گفت وگو با سیدابوالفضل موسوی پیشرفت درسی نهم

گفت وگو با سیدابوالفضل موسوی پیشرفت درسی پایه نهم از سبزوار

گفت وگو با سیدابوالفضل موسوی  پیشرفت درسی نهم

نام و نام خانوادگی سیدابوالفضل موسوی

مقطع و رشته : نهم

نام شهر و استان : سبزوار-خراسان رضوی

سال‌های حضور در کانون: 4 سال

تعداد کل آزمون ها: 63آزمون

شغل و تحصیلات مادر خانه دار-سیکل

شغل و تحصیلات پدر  کشاورز-سیکل


مصاحبه‌گر :   حسین پرهیزگار


  1. از چه کتاب‌هایی برای آمادگی در امتحانات استفاده کردید؟ علت استفاده و نتایج آن را توضیح دهید. 
  2. از کتاب های پرتکرار و سپس از کتاب های آبی، به دلیل داشتن درسنامه بسیار عالی  و همچنین پاسخنامه تشریحی آن که باعث شد یادگیری من کامل شود وتمامی نمراتم در امتحانات 20 شود.

  3. در دوره امتحانات برنامه‌ی مطالعاتی شما چگونه بود؟ چگونه میان مطالعه‌ی تشریحی و تستی تعادل ایجاد کردید؟
  4.  در دوره امتحانات سعی می کردم تا ابتدا درس های مربوط به امتحان روز بعدم را به صورت تشریحی از کتاب درسی بخوانم و سپس با حل تمرین تشریحی و تست زدن آن را تکمیل کنم.

  5. آیا در دوره امتحانات تنوع مطالعاتی داشتید؟ 
  6. بله اولویت من برای مطالعه امتحاناتم بود اما  چون همه ی درس ها را برای آزمون های کانون از قبل مطالعه می کردم و برای امتحان تشریحی آمادگی داشتم سعی می کردم برای مرور مطالب حل تست نیز داشته باشم.

  7. در دروه‌ی امتحانات میانگین روزانه چند ساعت مطالعه داشتید؟ آیا ساعات مطالعه شما نسبت به قبل تغییری داشت؟
  8.  3 الی 4 ساعت – تغییر زیادی نسبت به قبل نداشت چون برای امتحانات مدرسه و آزمونهای کانون به صورت پیوسته مطالعه می کردم برای امتحانات بیشتر نیاز به مرور داشتم و خیلی نیاز به ساعت مطالعه زیاد نبود.

  9. کدام درس هم در آزمون‌ها و هم امتحانات مدرسه نقطه قوت شماست؟ روش شما برای مطالعه‌ی آن چیست؟
  10.  درس های علوم،فارسی،پیام،مطالعات،عربی و زبان انگلیسی نقاط قوت من هستند،به این دلیل که با مطالعه ی دقیق و تست زدن بعد از مطالعه و به خصوص تحلیل تست ها مباحث در ذهنم تثبیت می شد و آزمون های کانون کمک بسیاری در تبدیل شدن این درس ها به نقاط قوت من کرد.

  11. در کدام درس در نیم سال اول پیشرفت داشتید؟ روش مطالعه‌ی شما جهت بهبود چه بود؟ چه کتابی به شما در پیشرفت بیشتر، کمک کرد؟
  12.  فارسی - در اوایل نمی توانستم تست قرابت معنایی و یا نقش دستوری کلمات را بزنم اما به تدریج با کمک کتاب های آبی  تقریبا روی آنها مسلط شدم و توانستم درصد این درسم را افزایش دهم.

  13. با توجه به کارنامه‌ی مدرسه و آزمون‌های کانون،‌چه تصمیمی برای نیم سال دوم دارید؟
  14.  تصمیم دارم در نیمسال دوم نکات مهم آزمون های قبل را در هر آزمون مرور کنم تا دیگر یک اشتباه را دوبار تکرار نکنم .در امتحانات مدرسه هم همینطور اگر اشتباهی داشتم مبحث مربوط به آن را دقیق بخوانم.

  15. عوامل پیشرفت شما در درس ها چه بوده است ؟مهمترین عامل پیشرفت درسی شما بوده است؟ 
  16. مطالعه طبق برنامه راهبردی،مطالعه پیوسته، تست های کتاب آبی و تحلیل آن ها.مهم ترین عامل پیوستگی در آزمون ها بود.

  17. آیا در آزمون‌های دی ماه غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟
  18.  خیر اصلا-من در هیچ آزمونی غیبت نداشته ام. من معتقدم اولین قدم برای پیشرفت ،پیوستگی در آزمون ها است.

  19. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه باعث رشد معدل شما شد؟ 
  20. وقتی در آزمون ها به طور مداوم شرکت می کنم تلاش می کنم  هر دفعه نسبت به دفعه قبل تراز بالاتری کسب کنم ،همچنین با سوالات متنوع آشنا می شوم که باعث می شود در امتحانات و درنتیجه معدلم رشد کند.

  21. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟
  22.  بله مطابق برنامه راهبردی پیش می روم درس های مهمی مثل ریاضی و علوم را سعی می کنم هر دو روز یکبار تست بزنم و روزانه سه درس را مطالعه داشته باشم .
  23. در درس علوم گاهی برنامه مدرسه عقب تر از برنامه ی آزمون ها است و سعی می کنم خودم مطالعه کنم.

  24. برای رشد معدل چه توصیه‌ای به سایر دانش آموزان دارید؟
  25.  به نکاتی مانند مطالعه با هدف ، برنامه ریزی درست و عمل به آن ،ارزیابی خود هرچند یکبار با آزمون ها و تحلیل آنها بسیار دقت کنند.انگیزه برای رسیدن به یک هدف و تلاش برای آن کافیست تا انسان به آن هدف برسد.

  26. باتوجه به اینکه نیمسال دوم آغازی مهم تر می باشد لطفاً به روش هایی که برای هر درس در نیمسال دوم تصمیم گرفته ایدکه اجرا کنید ولی در نیمسال اول از آن غفلت کرده بودید ، اشاره کنید ؟
  27. تحلیل با دقت تست های ریاضی و فیزیک ،من وقتی تست می زدم تست های سفید و نزده را تحلیل نمی کردم یا بدون دقت و بی حوصله تحلیل می کردم اما در نیمسال دوم تصمیم گرفته ام با دقت بسیار تحلیل کنم. یکی دیگر از روش هایم نظم دادن به خواندن درس هایم است مثلا وقتی یک یا دو ساعت مطالعه می کنم بعد از آن زمانی را برای استراحت قرار دهم و سپس دوباره پرانرژی شروع کنم.

  28. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 
  29. ابتدا سوالات اشتباه را بررسی می کنم و نکات آن را برای آزمون های بعدی مرور می کنم سپس سوالات نزده را با دقت می خوانم و نکات لازم را یادداشت می کنم .

  30. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟
  31.  بله نتایج را می بینندمن تلاش می کنم برای آزمون بعدی جبران کنم و پدر و مادرم به من انگیزه می دهند و تشویق می کنند تا با تلاش بیشتر ترازم را افزایش دهم.
Menu