گفت‌و‌گو با ساجده چملی پور ؛قهرمان پیوستگی هشتم

از روش بازیابی استفاده می­ کنم و به جای مطالعه بیشتر سوال تشریحی و تست حل می­‌کنم.

گفت‌و‌گو با ساجده چملی پور ؛قهرمان پیوستگی هشتم

نام و نام خانوادگی: ساجده چملی پور

مقطع :  هشتم

نام شهر و استان: رودان - هرمزگان

میانگین تراز: 5896

سال‌های حضور در کانون: از ششم دبستان به مدت 3 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 82  مرحله آزمون برنامه ای

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته- دیپلم

مصاحبه‌گر : حمید کمالی

 

 برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

چون از ابتدای سال با برنامه راهبردی کانون پیش رفته بودم هیچ مبحث نخوانده­ای نداشتم و ایام امتحانات برایم جنبه­ ی جمع بندی داشت و اول نمونه سوال تشریحی از کتاب سوالات پرتکرار حل می­ کردم سپس جاهایی که مشکل داشتم را مطالعه می­ کردم.

 

در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

  ابتدا کتاب های سوالات پرتکرار و در دروس علوم، ریاضی و فارسی از کتاب­های آبی هم استفاده می­کنم.

 

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله؛ در کنار کتاب سوالات پرتکرار چندین مجموعه سوال از سایت کانون برای هر امتحان دانلود می‌­کردم و آزمون می‌­دادم، معمولا شب امتحان را به حل این نمونه سوالات می‌­پرداختم.


تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

سعی می‌کنم نقاط قوتم را تثبیت کنم و درس ­هایی که نیاز به تلاش بیشتر دارند را با افزایش ساعت مطالعه بهبود ببخشم.

 

روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

از روش بازیابی استفاده می­ کنم و به جای مطالعه بیشتر سوال تشریحی و تست حل می­‌کنم.

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

در نیم­سال اول برنامه مدرسه ­ی ما تقریباً هماهنگ با برنامه­ ی راهبردی بود و در کنار درس­ های مدرسه تست هم کار می­ کنم و هیچ وقت مدرسه را از کانون جدا نمی ­کنم و جاهایی که مدرسه با کانون هماهنگ نبود اولویتم مدرسه بود.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

در این سه سال فقط یک غیبت داشتم آن هم به علت مسافرت بود چون به اینترنت دسترسی نداشتم. با شرکت در آزمون­ها رتبه خودم در شهر را می ­دانم و رقابت با دانش ­آموزان سایر مدارس باعث می ­شود بیشتر تلاش کنم. همچنین با تحلیل آزمون مشکلاتم در همه درس ­ها کمتر می شود.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله،برای اینکه وضعیت خودم در هفته اول را بدانم و برای هفته دوم برنامه ریزی کنم در آزمون هدف­گذاری شرکت می ­کنم. شرکت در این آزمون باعث می‌شد هفته دوم را قوی تر از هفته اول شروع کنم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ انگیزه‌تان چه بود؟فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله،با شرکت در این آزمون هم آزمون اصلی را برای خود شبیه سازی می­ کنم و هم همه درس­ ها قبل از آزمون اصلی مرور می­ شود. 


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله،مطابق برنامه راهبردی پیش می­‌روم، روز جمعه بعد از تحلیل آزمون برنامه کلی برای هفته اول می نویسم. هر روز قبل از شروع مطالعه اگر برنامه ام نیاز به تغییری دارد آن را تغییر می‌دهم، درس ­های همان روز و روز بعد را مطالعه می کنم و اولویتم برنامه مدرسه است و هر جا با کانون ناهماهنگ بود خودم آن درس را می­‌خوانم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی و عربی،در درس ریاضی بعد از حل تمرین های کتاب درسی نمونه سوال تشریحی حل می کنم سپس به سراغ تست های کتاب آبی می روم. در درس عربی،همیشه قبل از تدریس معلم پیش­خوانی می‌­کنم و بعد از تدریس معلم سوالات تشریحی کتاب درسی را کامل حل می‌­کنم سپس از کتاب آبی تست می­‌زنم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله،از دفتر برنامه ریزی استفاده می‌­کنم، با تکمیل دفتر متوجه می‌­شوم برای هر درس چقدر زمان گذاشته ام و آیا این زمان کافی بوده است یا نه و برای تحلیل آزمون کمک زیادی به من می‌­کند.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله،در همه آزمون ها از تکنیک « ضربدر منها » و « ف-ش-ن-م  » استفاده می کنم.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

من در درس فارسی ابتدا ضعیف بودم اما الان روش من به این صورت است که بعد از تست های کتاب آبی پاسخ همه­‌ی تست ها را بررسی و کتابم را حاشیه نویسی می کنم و با این کار درس فارسی جز نقاط قوت پایدارم شده است.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا سوالات شک دار که در جلسه آزمون کنار آنها « ش » نوشته ام حل می کنم، ساعت ۱۶ که پاسخ ها روی صفحه شخصی قرار گرفت شروع به تحلیل سوالات اشتباهم می کنم و نکات آنها را در کتاب خود آموزم یادداشت می­‌کنم و بعد در درس فارسی، ریاضی و علوم سوالات درست را هم تحلیل می کنم شاید ایده‌ی جدیدی در حل تشریحی آنها باشد.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کارنامه 5 نوع درس و کارنامه اشتباهات علاوه بر کارنامه اصلی استفاده می‌­کنم.همیشه قبل از آزمون هایی که پوششی هستند از کارنامه اشتباهات استفاده می کنم تا مباحثی که قبلا خوانده­‌ام مرور شود و اشتباهاتم کمتر شود.کارنامه ۵ نوع درس باعث می شود درس هایی که نوسانی هستند یا نیاز به توجه بیشتر دارند را تشخیص دهم و روش مطالعه آنها را تغییر دهم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

من در خواندن درس­‌هایم وابسته نیستم و خودم طبق برنامه درس می­‌خوانم اما ترازم برای خانواده­ام مخصوصا پدر و مادرم خیلی مهم است و همین هم باعث می شود بیشتر تلاش کنم.از برادرم و خواهرم که که کانونی بودند و نتیجه گرفتند هم در بعضی مباحث که مشکل پیدا کردم کمک می‌­گیرم و  با آنها در مورد بعضی روش‌­ها و منابع  هم صحبت می­‌کنم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله استفاده می­کنم. مقاله های آقای قلم چی و مصاحبه نفرات برتر.

 

Menu