گفت و گو با سامیتا عنبرستانی دانش آموز پایه پنجم

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟ ابتدا کتاب را خوب بخوانم و مطالب را یادداشت برداری کنم تا بتوانم بارها و بارها آنها را مرور کنم تا در آزمونها نمره کامل را کسب

گفت و گو با سامیتا عنبرستانی دانش آموز پایه پنجم

 نام و نام خانوادگی: سامیتا عنبرستانی  

 مقطع و رشته: پایه پنجم مدرسه سرای دانش الغدیر  

 نام شهر و استان: تهران  

 میانگین تراز: 6548 

 سالهای حضور در کانون: 2 سال  

 شغل و تحصیلات مادر: دکترا/پزشک ژنتیک  

 شغل و تحصیلات پدر:فوق لیسانس/مهندس  

 مصاحبه گر : زینب باقی زاده  

 

  

  1. برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟  

 ابتدا کتاب را خوب بخوانم و مطالب را یادداشت برداری کنم تا بتوانم بارها و بارها آنها را مرور کنم تا در آزمونها نمره کامل را کسب کنم .   همچنین میخواهم نمونه سوالات متعددی را برای آمادگی در آزمونها حل کنم .


در دوران امتحانات از کدام کتابهای کانون استفاده خواهید کرد؟  

 با توجه به آشنایی که با کتابهای کانون دارم کتاب پرتکرار میتواند بهترین گزینه برای آمادگی برای سوالات تشریحی باشد به خاطر همین پس از خواندن کتاب و مرور و یادداشت برداری کتاب پرتکرار میتواند گزینه خوبی باشد . 

 

 آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده میکنید؟  

  بله بعضی از نمونه سوالات موجود در سایت را برای آمادگی در آزمونها حل میکنم و خودم را با حل کردن آن سوالات محک میزنم .  و خواندن این نمونه سوالات من را برای آزمونهای مدرسه آماده میکند و باعث میشود بتوانم بهتر کتاب را مطالعه کنم . 

 

 تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟  

  برای نیم سال دوم همانند نیمسال اول کتاب را اول از همه خوب م یخوانم و بعد از یادداشت برداری به سراغ نمونه سوالهای خوب می روم به علاوه اگر درس درس سختی باشد علاوه بر خواندن آن را مرورهای بیشتری میکنم. 

 

 روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟  

 اول از همه کتاب را خوب خوب میخوانم و از مطالب مهم یادداشت برداری میکنم و سپس نمونه سوالهای مختلفی را که میتوانم برای آن آزمون بخوانم حل میکنم و با کتاب مطابقت میدهم تا غلط های خود را پیدا کنم . 

 

 در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمونها و امتحانات تعادل ایجاد میکنید؟   

 مطابق برنامه آزمونهای مدرسه اول برای آزمونهای مدرسه آماده میشوم و هنگامی که بودجهبندی آزمون مدرسه ام را خواندم و برای امتحان به خوبی آماده شدم به سراغ بودجه بندی کانون می روم و برای آزمون کانون هم آمادگی کسب میکنم . 

 

آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟   

 خیر تا به حال اصلا غیبت نداشتم .من هر جمعه که آزمون داشتم بیدار میشدم و آزمون را حل میکردم تا نتیجه تلاشی که در دو هفته کرده بودم را بتوانم ببینم و بتوانم میانگین ترازم را بالا نگه دارم . 


پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟  

 هنگامی که برای بودجهبندی کانون آماده میشوم مطالبی را که هنوز از طرف مدرسه یاد نگرفته ام خودم پیش خوانی میکنم و این پیش خوانی کردن باعث میشود در مدرسه هنگامی که آن درس تدریس میشود پیش زمینه ای از آن داشته باشم و مطالب را بهتر از قبل یاد بگیرم . 

 

آیا در آزمونهای هدفگذاری و مشابه پارسال  شرکت میکنید؟  

 اگر پاسختان مثبت است،

الف)انگیزهتان چه بود؟ 

ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟  

 بله اغلب در این آزمونها شرکت میکنم تا بتوانم برای آزمون اصلی خودم را به خوبی آماده کنم و با کمک آزمون هدف گذاری میتوانم هدف گذاری خوبی برای آزمون اصلیم داشته باشم. فایده دیگر این آزمون برای من دیدن نمونه سوالهای بیشتر است . 

