ایمان چینی فروشان : تحلیل سوالات ریاضی 2 کنکور ریاضی 92

یک نگاه کلی به .....

ایمان چینی فروشان : تحلیل سوالات ریاضی 2 کنکور ریاضی 92

تحلیل سوالات درس ریاضی 2 در کنکور سراسری 92 رشته‌های ریاضی و تجربی

 

یک نگاه کلی به سه سوال اول کنکور سراسری 92 رشته‌ی ریاضی نشان می‌دهد که همگی به نوعی مربوط به نمودار توابع هستند و برای پاسخ‌گویی به آن‌ها نیاز به آشنایی با نمودار توابع معروف مانند توابع درجه دوم، توابع مثلثاتی و ... است. در ادامه می‌توان به سوال اول رشته‌ی ریاضی اشاره کرد که نسبتا چالش‌برانگیز است. اگر در کنکور با چنین سوالی مواجه شدید و نتوانستید در زمان متعارف برای یک سوال، به آن پاسخ دهید، هرگز متوقف نشوید! به سراغ سوال‌های بعدی بروید و اگر در پایان سوال‌ها وقت اضافه آوردید، برگردید و بر روی آن سوال بیشتر فکر کنید.

از جمله تیپ سوال‌های رایج در کنکور سراسری و آزاد در درس ریاضی 2، پیدا کردن دامنه‌ی توابع رادیکالی است که سوال دوم هر دو گروه ریاضی و تجربی امسال نیز به همین تیپ سوال اختصاص دارد. سوال‌های سوم و چهارم درس ریاضی برای هر دو گروه ریاضی و تجربی به ترتیب مربوط به مباحث مثلثات و ترکیبیات است که اهمیت این مباحث را در کتاب ریاضی 2 از نظر طراحان سوالات کنکور نشان می‌دهد.

نکته پایانی آن است که سوال چهارم درس ریاضی برای هر دو گروه امتحانی ریاضی و تجربی، سوال تقریبا یکسان است که فقط عددهای آن فرق کرده است! در واقع باید توجه کرد که در مورد مباحث مشترک بین دو گروه ریاضی و تجربی، همواره این احتمال وجود دارد که از سوالات مشترک در آزمون هر دو گروه استفاده شود.

 

ایمان چینی‌فروشان

 مسئول درس ریاضی دوم دبیرستان

Menu