گفت‌وگو با محمدمهدی احمدی؛قهرمان تاب‌آوری دوازدهم ریاضی-دلیجان

گفت‌وگو با محمدمهدی احمدی؛قهرمان تاب‌آوری دوازدهم ریاضی از دلیجان

گفت‌وگو با محمدمهدی احمدی؛قهرمان تاب‌آوری دوازدهم ریاضی-دلیجان

«علاقه و استمرار دو بال صعود من هستند»

 

نام و نام خانوادگی : محمدمهدی احمدی

پایه :‌ دوازدهم ریاضی

نام شهر ، استان : دلیجان ، مرکزی

سال‌های حضور در کانون : 3 سال


مصاحبه گر: فاطمه سهرابی

 

لطفا خودتان را معرفی کنید.

محمدمهدی احمدی هستم، پایه دوازدهم ریاضی، مدرسه دولتی علی ابن ابی طالب استان مرکزی شهرستان دلیجان، من مبتلا به دیستروفی عضلانی هستم و از سال دهم با پیشنهاد اقوام در آزمون‌های کانون شرکت می‌کنم.

 

درباره تحصیلات و شغل پدر و مادرتان برایمان بگویید.

پدرم سیکل و کاشی کار هستند و مادرم لیسانس مدیریت و فروشنده هستند.

 

آیا به خاطر شرایط جسمی‌تان در مسیر تحصیل با چالش خاصی مواجه شده‌اید؟

قطعا چالش‌هایی برایم به وجود آمده است، به عنوان مثال من امسال مدرسه نمی‌روم و به صورت غیرحضوری درس می‌خوانم اما همیشه سعی کرده‌ام به این مورد به عنوان یک محدودیت نگاه نکنم و با این شرایط سازگار شده‌ام.

 

میانگین تراز شما در آزمون‌های کانون 7000 بوده است. درباره علل موفقیت‌تان در آزمون‌ها توضیح دهید.

من آزمون‌های سال دهم را با تراز 4700 شروع کردم و تا پایان سال دهم به تراز 6000 رسیدم، به نظر من تلاش مستمر خیلی موثرتر از هوش و استعداد است. من با گذشت زمان با تکنیک‌های کنترل استرس و مدیریت زمان آشنا شدم و با به کارگیری آن‌ها توانستم با تسلط بیشتری در جلسه آزمون حاضر شوم. همچنین تحلیل آزمون را یکی از مهم ترین علل بالا رفتن ترازهایم می‌دانم. من بعد از آزمون یک بار دیگر برای پاسخ گویی به سوالات وقت می‌گذارم و پس از آن از طریق پاسخنامه آزمون را تحلیل می‌کنم و سوالاتی را که نکته جدید و خوبی داشته باشند برای خودم یادداشت می‌کنم. ضمن اینکه من در گذشته فقط برای بعضی از دروس که بیشتر به آن‌ها علاقه داشتم وقت می‌گذاشتم اما در ادامه سعی کردم نسبت به همه دروس در خودم علاقه‌مندی ایجاد کنم و وقت مناسبی را به هر درس اختصاص دادم.

 

برای مثال در کدام درس و چگونه به پیشرفت قابل توجهی دست یافته‌اید؟

درصدهای من در درس هندسه دهم از 15 درصد بالاتر نمی رفت اما در حال حاضر در این درس به درصد 90 رسیده ام به این دلیل که تصمیم گرفتم از این درس نترسم و تست زنی را شروع کردم در ابتدا در بسیاری از تست ها فقط می توانستم شکل مربوط به سوال را رسم کنم و قادر به حل تست نبودم اما با استمرار توانستم به پیشرفت خوبی در این درس برسم.

 

 

با توجه به این که شما در هیچ آزمونی غیبت نداشته‌اید درباره عوامل زمینه ساز این پیوستگی برایمان بگویید.

من سعی می‌کنم حتی زمانی که برای یک آزمون آمادگی کامل ندارم از شکست نترسم و در همه حال خودم را مورد ارزیابی قرار دهم تا به نقاط ضعفم بیشتر پی ببرم. لذا در هیچ آزمونی غیبت نمی‌کنم.

 

از چه برنامه‌ای برای مطالعه دروس استفاده می‌کنید؟

من با برنامه راهبردی کانون درس می‌خوانم چون به نظر من سال دوازدهم زمان آزمون و خطا نیست و برنامه راهبردی کانون پیشروی‌های خوبی برای هر دو هفته در نظر گرفته است و ایستگاه‌های جبرانی خوبی دارد و این برنامه به مطالعات من نظم می‌دهد. البته من گاهی اوقات که وقت بیشتری دارم کمی از برنامه راهبردی جلوتر می روم.

 

اگر در آزمونی تراز دلخواه‌تان را کسب نکنید چگونه انرژی‌تان را بازیابی می‌کنید؟

من همیشه با علاقه درس می‌خوانم، بنابراین هیچ گاه با یک نتیجه خیلی خوب مغرور و با یک نتیجه ضعیف ناامید نمی‌شوم، در مرحله اول کمی موسیقی گوش می‌کنم و با برادرم صحبت می‌کنم تا دوباره انگیزه و انرژی بگیرم و برای آزمون بعد بیشتر تلاش کنم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ این آزمون‌ها چه فوایدی برای شما داشته‌اند؟

بله، این آزمون‌ها باعث می‌شود قبل از آزمون اصلی وضعیتم را بسنجم و به نقاط قوت و ضعفم پی ببرم.

 

از کدام یک از کتاب‌های کانون بیشتر استفاده می‌کنید؟

از کتاب‌های سه سطحی زیاد استفاده می‌کنم چون هم تعداد تست‌هایش برای جمع بندی مناسب و به اندازه است و هم سطح‌بندی این تست‌ها به پیشرفتم کمک می‌کند.

 

آزمو‌ن‌های تابستان چه کمکی به شما کرده‌ است؟

من در تابستان توانستم با توجه به نتایجم در آزمون‌ها به نقاط ضعفم در مباحث دهم و یازدهم پی ببرم و روی آن‌ها وقت بیشتری بگذارم همچنین بعضی از مباحث دوازدهم را هم مطالعه کردم به همین دلیل در حال حاضر سریع تر دروس پایه دوازدهم را می‌خوانم و بیشتر تست می‌زنم.

 

درباره نقش خانواده در مسیر تحصیل‌تان برایمان بگویید.

پدر و مادرم چه از نظر مالی و چه از نظر روحی از من حمایت می‌کنند و به طور ویژه از برادرم تشکر می‌کنم با اینکه ایشان از من 4سال کوچک‌تر هستند بیشتر اوقات حرف‌ها و مشکلاتم را با ایشان در میان می‌گذارم و ایشان هم با درک بالایی که دارند در این مسیر پر فراز و نشیب نهایت همراهی را با من دارند.

 

در کنار درس چه فعالیت‌های دیگری دارید؟

من در رشته تنیس روی میز معلولان تا مرحله انتخابی تیم ملی پیش رفتم و در حال حاضر هم این رشته ورزشی را ادامه می‌دهم اما به خاطر مشغله‌های درسی در مسابقات شرکت نمی‌کنم. همچنین در زمینه نوازندگی گیتار نیز فعالیت دارم و در موضوعاتی مثل فلسفه و منطق نیز مطالعه آزاد دارم.


Menu