گفت و گو با سهند رنجبر؛ قهرمان پیوستگی پایه هشتم

نام و نام خانوادگی: پایه : هشتم نام شهر و استان: استان آذربایجان شرقی - شهرستان میانه میانگین تراز: 6955 سال‌های حضور در کانون : 1 سال شغل و تحصیلات مادر: مهندسی کشاورزی - خانه دار شغل و تح

گفت و گو با سهند رنجبر؛ قهرمان پیوستگی پایه هشتم

نام و نام خانوادگی: سهند رنجبر

پایه : هشتم

نام شهر و استان:استان آذربایجان شرقی - شهرستان میانه

میانگین تراز: 6955

سال های حضور در کانون : 1 سال

شغل و تحصیلات مادر: مهندسی کشاورزی - خانه دار

شغل و تحصیلات پدر:  کارشناسی ارشد- کارمند شرکت نفت

مصاحبه گر : جواد محسنی


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر. من تا حالا در آزمون‌های قلم چی غیبت نداشته‌ام. به دلیل هدف‌های بالای من و حساسیت خانواده‌ام به آزمون‌های قلم چی نه تنها در آزمون‌ها غیبت نداشته‌ام بلکه سعی خواهم کرد در آزمون‌های آینده نیز حاضر شوم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

من با شرکت در همه آزمون‌های قلمچی توانستم در درس‌های خود نیز پیشرفت کنم زیرا آزمون‌های قلم‌چی از نکات کلیدی و مطالب مختلف کتاب نیز در امتحانات خود سوال طرح می‌کرد و همین باعث شد من در زمینه مطالبی از کتاب‌ها که در سر کلاس درباره آنها گفت و گو نمی‌شد نیز پیشرفت کنم یکی دیگر از نتایج مثبت شرکت در همه آزمون‌های قلم چی این بوده است که ما را وادار می‌کند دروس مختلف را هر هفته مرور کنیم و این نیز ما را برای امتحانات مختلف آماده می‌سازد.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

بله شرکت در آزمون‌های هدف گذاری من را از وضعیت درسیم گاه می‌کرد و باعث می‌شد من خودم را در زمینه‌ای که نیاز به تلاش بیشتری دارم تقویت کنم و نتایج خوبی در آزمون‌های اصلی به دست بیاورم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

 بله. سوالات آزمون های مشابه پارسال بسیار شبیه به سوالات آزمون‌های جدید است و همین موجب می‌شود برای سوالات آزمون جدید آمادگی داشته باشم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

من در دروس ریاضی تیزهوشان، ریاضی عادی، زبان انگلیسی، زبان عربی، مطالعات اجتماعی و پیام‌های آسمانی همیشه درصد خوبی کسب می‌کنم. در دروس دیگر نیز مانند فارسی و علوم اکثراً تراز عالی و بالاتر از عالی به دست می‌آورم. درس‌هایی مثل مطالعات اجتماعی و هدیه‌های آسمانی فقط حفظیات هستند. دروس دیگر نیز مانند فارسی و علوم را نباید حفظ کرد بلکه باید درک کرد. ریاضی هم که فقط با تمرین و تکرار قابل یادگیری است. و دیگر دروس از جمله زبان انگلیسی و زبان عربی با حفظ کردن و تمرین و تکرار زیاد قابل فراگیری است.

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

اینکه هرگز نباید دست از تلاش کردن برداشت. زیرا در آزمون‌هایی که کوتاهی می‌کردم ترازم نسبت به ترازهای قبل افت می‌کرد.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

من با یک روش جدید، در درس فارسی یک تغیر بزرگی کردم. در اوایل من، درس فارسی را فقط از کتاب خود و کمک درسی ها میخواندم. ولی بعد از چند امتحان، تصمیم گرفتم تست های قلمچی را در درس فارسی نیز بزنم. و بعد از آن آزمون، تراز من در درس فارسی بسیار تغیر کرد.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

من بعد از هر امتحان هنگامی که پاسخنامه قابل دریافت می‌شد، با توجه به پاسخ برگ خود سوال‌هایی را که جواب نداده بودم و یا اشتباه پاسخ داده بودم دوباره حل می‌کردم و سپس از پاسخنامه نیز استفاده می‌کردم.

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دادید؟

چرا. بارها خسته شدم، ولی با فکر کردن به اینکه این سختی‌ها چگونه من را به هدف‌های خودم نزدیک می‌کنند برای آزمون‌های دیگر آماده شدم. چالش‌های زیادی در این سال وجود داشت به عنوان مثال آزمون کشوری که نفر یک مدرسه و استان شدم و آزمون ۷ فروردین قلمچی که یکی از آزمون‌های مهم بود و من نفر سه در سطح شهر شدم... 

همه ما به سرگرمی نیاز داریم تا خستگی خود را رفع کنیم من با کارهای ساده‌ای مانند گوش دادن به آهنگ، تماشای فیلم، انجام انواع متفاوتی از ورزش‌ها و مطالعه خستگی خودم را رفع می‌کردم.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ 

چون من قصد دارم از همین الان برای هدف های خودم تلاش کنم.من وقتی با کانون آشنا شدم که والدینم می خواستند خواهرم را به قلم‌چی ثبت نام کنند و بعد از آن من را نیز در کانون قلم‌چی ثبت نام کردند. کسی از خانواده و بستگان من نیز عضو کانون نبود.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر من برای پیشرفت من و خواهرم از بسیاری از خواسته های خود گذشتند و محیط خانه را کاملا محیطی آموزشی کردند. همچنین آن ها با ثبت نام در کلاس های تقویتی، خرید کتاب های گوناگون و... من و خواهرم را در این راه بسیار همکاری کردند.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

بله. نتایج آزمون را همه هم پدرم و هم مادرم مشاهده می کردند. معمولا در نفرات برتر اسمم را مشاهده می کنم. فقط بعضی وقت ها از رتبه اول دور تر می شوم. در این مواقع والدینم نه تنها من را سرزنش نمی کنند، بلکه می گویند که مشکلی ندارد. چون در این امتحان راه جدیدی یافته ام که می توان با آن پیشرفت کرد و باید از آن عبرت بگیرم.

 

به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

از دلایل مهمی که باعث شد پیشرفت کنم حمایت خانواده عزیزم، مدیر و معاونین گرانقدر دبیرستان شایستگان صبا و پشتیبانی اساتید محترم به خصوص آقایان حسین رزمی، مهدی بیرامی، حسین فرجی، احد میرزائی، رضا نورعلیزاده، محمود جهانگیرزاده و ... هستند. به طور کلی پرسنل دبیرستان با تلاش مستمر و دلسوزانه خود باعث تشویق من و دوستانم به درس خواندن می‌شوند.پشتیبان من نیز، خانم آیدا جروقی، من را در این راه یاری کردند. یکی دیگر از دلایل پیشرفتم نیز، رقابت با خودم برای رسیدن به هدف‌هایم است. همیشه برای رسیدن به آرزوهایم در تلاش و رقابت با خودم هستم. پدر و مادرم نیز در این راه بسیار من را یاری کردند. همانطور که گفتم آنها بسیاری از خواسته های خود را فدای من و خواهرم کردند و از لحاظ هزینه هم تاحد توان، نیازهایمان را برطرف ساختند.

Menu