گفت وگو با فائزه بیلزن؛ قهرمان پیوستگی دهم انسانی از میناب

اگر در درسی در نیم سال اول مشکل داشته و نمره خوبی در مدرسه و همچنین درصد قابل قبولی در آزمون کانون نگرفته ام بیشتر جهت یادگیری آن تلاش خواهم کرد

گفت وگو با فائزه بیلزن؛ قهرمان پیوستگی دهم انسانی از میناب

نام و نام خانوادگی : فائزه بیلزن

مقطع و رشته : دهم علوم انسانی

نام شهر و استان : شهر میناب -استان هرمزگان

 سال های حضور در کانون : 4 سال

مصاحبه گر:اعظم ناصحی


برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چی بود  ؟

مرور تمامی مباحث تدریس شده-حل نمونه سئوالات مباحث نیم سال اول و زدن تست و هدفگذاری برای مطالعه مباحثی که در نیم سال اول در یادگیری آن ها مشکل داشته ام .


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست ؟

اگر در درسی در نیم سال اول مشکل داشته و نمره خوبی در مدرسه و همچنین درصد قابل قبولی در آزمون کانون نگرفته ام  بیشتر جهت یادگیری آن تلاش خواهم کرد و زمان بیشتری برای مطالعه ، تست و حل نمونه سئوال های مختلف برای آن درس اختصاص می دهم به طوریکه آسیب به دیگر درس هایم وارد نشود .


روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست ؟

مرور مباحث نیم سال اول و حل نمونه سئوالات و تست های مختلف.


در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون ها و امتحانات تعادل ایجاد می کنید ؟

اگر مباحث برنامه راهبردی از مباحث تدریس شده برای امتحانات جلوتر باشد و وقت کافی برای مطالعه داشته باشم خودم را با برنامه راهبردی هماهنگ می سازم اما اگر وقت کافی نداشته باشم ، فقط  مباحثی که در مدرسه تدریس شده است را برای آزمون اماده می کنم.


آیا در آزمون های کانون غیبت داشته اید ؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود ؟

بله غیبت داشته ام ولی تمام سعی خود را برای عدم غیبت در آزمون ها می کردم- با خود همیشه تکرار میکردم که هر غیبت ، من را یک پله به عقب برمی گرداند و هرچه تعداد پله های برگشتی بیشتر باشد نیاز به زمان و تلاش بیشتری هست که دوباره خود را به جای قبل برگردانم .


پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟

اگر در درسی مشکل داشتیم از طریق آزمون به مشکلمان پی می‌بردیم و سعی می‌کردیم برای آزمون بعد تلاش بیشتری برای آن درس داشته باشیم و در هر آزمون سعی داشتم بهتر از آزمون قبلی عمل کنم.


 آیا در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنید ؟

چون برای آزمون روز بعد خود را محک می‌زنم .و اینکه می‌توانم از طریق این آزمون بدانم چقدر برای آزمون اصلی آماده شده‌ام.


شرکت در آزمون ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است ؟

باعث یادگیری بیشتر مطالب شده است .و حل سوالات آزمون باعث می‌شود درس‌هایمان را ارزیابی کنیم و بفهمیم چقدر از آن مطالب را یاد گرفتیم و در یادگیری چه مطالبی اشکال داشته‌ایم.


مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید ؟ برنامه مدرسه و آزمون ها هماهنگ بود ؟

بله.مباحث مطالعاتی برنامه راهبردی را در دو هفته تقسیم می‌کردم بیشتر اوقات برنامه راهبردی با برنامه مدرسه هماهنگ بود و برنامه‌ریزی برای آزمون آسان‌تر می شد.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند ؟ روش مطالعه آن را توضیح می دهید ؟

ریاضی: خوب گوش دادن در کلاس درس و تمرین حل نمونه سوالات و تست‌های مختلف باعث یادگیری بیشتر این درس می‌شد چرا که ریاضی نیاز به تمرین و تکرار دارد من سعی می‌کردم بعداً از تدریس تا جلسه بعد که ریاضی داریم حداقل روزی ۵ سوال از آن مبحث را حل کنم تا باعث یادگیری بهتر آن مبحث شود و همچنین آن را فراموش نکنم.


 دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند ؟

بله.انگیزه ما را برای افزایش ساعت مطالعه و تست بیشتر می‌کند.برای مثال اگر امروز جمع ساعت مطالعه‌ام ۵ ساعت است فردا ۶ ساعت می‌شد.


تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را ، تمرین و استفاده می کنید ؟

بله.برای مثال برای یک بارتناوبی با حجمی که دارد مدت زمانی برای مطالعه آن مشخص می‌کنند و سعی می‌کنم مطالعه و زمان مطالعه را بیشتر کنم.


در چه درس هایی با تغییر روش تغیییر رادیکال داشتید ؟روش مطالعه ای ن درس ها را توضیح می دهید ؟

در درس ریاضی بیشتر از جزوه دبیرمان استفاده می‌کردم و نمونه سوالاتی که دبیرمان طرح می‌کرداما بعد از یک مدت این روش را تغییر دادم علاوه بر جزوه دبیرمان از فیلم آموزشی و نمونه سوالات دیگر هم استفاده می‌کردم که خیلی باعث پیشرفت در این درس شد .


 تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟

در هفته بعد از آزمون سوال‌هایی که به آنها پاسخ اشتباه داده‌ام یا آنها را بی جواب گذاشته‌ام بعد از مطالعه هر درس در هفته سوالات غلط و بی پاسخ را تحلیل می‌کنم.


نقش آموزشی خانواده ،بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود ؟

خانواده‌ام در این ۴ سال همیشه مرا تشویق کردند و اگر در درسی مشکل داشته‌ام برای رفع مشکل آن درس تا حد زیادی که در کانون حضور داشتند کمک کردند.


 آیا پدر و یا مادر نتایج آزمون ها را می بینند ؟در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند ؟

بله.خودم سعی می‌کنم برای آزمون بعدی تلاش بیشتری کنم و علت افت را پیدا کنم و برای آزمون‌های بعد آن اشتباهات را نداشته باشم و در این  کنار  خانواده ام مرا تشویق می‌کنند تا برای آزمون‌های بعدی تلاش بیشتری داشته باشم.

 

Menu