گفتگو با ریحانه یزدیان ثابت ؛ دانش آموز برتر پایه نهم

داشتن یک هدف دقیق و مشخص باعث شده که در من انگیزه بیشتری ایجاد شود و برای رسیدن به خواسته ام بیشتر تلاش کنم و همچنین ندادن یک آزمون باعث می‌شود که من از مباحث آن عقب بیفتم و ایراداتم را متوجه نشوم و ج

گفتگو با ریحانه یزدیان ثابت ؛ دانش آموز برتر پایه نهم

نام و نام خانوادگی : ريحانه يزديان ثابت

مقطع : پایه نهم

نام مدرسه : شهيد کلاه دوز

 استان : تهران

ميانگين تراز : 5900

سال های حضور در کانون : 1سال

تحصيلات پدر : فوق لیسانس مدیریت آموزشی

تحصيلات مادر : لیسانس کارتوگرافی 

مصاحبه گر : يگانه کردآبادی



چه عاملی باعث شده به طور مستمر در آزمون ها شرکت کنيد و غيبت نداشته باشيد؟

داشتن یک هدف دقیق و مشخص باعث شده که در من انگیزه بیشتری ایجاد شود و برای رسیدن به خواسته ام بیشتر تلاش کنم و همچنین ندادن یک آزمون باعث می شود که من از مباحث آن عقب بیفتم و ایراداتم را متوجه نشوم و جبران این عقب افتادگی کارم را سخت خواهد کرد.


نقطه قوت شما کدام درس است؟روش مطالعه آن را توضيح دهيد.

دروس عمومی مانند فارسی و عربی است و روش مطالعاتی من برای این دروس به این صورت است که ابتدا کتاب درسی را کامل و جز به جز می‌خوانم و نکات مهم را علامت دار می کنم و دوباره اين نکات را چندین مرتبه برای خود مرور می کنم و در آخر به سراغ حل تست می روم و مزیت اصلی تست ها این است که چند نکته در یک سوال می آید و باعث می شود چیزهایی که خوانده ام به طور کامل برایم تثبیت شوند.


مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می کنيد؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنيد؟ برنامه‌ مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ می باشد؟

بله و روش برنامه ریزی ام به این صورت است که در ابتدا درس هایی که در آزمون می آید و معلم ام آن را تدریس کرده می‌خوانم و از آن تست حل می کنم و اگر درسی هم در آزمون است که معلم ام آن را تدریس نکرده باشد تلاش می‌کنم خودم آن را بخوانم تا بتوانم تا جایی که ممکن است به سوالاتش در آزمون پاسخ دهم.


 تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهيد؟

در ابتدا سوالات غلط و درست را از هم جدا می کنم و سپس سوالات را طبق اهمیت و میزان تکرار آن ها اولویت بندی می کنم و سعی می کنم آن ها را به طور کامل حل کنم سپس سوالاتی که اهمیت علمی بیشتری دارند و یا ایرادات کلی در آن ها دارم را وارد دفتر خودآموز می‌کنم و سعی می کنم دوباره آن ها را بدون نگاه به پاسخنامه حل کنم.


از تکنيک ها و روش های مديريت زمان را استفاده می کنيد؟

من در آزمون از تکنیک ضربدر و منها استفاده می کنم که به من کمک می کند به راحتی تشخیص دهم کدام یک از سوالات را بلد هستم و کدام یک را نمی توانم پاسخ دهم و چون تست ها با این روش به ترتیب بلد بودن من اولویت بندی می شوند در حین آزمون جواب دادن به سوالات برایم آسان تر می شود و همچنین من سعی می کنم در آزمون تا وقتی که روی پاسخ سوالی مطمئن نیستم آن را جواب ندهم.


از چه منابعی از کانون استفاده می کنيد؟ اين منابع چه ويژگی هايی دارند؟

من از کتاب های تست مختلف مانند کتاب های آبی و سه سطحی برای آمادگی برای آزمون ها و همچنین از  ۱۵۰۰ سوال تیزهوشان و هوش های کلامی و غیرکلامی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده می‌کنم.


 به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چیست که باعث شده در آزمون ها موفق شويد؟

به نظرم بهترین ویژگی من که باعث شده در آزمون ها پیشرفت کنم این است که سعی می کنم از همه مباحث آزمون حتما تست حل کنم و من قبل از آزمون های اصلی سوال هایی که از کتاب تست هایم غلط یا نزده ام را دوباره حل می کنم تا ایراداتم به طور کامل رفع شوند و همچنین سعی می کنم تمرکزم را بیشتر روی دروسی بگذارم که در آن ها ضعیف هستم.


چه برنامه ای برای ایام امتحانات دی دارید؟

برنامه من برای امتحانات دی به این گونه است که سعی دارم مطالعه دروس را از قبل از دی ماه آغاز کنم زیرا این کار باعث می شود در ایام امتحانات کمتر دچار استرس شوم.


آیا شرکت در آزمون های کانون را به دوستانتان پیشنهاد می کنید؟ چرا؟

بله زیرا شرکت در آزمون های کانون باعث آشنایی با انواع تست ها و روش های تست زنی می‌شود همچنین محیط آزمون های اصلی را برای ما آشنا می‌سازد و موجب می‌شود با استرس کمتری در جلسه  آزمون های اصلی شرکت کنیم.

Menu