گفتگو با آرین طایفی؛ قبولی پزشکی علوم پزشکی تهران رتبه 124

خانواده با حمایتی که در طی سال انجام دادند و فضای آرامی که در خانه برای من فراهم کردند تا دغدغه ای نداشته باشم نقش بسیاری در موفقیتم داشتند.

گفتگو با آرین طایفی؛ قبولی پزشکی علوم پزشکی تهران رتبه 124

نام و نام خانوادگی : آرین طایفی

رتبه منطقه سال 1402 : 124

رتبه کشوری سال 1402 : 849

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

میانگین تراز : 6300

از چه سالی عضو کانون بوده : دهم

شغل و تحصیلات مادر : فوق دیپلم-دبیر بازنشسته

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس-مهندس برق

شهر و استان : کرج-البرز

 

نام و نام خانوادگی مصاحبه کننده:فواد پوردانا 

 


از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه هایی در آزمون های کانون شرکت کردید؟

در پایه های دهم و دوازدهم در آزمون ها به پیشنهاد دوستانم شرکت کردم.



دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ 

هدف من از شرکت در آزمون ها ساختن ذهنی منسجم بود تا زیر فشار عصبی کنکور کم نیاورم و بتوانم عملکرد مناسبی ارائه بدهم.



آیا در آزمون ها هر وقت خسته می شدید یا به برنامه آزمون ها نمی رسیدید، آزمون ها را رها می کردید؟

خیر اگر به بودجه بندی آزمون ها نمیرسیدم هم به صورت حضوری آزمون ها را شرکت میکردم تا پیوستگی خودم را حفظ کنم.



آیا از اینکه ترازتان در آزمون ها کم شود نگران می شدید؟

خیر-به هیچ وجه



چقدر رتبه و تراز و درصد دیگران برای شما مهم بود؟

سعی میکردم تا جایی که رقابت سازنده ای را به وجود بیاورد به آنها اهمیت بدهم.



آیا با توجه به آنلاین بودن آزمون ها نگران تقلب سایر دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برای شما اهمیت داشت؟

خیر برای من مهم ترین بخش آزمون بعد تمرینی آن بود و یادگیری کنترل احساساتم در حوزه برایم مهم تر از تراز و نتیجه ام بود.



آیا در دوران نوروز آزمون ها را شرکت می کردید؟ 

بله



آزمون های کانون چه نقشی در موفقیت شما داشته است؟ 

آزمون های کانون به من یاد داد تا برای هر سناریویی آماده باشم یعنی چه آزمون سخت بود چه ساده من روش درست برخورد با سوالات را یاد گرفتم.



آزمون های هدف گذاری چقدر و چگونه به شخصی سازی برنامه راهبردی به شما کمک می کرد؟ 

در انتهای هفته اول با شرکت در آزمون هدف گذاری متوجه میشدم که خلا های مطالعاتی ام کدام قسمت ها بوده است و در هفته دوم میتوانستم بر اساس عملکردم در آزمون های هدف گذاری برنامه ام را شخصی سازی کنم.



شما شخصاً به کدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری دادید؟ 

در تابستان به درس شیمی و زیست اهمیت زیادی میدادم_ به نظرم تابستان مهم ترین نقش را در موفقیت من داشت چون میتوانستم بدون اتلاف وقت در مدرسه رفع اشکال دروس پایه را با وقت بیشتری انجام بدهم.



از چه کتاب هایی استفاده می کردید؟

کتاب برنامه ریزی، کتاب زرد و سه سطحی_ کتاب سه سطحی سطح بالایی از سوالات را در اختیارم قرار میداد تا برای آزمونی سخت آمادگی بیشتری پیدا کنم.



روز جمعه کارنامه را چه ساعتی می گرفتید؟ 

روز جمعه ساعت ۱۸ کارنامه ام را میگرفتم و به بخش پاسخ برگ که سوالات درست و غلطم در آنجا بود میرفتم و سوالات زیست را در گام اول بررسی میکردم.



