گفتگو بامحمد صدرا علیخواه؛رتبه 319 مهندسی کامپیوتر کنکور1402

در اوایل سعی داشتم که نقاط قوت و ضعف خودم را بشناسم و بعد از چند آزمون که به آنها پی بردم برنامه‌ی جدیدی اجرا کردم که هم مباحث آزمون بعدی را پوشش دهد و هم مروری بر مباحث آزمون قبلی داشته باشم.

گفتگو بامحمد صدرا علیخواه؛رتبه 319 مهندسی کامپیوتر کنکور1402

نام و نام خانوادگی : محمدصدرا علیخواه
 پایه :دوازدهم ریاضی
 شهرو استان : درگز، خراسان رضوی
 رتبه کنکور ۱۴۰۲ : ۳۱۹ منطقه ۳ و ۴۰۴۳ کشوری
  دانشگاه و رشته قبولی : دانشگاه فردوسی مشهد، مهندسی کامپیوتر
 تراز کنکور : ۹۳۲۷
 تراز سوابق : ۷۹۰۱
  سال‌های حضور در کانون: ۲ سال(ششم و دوازدهم)
 شغل پدر : معلم بازنشسته
 شغل مادر : خانه دار
 
 مصاحبه گر: نیلوفر شاه محمدی
 
 چگونه با کانون آشنا شدید؟
  من توسط دوستانم که در سال ششم برای آزمون نمونه دولتی در کانون شرکت می‌کردند با کانون آشنا شدم و این آزمون ها اولین تجربه من بود با تست زنی به صورت جدی آشنا شدم.
 
 
 اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟
  اولین تراز من برای سال دوازدهم آزمون ۱۴ مرداد ( ۵۴۹۳ برای دفترچه یازدهم و ۵۹۴۴ برای دفترچه دهم بود) و آخرین تراز من در آزمون ۹ تیر ۶۰۴۲ بود.
 
 
 چگونه در فاصله دو هفته‌ برای آزمون برنامه‌ریزی می‌کردید؟
  در اوایل سعی داشتم که نقاط قوت و ضعف خودم را بشناسم و بعد از چند آزمون که به آنها پی بردم برنامه ی جدیدی اجرا کردم که هم مباحث آزمون بعدی را پوشش دهد و هم مروری بر مباحث آزمون قبلی داشته باشم. و این پی بردن به نقطه ضعف و قوت با استفاده از کارنامه آزمون‌ها و دفتر برنامه ریزی انجام می‌دادم.
 
 
 دفتر برنامه‌ریزی داشتید؟
  بله، اوایل دفترچه برنامه‌ریزی خودم را داشتم ولی حدودا بعد از یک ماه دفتر برنامه ریزی کانون را کامل می‌کردم.
 
 
 از کتاب‌های کانون استفاده می‌کردید؟

 بله من کتاب‌های فیزیک ۱، فیزیک ۲، فیزیک ۳، گسسته و آمار و احتمال، حسابان ۱ ، حسابان ۲، هندسه ۱و۲، هندسه ۳،  کتاب‌های سه سطحی را داشتم که برای مرور  از بعضی از کتاب‌های آبی به خصوص آبی ریاضی برای یادگیری استفاده می‌کردم.


 به طور میانگین چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کردید و چند ساعت صرف مطالعه دروس می‌کردید، در طول سال این نسبت‌ها چه تغییری کرد؟ 

 در اوایل حدودا ۳ ساعت به تست زنی و ۵ ساعت به مطالعه درس‌نامه می‌پرداختم و طبیعتاً به مرور زمان این نسبت از سمت مطالعه به تمرین و تست زنی رفت و از جایی به بعد مطالعه به مرور یک برگه A4 خلاصه می‌شد.  

 نقطه قوت شما کدام درس بود؟ آن را چگونه مطالعه می‌کردید؟ 

 فیزیک نقطه قوت من بود. من فیزیک را با مطالعه ی درس‌نامه شروع می‌کردم برای هر بخش تست‌هایی را هم برای درک بهتر حل می‌کردم و بعد این نکته‌ها و خلاصه‌ای از درس نامه را در برگه‌های A5 می‌نوشتم و برای مرور‌های بعدی از این برگه‌ها استفاده می‌کردم، این کار باعث صرفه جویی در زمان و حل تست‌های بیشتر شد.  گفتگو بامحمد صدرا علیخواه؛رتبه 319 مهندسی کامپیوتر کنکور1402

 با توجه به تاثیر امتحانات نهایی، چگونه بیان کنکور و امتحانات نهایی تعادل ایجاد کردید؟  

 برای امتحانات، مطالعه دروس تخصصی از آنجایی که برای کنکور هم مطالعه می‌شد چالش زیادی به همراه نداشت، اما مطالعه دروس عمومی چالش برانگیز بود و سعی می‌کردم به صورت درس هر روز همان روز بخوانم یعنی وقتی معلم تدریس می‌کرد من همان روز درس‌های عمومی را می‌خواندم.  


 فکر می‌کردید چنین رتبه‌ای کسب کنید؟ خاطره لحظه اعلام نتایج را برای ما تعریف می‌کنید؟ 

  از آنجایی که رتبه‌هایی که در اواخر در آزمون‌های قلم‌چی کسب می‌کردم در همین حدود بود، کسب چنین رتبه‌ای دور از انتظار نبود با این وجود، لحظه اعلام نتایج واقعا لحظه شیرین و خوشحال کننده‌ای برای من و خانواده و تمام کسانی بود که در این راه همراه من بودند.  


به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟  

تنها ویژگی مثبتی که برای من وجود داشت، عزم برای انجام این کار و رسیدن به هدفم بود و مطمئنم هر کس دیگری هم که در این راه عزم خود را جزم کند به نتایجی نه حتی مشابه بلکه بسیار بهتر خواهد رسید. 


Menu