گفت و گو با پارسا شورمیج؛ از تراز 4964 تا تراز 5582

پیشرفت تدریجی و بالا بردن هدف‌ها به صورت هوشمندانه ، مهم است ، رعایت نکردن این امر گاهی باعث می‌شود ما قبل از اینکه شکست بخوریم نا امید شویم .

گفت و گو با پارسا شورمیج؛ از تراز 4964 تا تراز 5582

 نام و نام خانوادگی : پارسا شورمیج

پایه: يازدهم علوم انساني

نام شهر و استان : تهران

سال‌های حضور در کانون : یک سال

تحصیلات و شغل مادر: فوق ليسانس ، دبیر بازنشسته

تحصیلات و شغل پدر : ليسانس ، کارمند

مصاحبه گر : جواد شهیدیان 

 

به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از دهم در آزمون‌ها شرکت کنید؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری بر وضعیت تحصیلی شما در طول سال داشت؟ آیا نتیجه آن را در آزمون‌های پروژه دوم دیدید؟ 

به جهت آشنایی بیشتر با تست زدن و درس خواندن با برنامه در آزمون‌ها شرکت کردم و  نتیجه این بود که در یک مقطع زمانی مطالعه‌ام بسیار منظم‌تر شد . 

 

میانگین چند ساعت مطالعه روزانه در سال امسال چقدر می‌باشد ؟ آیا برنامه‌ای برای تفریح و سرگرمی‌خود هم داشتید ؟

میانگین مطالعه‌ام روزانه 5 تا 6 ساعت است و در روزهای تعطیل این مقدار بیشتر هم می‌شود و برای تفریح هم زمان جداگانه‌ای دارم.

 

در طول سال تحصیلی  بیشتر برای حفظ نقاط قوت برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می‌کردید؟ آیا نحوه مطالعه شما در دروس اختصاصی نسبت به سال گذشته تغییر کرده است ؟

بیشتر روی حفظ نقاط قوت تمرکز داشتم  و پیش خوانی تمرکز داشته‌ام و در مطالعه‌ی دروس نسبت به سال قبل به ویژه برای دروس اختصاصی عمیق‌تر شده‌ام.

 

در کدام دروس پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن‌ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟ آیا تداوم آن‌ها در سال یازدهم و دوازدهم  جدید موثر است یا خیر ؟ 

علوم و فنون ادبی و روانشناسی.

 برای علوم و فنون تمرین (خصوصا تمرین اوزان به صورت سماعی) و برای روانشناسی مطالعه عمیق‌تر و درک مفاهیم ، تداوم تمرین در درس علوم و فنون برای من موثر بود.

 

تراز اولین آزمون شما چند بود؟ در آخرین آزمون به چند رسید؟ چه ارتباطی میان پیشرفت و تداوم آزمون‌ها مشاهده می‌کنید ؟ 

تراز اولین آزمونم ۴۹۶۴ و تراز آخرین آزمونم ۵۱۱۴ بود، آشنایی با سبک سوالات و تست و تیپ بندی سوالات مهمترین ارتباط بین تداوم و پیشرفت است.

 

مهم‌ترین دلایلی که منجر به پیشرفت چشم‌گیر شما شد را بفرمایید. 

به صورت کلی ، عوض کردن نحوه تست زدن ، در اولویت قرار دادن درست پاسخ دادن نسبت به بیشتر پاسخ دادن، باعث پیشرفت من شد.

 

در سال یازدهم از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی داشتند؟

 مهمترین منبعم کتاب‌های آبی بود که هم در درس‌های مدرسه و هم در آزمون‌ها به من کمک کرد، مهمترین ویژگی این کتاب‌ها این بود که با حذف شدن اطلاعاتی که برای دانستن بیشتر هستند و ارزش آزمونی نداشتند ، خلاصه مفیدی از مطالب کتاب ارائه می‌دهد.

 

دفتر برنامه ریزی را در سال تحصیلی چگونه تکمیل می‌کردید؟ 

 با توجه به عادات و تکالیف مدرسه ، ساعات مطالعه‌ام را در آزمون و مدرسه با هم مطابقت داده و در دفتر برنامه ریزی به صورت کامل و جامع می‌نوشتم.  

 

چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از یازدهم در آزمون‌ها شرکت می‌کنند دارید؟ تداوم در آزمون‌ها بنظر شما الزامی‌است یا اجباری یا اهمیتی ندارد ؟

از نظرمن شرکت در آزمون‌ها باعث قرار گرفتن در جّو آزمون و رقابت می‌شود و علاوه بر این مدیریت زمان تست زنی در آزمون‌ها هم برای کسانی که شرکت می‌کنند بسیار کمک کننده است.

 

از آموخته‌های یازدهم برای طول سال آینده  چه بهره‌ای خواهید برد؟

آموخته‌های هر سال ، پایه سال بعد محسوب می‌شنوند و یازدهم نیز از این قاعده مستثنی نیست ، علاوه بر این مفاهیمی‌در هر سال وجود دارند که هم در آموزش و هم در آزمون ، با مفاهیمی‌از سال‌های گذشته ترکیب و مورد استفاده قرار می‌گیرند ، پس آموخته‌های این سال از این جهت نیز می‌تواند مفید باشد .

 

در یازدهم چقدر پیشرفت داشتید؟ راهکار موفق خود را بیان کنید.آیا آن را در دوران تابستان سال آینده و نوروز ادامه خواهید داد ؟

 پیشرفتی که حس می‌کنم مهم‌تر از مطالعه و چیزهای دیگر است ، وارد شدن من به فضای تست زدن ، آزمون‌ها و دوره کردن است ، چیز هایی که سال دهم توجه کمی‌به آن‌ها داشتم و بله ، سعی دارم در نوروز و مخصوصا تابستان توجه بیشتری به آزمون‌های و تست و همچنین دوره کردن مستمر داشته باشم.

 

چه عاملي باعث شد  به صورت مستمر در آزمون‌ها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟ 

به نظر من ثبت نام کردن در جایی به معنای پایبند کردن خودتان به انجام کاری است و به شما یاد آوری می‌کند این کار به صلاح شماست و غیبت در آزمون‌ها موجب ضعف در آزمون‌های آینده شده و به استمرار شما لطمه خواهد زد.

 

پيشرفت خود را مرهون چه عواملي مي دانيد؟ نقش پشتیبان در پیشرفت شما چقدر بوده است ؟

تمرین و تست ، حضور مستمر در آزمون‌ها مهمترین عوامل پیشرفت من هستند.پشتیبان با رسم نقشه راه و راهنمایی نقش موثری در پیشرفت من داشته است

 

آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟

 بله ، توجه و تلاش بیشتر برای جبران اشتباهات و نگاه به آینده باعث بهبود این وضعیت شد.

 

نقش خانواده خود را در همراهی با شما برای شرکت در آزمون‌های دهم و امسال  چقدر پر رنگ میدانید؟

 خانوده در انگیزه دادن به من برای تلاش  بسیار موثر بودند  و مرا برای حضور مستمر در آزمون‌ها تشویق می‌کردند ، همراهی آن‌ها همواره باعث امیدواری من شده است.

 

چه توصیه‌ای به دوستانی که این مصاحبه را می‌خوانند ، دارید . 

پیشرفت تدریجی و بالا بردن هدف‌ها به صورت هوشمندانه ، مهم است ، رعایت نکردن این امر گاهی باعث می‌شود ما قبل از اینکه شکست بخوریم نا امید شویم .

Menu