نام و نام خانوادگی: علی محمد خدابخش
مقطع و رشته: پایه نهم
نام شهر و استان: مازندران، بندپی
میانگین تراز: ۶۲۰۰
سالهای حضور در کانون: یک سال
تحصیلات مادر: تحصیلات فوق دیپلم
تحصیلات پدر : تحصیلات دیپلم
مصاحبهگر : رستم فیروزی کیا
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر غیبت نداشتم ،چون نمیخواهم پیوستگی خودم را از دست دهم.
شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برایتان داشت؟
باعث شد تا تجربهی بیشتری در همچین شرایط امتحانی کسب کنم پیشرفت درسی در مدرسه داشته باشم .
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
معمولا شرکت میکنم ، حل کردن و جواب دادن به این آزمونها که مشابه آزمونهای کانون است به بهبود عملکرد من در آزمونها کمک میکند.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای مشابه پارسال برای شما چه بود؟
بله ، چون باعث آشنایی بیشتر با سوالات و آمادگی بهتر در سر جلسه آزمون اصلی میشود.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی میکردید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟
بله مطابق با برنامهی راهبردی پیش میرفتم و سعی میکردم تا سر فصلهای مشخص شده توسط کانون پیش بروم و تقریبا میتوانم بگویم که برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح میدهید؟
ریاضی ، عربی و فارسی و مطالعات و پیامهای آسمانی
روش مطالعهی آنها به این شکل بود که ابتدا کتاب درسی را دقیق میخواندم و سپس تست به همراه تحلیل میزدم.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکرد؟
بله دارم ، باعث میشد که درست و اصولی در خواندن مباحث پیش بروم.
مهمترین چیزی که در این سالها از کانون و آزمونها یاد گرفتهاید چیست؟
پشتکار، استمرار و تکرار قرار گرفتم در شرایط امتحانی زمینهساز موفقیت در آزمونهای آینده و مدنظر است.
تکنیکها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکردید؟
سعی میکردم که در آزمونها اولویتهای خودم را بر طبق اهمیت و امتیاز سوالهای مربوطه ردهبندی کنم و بیشتر وقت خودم را صرف اولویتها و مباحث مهمتر قرار دهم.
در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
درس علوم، روش مطالعهی من برای هر شاخه از علوم مثل فیزیک، شیمی، زیست و زمین و... به این شکل بود که اولویت با مطالعهی کتاب و همچنین حل سوالات آموزشی و تحلیل این سوالها بود.
تحلیل آزمون را چگونه انجام میدادید؟
تک تک سوالها را با جوابهایشان به صورت مجزا از هم بررسی میکردم و در صورت برخورد با یک نکته یا سوال مهم آن سوال را در یک دفتر با جوابش ثبت میکردم.
در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالشهایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام میدادید؟
خیر خسته نشدم زیرا هدف من از شرکت در آزمونهای کانون آشنایی و کسب تجربه با شرایط حاکم بر جلسهی امتحان و یادگیری بیشتر از سطح مدرسه و نحوهی مواجه شدن با این شرایط و سؤالات بود.
چرا کانون را در این سالها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟
سطح سوالات کانون بسیار خوب است و من از طریق خواهرم که هنوز هم یک کانونی است با کانون آشنا شدم.
نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
والدین تاثیر به سزایی در نوع نگرش ، شخصیت و در کل پرورش و آموزش من داشتهاند و باعث این شده است که من هدف خودم را از درس و مدرسه مشخص کنم.
آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میدیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟
بله میدیدند ، اگر افتی در آزمونی برای من رخ میداد والدینم خواهان مشخص کردن و یافتن دلیل افت میشدند اما واکنششان کاملا همراه با آرامش و منطقی بود.
از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکردید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟
بله ، از بخش مصاحبهها استفاده میکنم.
به نظرتان مهمترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟
استمرار و تلاش در هر زمینهای عامل رسیدن به موفقیت برای انسانها است و من هم از این مساعی و کوششها دست بر نمیداشتم و نمیدارم و مطمئنم که به اهداف مدنظر خودم خواهم رسید.