گفت وگو با نرگس احمدی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم هنر

اصلا در آزمون‌ها غیبت نکردم فقط در دو آزمون هدیه ابتدای سال که به صورت آنلاین برگزار شد شرکت نکردم، برای من مهم است که در تمام آزمون‌ها به صورت حضوری شرکت کنم و بعد از اینکه دوهفته درس خواندم بتوانم

گفت وگو با نرگس احمدی؛قهرمان پیوستگی دوازدهم هنر

نام و نام خانوادگی: نرگس احمدی 

مقطع و رشته: دوازدهم، گروه آزمایشی هنر

نام شهر و استان: بن – چهارمحال و بختیاری

میانگین تراز:5832

سال‌های حضور در کانون: از تابستان 1402

چند آزمون شرکت کرده است: 17آزمون اصلی و هدیه

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم، خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم،کارگر


مصاحبه‌گر : لیلا سلیمی


 برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چه بود؟

با توجه به اینکه رشته مدرسه من نظری هست و کنکور هنر شرکت کرده ام برنامه سنگینی داشتم و  بایستی برای هر کدام برنامه ریزی جداگانه ای داشته باشم. و با برنامه ای که داشتم مشخص  می کردم برای هر درس چقدر زمان برای امتحان لازم دارم و در زمان های باقی مانده برای  مطالعه ی دروس کنکور هنرم  استفاده می کردم.


 آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله با توجه به فرصت کمی که داشتم از نمونه سوالات سایت کانون در زمان امتحانات استفاده کردم.


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

در نیسمال دوم تصمیم گرفتم بیشتر وقت و انرژیم را برای کنکورم بگذارم و چون هدفم هم کنکور اردیبهشت هست، سعی می کنم حجم  بیشتری از مطالب کنکور را مطالعه کنم و دروس مدرسه را به کلاس پیش بروم. و اگر هم از مدرسه عقب افتادم در اردیبهشت ماه برای امتحانات نهایی  جبران می کنم.


روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

من همیشه برای مطالعه ام برنامه ریزی دارم و با توجه به حجم درس زمان بندی ام را تنظیم می کنم. مثلا درسی مثل تاریخ که حجم زیادی دارد. در زمان بندی مطالعه وقت بیشتری را به آن اختصاص می دادم.


در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

وقتی می خواستم برنامه ریزی کنم برنامه امتحانی و برنامه راهبردی را کنار هم می گذاشتم و روز هایی که وقتم آزادتر بود را پیدا می کردم و برنامه کنکورم را جلو می بردم.و سعی می کردم برای هر دو وقت بگذارم و تعادل ایجاد کنم چون در هر صورت اگر فقط برای کنکور درس می خواندم استرس امتحان را می گرفتم که نمره مدرسه ام کم نشود و اگر برای مدرسه وقت می گذاشتم استرس کنکور را داشتم.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

اصلا در آزمون ها غیبت نکردم فقط در دو آزمون هدیه ابتدای سال که به صورت آنلاین برگزار شد شرکت نکردم، برای من مهم است  که در تمام آزمون ها به صورت حضوری شرکت کنم و بعد از اینکه دوهفته درس خواندم بتوانم خودم را محک بزنم.


 آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله حتما شرکت می کنم، انگیزه من این بود که هفته اول خودم را ارزیابی کنم و ببینم  کدام یک را فراموش کرده ام.  فایده آن مرور دوباره مطالب و تثبیت آن ها و بعضا سوالاتی که در این آزمون ها بود در آزمون روز جمعه هم بود با توجه به اینکه سوال را دیده بودم می توانستم درست جواب بدهم.


 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

با توجه به برنامه راهبردی آزمون ها و مباحث آن پیش می روم. صفحات را از روی برنامه در کتاب هایم مشخص می کنم و در بازه های زمانی که دارم حجم بندی می کنم.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

در بازه های زمانی نقاط قوت من متغیر است مثلا تابستان که فرصت بیشتری داشتم خلاقیت تصویری و درک عمومی هنر جزء نقاط قوتم بودند. در پروژه پاییز هم به علت اهمیت درک عمومی آن را حفظ کردم و بعد که خلاقیت نمایشی به مباحث اضافه شد با توجه به علاقه زیاد من به این مبحث جزء نقاط قوت شد.

