گفتگو با محمدجواد حیدری؛کتاب و تابلو نوروزی بهترین ابزار نوروز

بله من تابلو نوروز را سر جلسه آزمون 4 اسفند از پشتیبان خود دریافت کردم، همچنین ابتدای کتاب نوروز هم موجود می‌باشد.

گفتگو با محمدجواد حیدری؛کتاب و تابلو نوروزی بهترین ابزار نوروز

نام و نام خانوادگی : محمدجواد حیدری

مقطع و رشته : یازدهم تجربی

نام شهر و استان : اصفهان

سال‌های حضور در کانون : یازدهم

چند آزمون شرکت کرده است : 18 آزمون تا کنون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : نظامی



مصاحبه گر: زهرا دسترنج


محمدجواد حیدری دانش آموزی است که تکمیل تابلو نوروزی شروع کرده و مطابق با آن از کتاب نوروز تمرین حل می کند، این دانش آموز درک بسیار خوبی از تابلو نوروزی دارد و بسیار خوب نسبت به آن توجیه شده و به خوبی آن شرح میدهد و نحوه استفاده از آن را میداند، در ادامه بیشتر با او آشنا می شویم: 



تابلو نوروز و کتاب نوروز را دریافت کرده اید؟

بله من تابلو نوروز را سر جلسه آزمون 4 اسفند از پشتیبان خود دریافت کردم، همچنین ابتدای کتاب نوروز هم موجود می باشد، کتاب نوروز هم از کتابفروشی نمایندگی دریافت کرده ام.



از زمانی که تابلو نوروزی را دریافت کرده اید آن را بررسی و تکمیل کرده اید؟

بله من زمانی که تابلو نوروزی را دریافت کردم بعد از اتمام آزمون 4 اسفند همان روز پشتیبان در حوزه آزمون جلسه توجیهی تابلو نوروزی را برگزار کردند و اهمیت تکمیل تابلو نوروزی را برایمان شرح دادند، همچنین فیلم ارائه مدیر گروه کانون هم برایمان نمایش دادند که ببینم و بیشتر با تابلو نوروزی آشنا شویم.



تکمیل تابلو نوروزی را از چه زمانی انجام می دهید؟

من تکمیل تابلو نوروزی را از 18 اسفند شروع کرده ام، آزمون پیش رو آزمون 7 فروردین می باشد و از آنجا که من مطالعه و تست برای این آزمون را شروع کرده ام موازی با آن تکمیل تابلو نوروز را هم دارم انجام می دهم و آزمون های کتاب نوروز را حل می کنم. آزمون 7 فروردین و 17 فروردین 2 آزمونی هستند که در زمان بندی تابلو نوروز می باشد. پس حتما تکمیل تابلو نوروزی در فواصل این 2 آزمون ضروری است و من از 18 اسفند تکمیل تابلو نوروزی را شروع کرده ام.



کتاب نوروز را به چه صورتی تکمیل می کنید؟

من از 18 اسفند تکمیل و کتاب نوروز را شروع کرده ام و تا 6 فروردین مباحث نیم سال اول را از کتاب نوروز  را حل می کنم و از 8 تا 17 فروردین مباحث نیم سال دوم را حل می کنم و مباحثی را که تابلو نوروزی شماره سوال آن را مشخص کرده است را از کتاب نوروز حل می کنم.



ویژگی های منحصر به فرد آموشی در تابلو نوروزی چیست؟

اگر از ویژگی ها بخواهم چند مورد را توضیح دهم ابتدا نحوه تقسیم بندی مباحث است که بسیار خوب همانند کتاب نوروز انجام شده است. ستون تصمیم گیری که میزان تسلط من را برای هر مبحث مشخص می کند که نسبت به آن می خواهم برای هر مبحث چه اقدامی انجام دهم، مرور و رفع اشکال یا مطالعه کامل را داشته باشم که آن را با 4 رنگ مشخص میکنم، ستون اطلاعات ضروری که مطابق کتاب نوروز و آبی است و ستونی که تعداد سوالات را مشخص می کند که تمرین حل کنم و به من کمک می کند از بقیه منابع کانونی هم که دارم استفاده کنم، سکو های مقایسه ای که من را نسبت به آزمون های 18 اسفند و 17 فروردین می سنجد و مقایسه می کند. ساعات مطالعه که مطابق با دفتر برنامه ریزی است برای زمان بندی ساعت دروس می باشد.



تابلو نوروزی چگونه باعث پیشرفت درسی دانش آموز می شود؟

از نظر من به طور کلی تابلو نوروزی برای دانش آموزان بسیار جذاب است به ویژه در ایام نوروز که زمان به اندازه کافی است ولی استفاده درست از آن بسیار حائز اهمیت است که با کمک تابلو نوروز و کتاب نوروز بسیار هدفمند و موثر می توان از این ایام استفاده کرد.



تابلو نوروزی چه کمکی به تثبیت دروس در نوروز می کند؟

تابلو نوروزی با توجه به اینکه من با کمک ستون تصمیم گیری می توانم تکلیف خودم را با مباحث روشن کنم و بدانم که وضعیتم در آن مبحث به چه صورت است و ساعت مطالعه را نسبت به آن مشخص می کنم، و سپس با حل تمرین از صفحات و سوالات مشخص شده کتاب نوروز به یادگیری و تثبیت مطلب کمک می کند و با حل تمرین از سایر منابع کانون به تثبیت دو چندان آن کمک می کند.




Menu