 

شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟  

 هنگامی که برای آزمونهای کانون مطالعه میکنم گاهی اوقات بعضی از درسها را پیش خوانی میکنم و پیش خوانی کردن این درسها باعث میشود که هنگامی که معلم سر کلاس آن را درس می دهد من مطالبی از آن را به خاطر بیاورم . 

 

 مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟  چگونه برای دو هفته برنامه ریزی م یکنید؟ برنامهی مدرسه و آزمونها هماهنگ بود؟ 

 هنگام مطالعه صرفاً خودم را به بودجهبندی محدود نمیکنم و درسهای قبلی را هم اگر سخت باشند مرور میکنم مثلاً اگر درس ۴ و ۵ برای بودجه بندی کانون باشد و درس ۲ و ۳ هم درسهای مهم و سختی باشند درس ۲ و ۳ را هم در کنار ۴ و ۵ میخوانم و هر روز برای آمادگی برای آزمونهای کانون حدود یک ساعت زمان میگذارم تا در کنار درسهای مدرسه بودجه بندی کانون را هم مطالعه کنم . 

 

 نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟  

 ریاضی و علوم و فارسی نقاط قوت من هستند در واقع من همه درسها را به خوبی م یخوانم و سپس آنها را بارها و بارها مرور میکنم و نمونه سوالات مختلفی برای آنها حل م یکنم تا به خوبی آن را یاد بگیرم همچنین تستهای چهار گزینه ای هم میزنم . 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟  

 بله دفتر برنامه ریزی دارم .این دفتر کمک میکند که بتوانم تعادل را در خواندن درسهای مدرسه و بودجه بندی کانون حفظ کنم و در طول دو هفته به کل بودجه بندی برسم و برای همه درسهای آن آماده شوم  .همچنین میتوانم برخی از کارهای روزهای آیندهام را در روزهای تعطیل انجام دهم .  

 

 تکنیک ها و روشهای مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟  

 بعد از اینکه از مدرسه آمدم بلافاصله شروع به درس خواندن م یکنم تا برای شب کارهای زیادی نماند و همینطور برای هفته هم ابتدا کارهای هفتگی ام را مینویسم و برای هر یک روزی را مشخص  میکنم  تا در پایان هفته کاری باقی نمانده باشد . 

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟  

 بله در همان روز کل آزمون را تحلیل میکنم و نکات آن را مینویسم تا برای مدرسه و آزمونهای تشریحی مدرسه و آزمون ها تستی کانون آنها را باز مرور کنم . 

 

شما از  کدام   کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان   استفاده میکنید؟ این  کارنامه  چه ویژگیهایی دارند؟  

 بیشتر از کارنامه اصلی برای مشاهده درصدها و ترازم استفاده میکنم و از کارنامه اشتباهات استفاده میکنم تا بدانم کدام سوالها را غلط زدهام و آنها را تحلیل کنم اما در کنار اینها کارنامه پروژهای و ۵ نوع درس را هم میبینم تا از روند پیشرفتم مطلع شوم و دروس نوسانی و چالشی ام را ببینم . 

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟  

 بیشتر مادرم نقش آموزشی را در خانه برایم ایفا میکند چون پدرم سرکار است. به خاطر همین هرگاه در هر درسی سوال داشته باشم آن را از مادرم میپرسم و مادرم برای من آن را توضیح میدهد . 

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را میبینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟  

 من را به تلاش و تمرین بیشتر تشویق میکنند و من هم با کمک آنها برای دفعات بعدی بیشتر و بهتر میخوانم تا نتیجه بهتری کسب کنم و همچنین با کمک آنها مشکلاتم را حل میکنم و نمونه سوالات بیشتری حل میکنم. 

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید؟ کدام بخشها برای شما جالبتر بود؟   

 دیدن مصاحبه و نکاتی که هم سن و سالانم در مصاحبه هایشان میگویند برایم خیلی جالب است و به من کمک میکند تا بتوانم از تجربیات دیگران استفاده کنم   و هر زمان در سایت کانون باشم سری به مصاحبه ها هم میزنم. 

Menu