روش مطالعه من برای درک عمومی هنر: چون اکثر مباحث حفظی است اول روخوانی می کنم بعد از آن نکات مهم را مشخص می کنم بعد در آخر برای خودم توضیح می دهم.

 در مباحث تصویری، اول در زمینه عناصر و زبان بصری مباحث را یاد می گرفتم و منظور سوال را متوجه می شوم بعد تست می زنم.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

دفتر برنامه ریزی را از پاییز دارم و دوست داشتم از تابستان دفتر را داشتم. خودم می دانم که تابستان ساعت مطالعه بالابود ولی اگر از همان اول دفتر داشتم و ساعت مطالعه ام را یادداشت می کردم برای اینکه تحلیل کنم چطور پیش می روم خیلی بهتر بود. از اول پاییز با پیشنهاد پشتیبانم دفتر را گرفتم و ساعت مطالعه هفتگی ام را مقایسه می کنم و عواملی که باعث می شود ساعت مطالعه ام  بالا یا پایین شود را بررسی می کنم.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

من مدیریت زمان را انجام می دهم آن هم دقیق چون دوست دارم همه چیز دقیق  باشد و تکنیک های مدیریت زمان را رعایت می کنم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون را در چند مرحله انجام می دهم. هر زمان درس های مدرسه سبک باشند و نیاز به خواندن نداشته باشم همان روز جمعه انجام می دهم. وگرنه روز شنبه که از مدرسه بر می گردم تحلیل می کنم و ابتدا سراغ سوال هایی که اشتباه جواب دادم و در دام افتادم می روم. بعد سوالاتی که بلد بودم ولی در جلسه یادم نمی آمد در کتاب هم مشخص می کنم که جنبه تستی دارند. سوالات ریاضی را تک تک حل می کنم. در مورد خلاقیت تصویری تک تک گزینه ها را بررسی می کنم منظور گزینه ها را متوجه شوم و تصاویر را نگه می دارم و برای آزمون های بعدی آن ها را مرور می کنم. چون این درس نیاز به تحلیل تصاویر بیشتر دارند، مرحله بعدی تحلیل من در جلسات هفتگی گروه هنر است که سعی می کنم حتما شرکت کنم چون سوالات تحلیل می شود. و مرحله آخر یک روز قبل آزمون بعدی دفترچه آزمون قبل را مرور می کنم چون سوال با عنوان نگاه به گذشته طرح شده و باعث می شود بتوانم در آزمون جدید به سوالات پاسخ صحیح بدهم.



آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله من کارنامه آزمونم را به مادرم نشان می دهم و دلیل اینکه ترازم بالا رفته یا پایین آمده به این دلیل بوده است. برای پدر مادر من مهم است و پیامکی که از طرف تهران ارسال می شود جویا می شوند زمانی که ترازم پایین می آید پدرم خیلی به من امیدواری می دهد و می گوید شاید دلیل آن این بوده که وقت زیادی نداشتی و آزمون بعدی حتما جبران می کنی و زمانی که می بینند من به خودم زیاد فشار می آورم به من گوشزد می کنند که استراحت کنم و به مغزم استراحت دهم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

 بعد از آزمون که معمولا آزمون ما زودتر تمام می شود همان جا مجله آزمون را می خوانم و از قسمت مصاحبه ها و روش مطالعه بچه ها استفاده می کنم و زمانی که به خانه برمی گردم مجله رشته های دیگر هم به من داده می شود به مادرم می دهم که مطالعه کند چون برای دو برادر من کمک می کند که در مورد رشته های دیگر اطلاعات پیدا کنند. سایت کانون هم علاوه بر دیدن نتایج آزمون ها و کارنامه اشتباهاتم استفاده می کنم و نفرات برتر را هم می بینم قسمت جذاب سایت برای من رتبه های برتر کنکور است که مصاحبه های آن ها را می خوانم.


Menu