گفت‌وگو با مرضیه غلامی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم‌تجربی

تصمیمات شما برای نیم‌سال دوم چیست؟ افزایش تست و پیشروی دوازدهم و جبران ضعف‌های پایه و جمع‌بندی و افزایش تایم مطالعه برای امتحانات نهایی.

گفت‌وگو با مرضیه غلامی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم‌تجربی

نام و نام خانوادگی : مرضیه غلامی

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

میانگین تراز : ۵۵۵۲

تعداد سال‌های حضور در کانون : ۳سال

شغل و تحصیلات پدر : کشاورز ـ دیپلم

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار

استان و شهر : یزد-عشق آباد


مصاحبه‌گر : صدیقه نجفی 



شما چگونه با کانون قلم‌چی آشنا شدید؟

با معرفی اطرافیان.


 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌ها چه بود؟

نطم و برنامه‌ریزی در تمام زندگی و نه تنها درس و همچنین پیشرفت در دروس.


 

در کدام درس پیشرفت داشتید؟

زیست شناسی- به وسیله آزمون بسیار و استفاده از سوالات آزمون‌های سال‌های قبل.


 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

تحلیل آزمون من از همان حین آزمون شروع می‌شود به این شکل که هر سوالی که نیاز داشته باشم آن مطلب را دوباره بخوانم و یا نکته خاصی داشته باشد را علامت می‌زنم ، البته تمام سوالاتی که بنظرم نیاز است تا دوباره کار شود را هایلایت می‌کنم تا بعدا نیز آن‌ها را حل کنم.



تصمیمات شما برای نیم‌سال دوم چیست؟

افزایش تست و پیشروی دوازدهم و جبران ضعف‌های پایه و جمع‌بندی و افزایش تایم مطالعه برای امتحانات نهایی.



شرکت در آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشت؟

شرکت در آزمون‌ها تاثیر مثبت در دروس مدرسه داشته است.



با روش‌های مدیریت زمان آشنا هستید؟ 

بله ـ به همان اندازه که یادگیری اهمیت دارد ، مهارت آزمون دادن نیز مهم است و می‌توانم بگویم بدون این مهارت هیچ موفقتی نخواهیم داشت برای همین از این روش‌ها استفاده می‌کنم.



از کدام منابع کانون استفاده بیشتری داشتید؟

 کتاب‌های سه سطحی پایه که تابستان برای مرور و جمع‌بندی استفاده کردم.



چه توصیه‌ای برای دانش آموزانی که این مصاحبه را می‌خوانند دارید؟

آزمون دادن را جدی بگیرند و با وجود کاهش تراز نا‌امید نشوند ، نتیجه و تلاش خودش را یک شبه نشان نمی‌دهد و به اندازه تلاش ، صبر می‌طلبد ، اهمیت نهایی‌ها نیز امسال برای ما مشخص شد ، پس حتما از همین قبل از عید برای آن هم برنامه بریزند.



نقش آفرینی خانواده و بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چه گونه بود؟

بدون کمک و یاری آن‌ها  توانایی ادامه دادن را ندارم ، چه از نظر پشتیبانی و انگیزه دادن و چه از نظر فراهم کردن هر چه بهتر امکانات برای بهتر درس خواندن.

Menu