گفت‌وگو با مبین صالحی قهرمان پیشرفت یازدهم تجربی از تهران

مطالعه‌ی روزانه من 4 ساعت است و در روزهای تعطیل این مقدار بیشتر هم می‌شود و برای تفریح هم زمان جداگانه‌ای دارم و سریال می‌بینم.

گفت‌وگو با مبین صالحی قهرمان پیشرفت یازدهم تجربی از تهران

نام و نام خانوادگی : مبین صالحی

نام شهر و استان : تهران

پایه و مقطع: یازدهم تجربی

از چه سالی عضو کانون هستید : یکسال

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم، خانه دار

تحصیلات و شغل پدر : دیپلم، نگهبان

مصاحبه گر : سیدجوادشهیدیان

 

 به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از یازدهم در آزمون ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟

 به جهت آشنایی بیشتر با تست زدن و درس خواندن با برنامه، در آزمون‌ها شرکت کردم و مهمترین تأثیری که این موضوع در روند من داشت این بود که با آرامش بیشتر و با کیفیت بیشتری مسیر را ادامه دهم.

 

میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در سال امسال چقدر می باشد ؟ ایا برنامه ای برای تفریح و سرگرمی خود هم داشتید ؟

 مطالعه‌ی روزانه من 4 ساعت است و در روزهای تعطیل این مقدار بیشتر هم می‌شود و برای تفریح هم زمان جداگانه‌ای دارم و سریال می‌بینم.

 

در طول سال تحصیلی  بیشتر برای حفظ نقاط قوت برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟ آیا نحوه مطالعه شما در دروس اختصاصی نسبت به سال گذشته تغییر کرده است ؟

برای هر دو برنامه‌ریزی کردم و برای مثال زیست از ابتدا در نقطه‌ی قوت قرار داشت و در همان حالت ماند اما شیمی را با استفاده از روش‌های مختلف از نقطه‌ی ضعف به نقطه‌ی قوت تبدیل کردم و در این مسیر از پشتیبانم نیز کمک گرفتم.

 

برای سنجش دانسته های جدید آزمون هارا شرکت می کنید یا سنجش دانسته های قدیمی ؟ ایا از کارنامه های بازیابی و اشتباهات برای سنجیده شدن اشتباهات جدید و گذشته خود استفاده می کنید ؟

برای سنجش هر دو در آزمون‌ها شرکت کردم و با استفاده از جعبه ابزار کارنامه و کتاب خود آموزی توانستم بهترین خروجی را داشته باشم و پیشرفت مناسبی را داشته باشم.

 

در کدام دروس پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟ ایا تداوم آنها در سال یازدهم  و دوازدهم  جدید موثر است یا خیر ؟ 

در درس شیمی با استفاده از توصیه‌های پشتیبانم و استفاده از منابع مناسب توانستم این درس را نقطه قوت تبدیل کنم و به نظرم آزمون دادن نیز در این موضوع بسیار مهم بوده است و تداوم در این موضوع بسیار مهم و حیاتی است.

 

تراز اولین آزمون شما چند بود؟ در آخرین آزمون به چند رسید؟غیبت های مکرر در آزمون ها بنظر شما آسیب رسان به میانگین تراز شما است یا خیر ؟ چه ارتباطی میان پیشرفت و تداوم آزمون ها مشاهده می کنید ؟ 

تراز اولین آزمونم 4300 و اخرین آزمون 5200 شد، آشنایی با سبک طراحی تست‌ها و تیپ بندی سوالات مهمترین ارتباط بین تداوم و پیشرفت است و با تداوم در آزمون دادن می‌توان خروجی را داشت و مهمترین نکته‌ای که رعایت خواهم کرد ادامه و استمرار آزمون‌ها با تمام قواست.

 

در سال یازدهم از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟

 مهمترین منبع کتاب‌های سه سطحی بودند که من را به چالش می‌کشیدند و باعث می‌شدند تا بتوانم با تمرین تست‌ها در سه سطح انواع تست را تمرین کرده و پیشرفت داشته باشم و در این مورد از راهنمایی‌های پشتیبانم نیز به عنوان رفع اشکال بهره بردم.

 

دفتر برنامه ریزی را در سال تحصیلی چگونه تکمیل می کردید؟ به چه میزانی خلاقیت خود را در استفاده از دفتر برنامه ریزی پرورش داده اید ؟

با توجه به مطالعات خود و ایده پردازی خودم دفتر برنامه ریزی را تکمیل می‌کنم.

 

در یازدهم چقدر پیشرفت داشتید؟ راهکار موفق خود را بیان کنید.ایا آنرا در دوران تابستان ادامه خواهید داد ؟

نزدیک به هزار واحد ترازم پیشرفت داشت که به نظرم این موضوع با مطالعه و تلاش مستمر به وقوع پیوسته و این موضوع را در تابستان نیز ادامه خواهم داد و با استفاده از این راهکارها به نظرم بتوانم در راستای هدفم حرکت کنم.

 

آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

 بله، برای برون رفت از آن با پشتیبانم مشورت داشتم و با استفاده از راهنمایی ایشان از این مرحله گذر کردم.

 

نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون های امسال  چقدر پر رنگ می‌دانید؟

خانواده مهمترین تاثیر را در همراهی من داشته و در تمامی زمان‌ها و شرایط یار و یاور من بوده‌اند.

 

چه توصیه ای به دوستانی که این مصاحبه را می خوانند ، دارید . 

از زمان‌های خود به بهترین نحو استفاده کنید و در این مسیر ثابت قدم باشید تا به هدف خود برسید.

 

 

Menu