گفت و گو با طاها آزادی؛ دانش‌آموز برتر دوازدهم ریاضی

هفته اول تمرکز بیشتر بر روی درسنامه هست و هفته دوم بر روی تست تمرکز بیشتری میکنم . حتما هم مطالب جدید را پیش خوانی میکنم.

گفت و گو با طاها آزادی؛ دانش‌آموز برتر دوازدهم ریاضی

نام دانش آموز : طاها آزادی

رشته و مقطع تحصیلی : فارغ التحصیل ریاضی 

استان و شهر : تهران ، تهران

میانگین تراز : 5800

رتبه سال پیش : 8000

1 – به چه دلیلی تصمیم گرفتید که در آزمون های برنامه ای شرکت کنید ؟ نتیجه این تصمیم چه تاثیری در وضعیت تحصیلی شما در طول سال خواهد داشت ؟ 

یکی از دلایل به طور قطع جامعه آماری بالای قلمچی بوده که باعث میشود تراز و رتبه به واقعیت کنکورنزدیک تر شود . همچنین به دلیل اینکه سوالات به گونه ای طرح میشوند که به استاندارد کنکور شباهت بیشتری دارند . من به دلیل اینکه برنامه های راهبردی قلمچی به گونه ای طراحی شده است که باعث مستمر شدن درس خواندنم میشود و به دلیل رعایت فاصله استاندارد تصمیم گرفتم که آزمون های قلمچی را شرکت کنم و نتیجه این عمل این شد که مستمر تر و با انسجام بیشتر درس بخوانم . زمان بین آزمون های کانون به صورت استاندارد است و باعث فاصله گرفتن دانش آموزان از آزمون دادن نمیشود همچنین داشتن دوتا کارنامه از عملکرد خودت در طول ماه که باعث میشود متوجه عملکرد این ماهت بشوی از دلایل دیگر من بود.

2- میانگین چند ساعت مطالعه روزانه دارید ؟ به استراحت و تفریح در برنامه خود توجه می کنید یا خیر ؟

بله حدودا میانگین هفت و نیم تا نه ساعت مطالعه دارم و هفته ای 3 الی 5 ساعت برنامه تفریحی دارم . 

3 – روش مطالعه شما در هفته ی اول و هفته دوم چگونه است ؟ آیا پیش خوانی هم می کنید ؟

هفته اول تمرکز بیشتر بر روی درسنامه هست و هفته دوم بر روی تست تمرکز بیشتری میکنم . حتما هم مطالب جدید را پیش خوانی میکنم.

4- از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری میکنید ؟ این منابع چه ویژگی هایی دارد ؟

کتاب آبی و سه سطحی . کتاب آبی  درسنامه بسیار عالی دارد . به عنوان مثال درسنامه کتاب گسسته کیفیت خوبی دارد . سه سطحی هم تیپ بندی های تست ها و میزان پاسخ گویی را عنوان میکند که خیلی مفید است .به همین دلیل دفتر برنامه ریزی را همان گونه که توصیه میشود پر میکنم تا در طول سال بتوانم با استفاده از آن دچار گیج شدن و مشکلات دیگری نشوم و بتوانم مشکلات برنامه ریزیم را حل کنم .

5- در برنامه راهبردی پاییز ، برنامه شما در بخش های زوج کتاب چگونه است ؟

در برنامه راهبردی پاییز تصمیم من بر این بود که در کنار نیمسال اول دوازدهم پایه ی دهم را در بین زوج کتاب ها انتخاب کنم و با توجه به بودجه بندی آن جلو بروم و برای نیمسال دوم یازدهم را شروع کنم همان طور که اکثر بچه های کنکوری این کار را میکنند .

6-آیا مطابق برنامه راهبردی درس میخوانید ؟ برای هر دو هفته بین آزمون ها چگونه برنامه ریزی می کنید ؟

برنامه ریزی من برای این دو هفته به این صورت است که در هفته اول و هفته دوم مباحث را از همان روز اول با تست آموزشی و مطالعه درسنامه و جزوه پیش میبرم و تا دو روز مانده به آزمون تمام میکنم تا دو روز باقی مانده را به زدن آزمون های جمع بندی و مرور و جمع بندی سریع بپردازم .

