نام و نام خانوادگی: فاطمه موسوی عزیزی
مقطع و رشته: پایه هشتم
نام شهر و استان شهر: شهرستان ملکان، استان آذربایجان شرقی
میانگین تراز: 6014
از چه سالی عضو کانون بودید و چند آزمون شرکت کردهاید: هفتم و هشتم (2سال) 62آزمون
شغل و تحصیلات مادر: خانهدار، لیسانس علوم تربیتی
شغل و تحصیلات پدر: دبیر عربی، لیسانس
مصاحبهگر: لیلا ایرانی
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتهاید؟دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر چون از شرکت در آزمون لذت میبرم و در هر آزمون خودم را محک میزدم و هرگز ناامید نمیشدم و اگر تراز کمی داشتم برای آزمون بعدی تلاش میکردم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود ؟
با شرکت در آزمون و شناختن نکات ضعف و قوت خود و دانستن اینکه برای آزمون بعدی باید روی کدام درسها بیشتر کار کنم و همچنین با تحلیل آزمون اشکالات و سوال هایی که نمیدانستم را تمرین و تکرار میکنم.
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟
بله، من در آزمون هدف گذاری شرکت میکردم و وضعیتم در سه درس اصلی را میفهمیدم و برای هفته دوم طبق آن برنامهریزی میکردم و تست میزدم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله، من اکثراً در روز چهارشنبه در آزمون شرکت میکردم تا بتوانم در درسی که نرسیدم بخوانم یا که خوانده ام و نتیجه نگرفتم جبران کنم و در روز پنجشنبه از آن درس تست میزدم و خودم را برای آزمون اصلی آمادهتر میکردم.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای برایتان داشت؟
قبل از ثبت نام در قلمچی من دانش آموز متوسطی بودم ولی با ثبت نام در کانون و شرکت در آزمونها وضعیت درسی ام در مدرسه خیلی فرق کرد و توانستم نمرات خوبی کسب کنم.
مطابق برنامه راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامهریزی میکردید؟ برنامه مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله معمولاً طبق برنامه راهبردی تست یا مرور تست داشتم و یا مطالعه دروس را بر اساس برنامه راهبردی هماهنگ میکردم. ما معمولاً همیشه از بودجه بندی کانون یک یا دو درس جلوتر بودیم و برای همین هیچ مشکلی در درس خواندن نداشتم و مجبور به پیش خوانی نبودم، البته من همیشه وقتی درسی تدریس شود آن را از قبل پیش خوانی میکنم تا مطلب را بهتر یاد بگیرم.
نقاط قوت شما کدام درسها بودند؟ روش مطالعه آنها را توضیح میدهید؟
من در درس دینی، علوم، مطالعات، عربی و فارسی درصدهای خوبی کسب میکنم البته در فارسی در سوالات قرابت معنایی مشکل داشتم وبرای همین کتاب سه سطحی را تهیه کردم و به لطف خدا پیشرفت خوبی دارم.
دفتر برنامهریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله، مثلاً اگر در درسی رتبه و درصد یا تراز خوبی کسب نکنم به دفتر برنامهریزی مراجعه میکنم اگر مطالعه ام کم بودپس میفهمیدم که وقت زیادی برای آن درس لازم است و یا اگر ساعت مطالعهام در آن دست زیاد بود میفهمیدم که کیفیت مطالعه ام پایین بوده است.
مهمترین چیزی که در این سالها از کانون و آزمونها یاد گرفتهاید چیست؟
نظم و برنامهریزی در درس خواندن و تلاش برای رسیدن به هدف و ناامید نشدن.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
من معمولاً جمعه یا شنبه تحلیل آزمون را انجام میدادم و سعی میکردم آن را در طول هفته تمرین و مرور کنم.
شما از چه منابع کانون استفاده میکردید؟ این منابع چه ویژگیهایی داشتند ؟
من در سال هفتم از کتابهای آبی و در سال هشتم هم از آبی و هم از سه سطحی استفاده میکردم. من معمولاً اول از کتاب آبی تست میزنم و نکات ضعفم را برطرف میکنم و با یادگیری کاملتری به سراغ کتابهای سه سطحی میروم.
در طول این همه سال خسته نشدید ؟چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید ؟
خیر، خسته نشدم ولی گاهی که ناامید میشدم پدر و مادرم مرا حمایت میکردند و میگفتم برای آزمون بعدی تلاش کن تا تراز بهتری را به دست آوری.
چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
پدر من و خالهام در کانون بودند و پدرم از همه جهات کانون را برتر از دیگر آزمونها میدانست و چون که موفقیت دانش آموزان زیادی را در آنجا میدید من را هم در آزمونهای کانون ثبت نام کرد.
نقش آموزشی خانواده،بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
پدر و مادرم همیشه در شکست ها مرا حمایت میکردند و مرا تشویق میکردند که میتوانم بهتر از این باشم و خودم را به دیگران ثابت کنم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند ؟
من ناراحت میشدم اما مادرم مرا دلداری میداد و پدرم میگفت که دفتر برنامهریزی ات را بیاور تا نقاط ضعفمان را بشناسیم آنها را برای آزمون بعدی برطرف کنیم.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله، من همیشه از آزمونهای آنلاین صفحه شخصی استفاده میکردم.همیشه بخش مصاحبه مجلهها برایم جالب بود و برای خواندن آنها همیشه داوطلب بودم.