گفت وگو با نازنین زهرا خسروآبادی ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی

گفت وگو با نازنین زهرا خسروآبادی ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی برتر تجربی

گفت وگو با نازنین زهرا خسروآبادی ؛ قهرمان پیوستگی دهم تجربی

نام و نام خانوادگی : نازنین زهرا خسروآبادی

پایه: دهم تجربی

نام شهر و استان:  استان فارس  شهرستان نی ریز

میانگین تراز:5408

سال‌های حضور در کانون: 2سال

شغل و تحصیلات مادر:فوق دیپلم حسابداری

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم و آزاد


مصاحبه‌گر :  آزاده تواضع

 

  1. روش و برنامه شما در دوران طلایی نوروز چه بود؟ آیا مطابق برنامه راهبردی حرکت کردید؟ 
  2. در مورد دوران طلائی نوروز باید بگویم که تمرکز اصلی من در این دوران بر پر کردن چاله های درسی ام در نیم سال اول دهم به ویژه دروسی مثل فیزیک و زیست و همچنین دروس پایه بود و به نظرم این برهه زمانی بهترین زمان برای جبران کم و کاستی های اول مهر تا کنون و بررسی آزمون های قبلی می باشد که با مدیریت زمان می توان به نتیجه مطلوبی رسید.

  3. منابع و روش مطالعه خودتان را در این دوران توضیح دهید؟ 
  4. اساس مطالعه من در این دوران اغلب تست محور بوده است و منابع تستی جمع بندی و برای مباحث خاص ، کتاب های تستی مثل سه سطحی ریاضی،عمده ی منابع من در این دوران را تشکیل می دهد البته کتاب نوروز بهترین کتاب برای این دوران است.

  5. چگونه با کانون آشنا شدید؟ 
  6. به واسطه دوستانم و مشاور و مدرسه و مدیر مدرسه و خانواده چون با جزئیات مسائل آموزشی  آشنایی داشتند و در جریان برنامه های کانون بودند و از طریق روزنامه هایی که در شهر ما صادر می شود با کانون آشنا شدم.

  7. چقدر به برنامه راهبردی مقید بودید؟
  8.  100 درصد مقید بودم اولین قدم برنامه ریزی درسی بنده برنامه راهبردی بود و اولویت اول من رسیدن به بودجه بندی  برنامه راهبردی بود.

  9. اگر در آزمونی ترازتان پایین می شد ناراحت می شدید؟برخورد خانواده چگونه بود؟ 
  10. طبعا ناراحت می شدم ولی این ناراحتی ساعتی هم به طول نمی انجامید برنامه شخصی سازی شده 2 هفته قبل ، دفتر برنامه ریزی ، زمان مطالعه دروس به تفکیک ، تعداد تست ها و منابع مطالعه شده نسبت به هر درس به اتفاق  مادرم، بازبینی می شد و در جهت اصلاح نقطه ضعف هایی که تشخیص داده بودم بر می آمدم.

  11. از کدام روش های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 
  12. از روش ضربدر و منها و زمان های نقصانی که الهام گرفته از مجله های کانون بود، زمان های نقصانی این شکل بود که مثلا برای درسی که 10 سوالش 10 دقیقه وقت داشت 7 دقیقه در نظر می گرفتم.سوال ها که تمام می شد در زمان ذخیره شده دوباره بر می گشتم و سوال هایی که با توجه به روش ضربدر و منها تشخیص داده شده بود بررسی می کردم نکته مهمی که این جا حائز اهمیت است این است که از نرسیدن تعداد سوالات پاشخ داده شده به حد نصاب نترسید زیرا زمان از دست نرفته بلکه برای شما ذخیره شده است.

  13. از جهبه ابزار کارنامه چگوه استفاده می کردید؟ 
  14. از مواردی که برای من خیلی کاربرد داشت  علاوه بر کارنامه اصلی و کارنامه اشتباهات برای تحلیل آزمون، کارنامه مبحثی است و دیگری کارنامه پروژه ای و کارنامه 5 نوع درس ، که به طور پیوسته و در طی سال بیشتری برای بررسی درس هایی که نوسان داشتند استفاده می کردم و بخش های دیگر این کارنامه را هم مورد ارزیابی قرار می دادم ، کارنامه پروژه ای هم برای آزمون های جمع بندی کاربرد پررنگ تری داشت  و دید خوبی نسبت به نتیجه بلند مدت تلاش هایم می داد و در پایان لازم به ذکر است که جعبه ابزار امتیاز مثبت و ویژه ای برای دانش اموزان کانون است.

  15. تحلیل آزمون رو چگونه انجام می دادید؟ 
  16. دو نوع تحلیل داشتم نوع اول ایم بود که درصد دروس را با توجه به هدف گذاری خودم مقایسه با هم ترازها ، چند از 10 دروس و تراز آن ها در روز آزمون تحلیل می کردم.نوع دوم همان تحلیل سوالات آزمون که شاید بر خلاف اکثر داشن آموزان دیگر شنبه بعد از آزمون انجام می دادم و اولویت من به ترتیب  سوال های غلط، نزده و یک سری از سوال های درستم بود از سوال های درست مواردی را بررسی می کردم که برای رسیدن به جواب روش منسجمی برایش در ذهنم سازمان دهی نشده بود مثلا از حذف گزینه یا آزمون خطا یا دیگر روش ها برای حل آن استفاده کرده بودم و سوال های درستی که بیش از حد معمول برای  جواب دادن به آن ها زمان گذاشته بودم ، حال  با توجه به بررسی های انجام شده از دو تحلیل یک سری از کارهایی که درست بود و نتیجه بخش شده بود را ادامه و برای سایر موارد گزینه های بهتری را اضافه می کردم و در برنامه شخصی سازی شده ترتیب اثر می دادم.

 

Menu