7-چند درصد زمان خود را به تست زدن و چند درصد آن را به مطالعه درس اختصاص میدهید ؟

در درس هایی مانند زیست و شیمی 45 درصد مطالعه و 55 درصد تست میزنم و در درس هایی مانند فیزیک و ریاضی 30 درصد مطالعه و 70 درصد تست میزنم . برای دو هفته اول آزمون هفته اول روی درسنامه بیشتر تمرکز میکنم و برای هفته دوم روی حل کردن تست ها و یادگیری روش حل های مختلف.

8-آیا از آزمون های مکمل عمومی یا مشابه پارسال در بین هر آزمون استفاده میکنید و چه تاثیری در روند پیشرفت شما دارد ؟

بله اکثرا نصف نصف استفاده میکنم و برای سنجیدن خود از هر آزمونی دریغ نمیکنم.

9 – برنامه شما برای تحلیل آزمون ها بعد از اتمام آزمون در روز جمعه چگونه است روش خود را توضیح دهید ؟

بعد از استراحت حدود سه ساعت قبل از دادن پاسخنامه همه سوال ها را یک بار دیگر حل میکنم و علامت های لازم را میزنم و بعد آمدن پاسخنامه مواردی که مشکل داشتم را بررسی میکنم و اگر نکته داشت حتما یادداشت میشود .

10- در بررسی کارنامه آزمون خود پاسخگویی به سوالات ساده را چگونه ارزیابی کرده و برنامه شما برای بهبود عملکرد در این قسمت چیست ؟

در بررسی این سوالات اگر سوالاتی که ساده بودند و من به آن ها جواب ندادم و یا غلط جواب دادم را به دو صورت میبینم . یکی آن که از سادگی آن ضربه خوردم یا مدیریت آزمون به نسبت کمتری داشتم و تایم برای خواندن و زدن تست نداشتم . برای بهبود این عملکرد سعی میکنم که تراکم آزمون یا آزمونک های مبحثی را در طول هفته بیشتر کنم تا مدیریت آزمون بهتری داشته باشم. 

11 – آیا از سایت کانون و مجله آزمون استفاده میکنید ؟ کدام بخش برایتان جذابیت بیشتری دارد ؟

بله از سایت کانون استفاده میکنم برای تحلیل کارنامه و تحلیل آزمون دقیقش و همچنین کارنامه های تکمیلی که بعد از هر آزمون و چند آزمون منتشر میشود و دید خوبی از عملکرد شما در طول بازه هایی کوتاه و بلند به شما میدهد و مانند چراغ قوه ای مسیر آینده شما رو مشخص میکند . همچنین از سایت کانون برای زدن آزمون های هماهنگ سال پیش استفاده میکنم .

12 – فکر میکنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود که شما خوب درس بخوانید چیست؟

پشتکار ، در هر صورت حتی روز هایی  هم که به اصطلاح حال درس خواندن نباشد 2 الی 3 ساعت کمتر از روز های دیگر میخوانم.

13 – از کدام یک از معلم هایتان تشکر میکیند و چرا ؟

از همه معلم هایم چون همگی برای پیشرفت من تلاش کردند و مرا در این مسیر پر پیچ و خم یاری دادند . به همین دلیل از همگی آن ها متشکرم .

14- یک توصیه به دوستانی که این مصاحبه را میخوانند داشته باشید ؟

توصیه ای که دارم اینکه هر وقت سمت درس رفتید با انگیزه و پر انرژی باشید که همون دو ساعت که برای یک درس وقت میگذارید با بازدهی بسیار بالا همراه باشه و خودتون هم از خودتون لذت ببرید . همچنین در دوره ی کنکور باید خیلی از چیز هایی که دوست دارید را کنار بگذارید تا به هدفتون برسید به همین دلیل از کنار زدن آن ها برای یه مدت ناامید و ناراحت نشوید .

Menu