث آرامش من می‌شود.

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش پیشرفت داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

درس ریاضی را با تمرین و تکرار زیاد و افزایش ساعت تست زنی پیشرفت کردم درس ادبیات با تحلیل بهتر آزمون‌ها و خواندن دقیق‌تر درسنامه‌ها درصدم بهتر شد در درس عربی با یادگیری قواعد و تمرین متنوع و افزایش دقت پیشرفت داشتم.

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در مرحله اول پاسخ‌های اشتباه خودم را بررسی می‌کنم بعد سوالات دامدار را هم حتماً تحلیل می‌کنم در بررسی پاسخنامه اگر متوجه راه حل سوال نشدم با خواندن درسنامه و کتاب درسی سعی می‌کنم راه حل‌ها را کاملاً یاد بگیرم و در پایان سوالات درست را هم بررسی می‌کنم تا پاسخ‌ها مجدداً مرور شوند.

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کارنامه اصلی استفاده می‌کنم که با مشخص کردن سوالات ساده‌تر، دام دار و دشوار، در تحلیل و بررسی آزمون‌ها کمک زیادی به من می‌کند . کارنامه اشتباهات که باعث می‌شود نقاط ضعفم را بشناسم و با برنامه‌ریزی درست و مرور به موقع سعی کنم که به یادگیری کامل برسم.

 

 

Menu