نام و نام خانوادگی : بردیا نظری
مقطع تحصیلی : پایه نهم
نام شهر و استان : کرمانشاه – کرمانشاه
سال های حضور در کانون : 2 سال
چند آزمون شرکت کرده است : 48
شغل و تحصیلات مادر : لیسانس زیست شناسی - خانه دار
شغل و تحصیلات پدر : دیپلم – آزاد
مصاحبه گر : حدیث ویسی
تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست ؟
با توجه به اینکه معدلم در نیم سال اول 20 بوده ، تصمیم دارم به گونه ای برنامه ریزی کنم که معدلم را برای ترم دوم نیز حفظ کنم. به این صورت که هر درس را در همان روز تدریس شده بخوانم و تمریناتش را حل کنم و بعد از چند روز درس ها را مرور کنم و تست های کتاب آبی را حل کنم.
با توجه به کارنامه نیم سال اول، چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید ؟
با مشورت با مشاور خودم تصمیم بر این شده که در ایام نوروز دروس نیم سال اول را مرور کنم و تست های تثبیت را بزنم و دروس پایه هشتم را جمع بندی کنم و خودم را برای شرکت در آزمون های مدارس خاص آماده کنم.
سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت ؟
در سال گذشته در ایام نوروز تلاش کرده ام که یادگیری ناقص خود را به یادگیری کامل تبدیل کنم و نقاط ضعفم را در ایام نورورز برطرف کنم.
آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید ؟ توضیح د هید .
بله , بسیار مفید و قابل استفاده بود و نکات درسی جدیدی را از آن آموختم .
آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید ؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون ها چه بود ؟
خیر , زیرا حضور در آزمون ها از اهمیت بالایی برای من برخوردار است زیرا این آزمون ها سبب پیشرفت من در دروس مدرسه می شوند .
پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟
برنامه ی راهبردی آزمون ها ، برنامه ریزی دقیق در برگزاری آزمون ها و حجم مطالب در هر آزمون و تکرار آن به صورت دو هفته یک بار سبب تکرار مطالب در طی سال تحصیلی شده است و این امر سبب می شود با شرکت در تمامی آزمون ها و تکرار مباحث ، نقاط ضعف خود را شناسایی و در ایستگاه های جبرانی سعی در جبران اشتباهات داشته باشیم.
مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید ؟ برنامه ی مدرسه و آزمون ها هماهنگ بود ؟
بله . مطالعه هر آزمون را طبق برنامه ریزی مشاورم پیش میبرم و برنامه مطالعه به گونه ای تنظیم شده که مباحث را در هفته اول می خوانم و تمرین های آموزشی را حل می کنم و در هفته ی دوم مطالب را مرور می کنم و تست های تکمیلی را حل می کنم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند ؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید ؟
ریاضی و علوم – از انباشته شدن مباحث بر روی هم جلوگیری می کنم و درس هر روز را در همان روز می خوانم در انتهای مطالعه حتما از نمونه سوالات کتاب پرتکرار برای تمرین بیشتر استفاده می کنم .
دفتر برنامه ریزی دارید ؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می کند ؟
بله. تکمیل این دفتر باعث می شود که همیشه کارها و مطالعات من در زمان های مشخص شده انجام شود و اگر در آزمونی به نتیجه ی دلخواهم دست نیافتم با کمک دفتر برنامه ریزی ساعت مطالعه ، تعداد و درصد های تست زنی را بررسی می کنم و علت را جویا می شوم.
تکنیک ها و روشهای مدیریت زمان را تمرین و استفاده می کنید ؟
بله . من در حین تست زنی در خانه و جلسه ی آزمون از تکنیک های ضربدر منفی و زمان های نقصانی استفاده می کنم.
در چه درس هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید ؟ روش مطالعه این درس ها را توضیح می دهید ؟
پیام های آسمانی - با نکته برداری از مطالب مهم و یادداشت برداری از آیات مهم درس توانستم مشکلاتم را در این درس برطرف کنم.
تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟
در عصر روز آزمون ابتدا یک بار دیگر سوالات اشتباه و نزده را بدون نگاه به پاسخ نامه به صورت مجدد حل می کنم و برای بار دوم جواب ها را بررسی می کنم و سپس با استفاده از دفترچه پاسخ درستی سوالات و علت اشتباهاتم را تحلیل می کنم.
شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی تان استفاده می کنید ؟ این کارنامه چه ویژگی هایی دارند ؟
کارنامه اشتباهات و کارنامه اصلی – کارنامه اصلی تراز و درصد ها را نشان می دهد و این امر سبب شناسایی نقاط قوت و ضعف ما می شود و در کارنامه اشتباهات ما می توانیم اشتباهات خود را مشاهده کنیم .
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود ؟
پدر و مادر همواره همراه و پشتیبان دلسوز من در تمامی مراحل زندگی بوده اند . وجود آنان و مهر و محبتشان باعث افزایش اعتماد بنفس من می شود و با پیگیری نقاط ضعف من در موارد آموزشی سعی در همراهی من در برطرف ساختن آن می کنند.