بعد از برگزاری آزمون، آزمون ها را چگونه تحلیل می کردید؟

دفتری آماده کرده بودم و ابتدا به سراغ سوالات غلط میرفتم و سپس به سراغ سوالات نزده و بعد سوالات درستی که سر جلسه به نظرم ایده جالبی داشتند و باید به عنوان سوالات جمع بندی مورد استفاده قرار میگرفتند.



چه قسمت هایی از سایت کانون را مطالعه می کردید؟ 

کارنامه اشتباهات یکی از بخش های مهم برای من در سایت کانون بود که بعداً سوالاتش را به صورت پی دی اف دریافت میکردم و در دوران جمع بندی استفاده میکردم ،گفتگو با رتبه های برتر دیگر بخشی بود که مطالعه میکردم و من را با نظرات رتبه های برتر در نحوه مواجهه با دروس آشنا میکرد.



از جعبه ابزار کارنامه،از کدام کارنامه ها استفاده می کردید؟

من از تمام کارنامه های صفحه شخصیم استفاده میکردم که به نظرم کارنامه اشتباهات میانبری برای دسترسی سریع به سوالات غلط  بود.



به جز کارنامه اصلی از کدام کارنامه ها بیشتر استفاده می کردید؟ 

کارنامه هدف گذاری و اشتباهات.



آیا دفتر برنامه ریزی داشتید؟ 

بله- دفتر برنامه ریزی به من در تحت نظر داشتن روند مطالعه و ساعت مطالعه ام کمک میکرد.



 میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ 

در تابستان میانگین ۱۰ ساعت، در دوران مدرسه ۶ ساعت و در دوران جمع بندی ۹ تا ۱۰ ساعت مطالعه داشتم_ در سال دوازدهم مطالعه ام پیوسته تر بود و دفتر برنامه ریزی باعث میشد تا ساعت مطالعه ام را هر هفته افزایش بدهم و با خودم رقابت کنم.



ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟ 

در سال دهم و یازدهم میانگین ۷ ساعت و در سال دوازدهم میانگین ۹ ساعت.



 آیا هدف گذاری چند از ۱۰ را انجام می دادید؟ 

بله برای تمام دروس استفاده میکردم در انتهای هفته اول برای ارزیابی مطالعاتم در طی هفته هدفگذاری می کردم.



چگونه بین مطالعه برای امتحانات نهایی و مطالعه برای کنکور  تعادل ایجاد می کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

امتحانات نهایی را از اردیبهشت شروع کردم تا فشار کمتری در دوران خرداد احساس کنم و در خرداد ماه سعی میکردم تا فقط مطالعه برای نهایی نداشته باشم و حدود ۳ ساعت روزانه به مرور شیمی و زیست کنکور اختصاص میدادم.



پیشخوانی در تابستان را چگونه انجام می دهید؟

 ابتدا آزمون ها را شرکت میکردم و سپس بخش های تست خیز را تشخیص میدادم و سپس از این بخش ها مطالعه میکردم.



از کدام یک از روش های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

ضربدر و منها و زمان های نقصانی و استراتژی بازگشت_ در دفترچه دوم این تکنیک ها بسیار کمک کننده بود و فقط برای درس فیزیک با مشکل زمان برخورد داشتم_در طول سال هم بارها این روش ها را تمرین میکردم.



چگونه آرامش خود را در روز کنکور حفظ کردید؟ 

با سوالات سخت و طراحی جدید در ریاضی مواجه شدم و سعی کردم با حفظ آرامش و تمرکز بالا شرایط را مدیریت کنم تا سوالات غلطم زیاد نشود و وقفه هایی میدادم که کمی ذهنم را استراحت بدهم و مجدد شروع میکردم.



 روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ 

 ترتیب دفترچه را رعایت کردم.



آیا درسی بود که در جلسه کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟

 ریاضی- بر اساس تمرین هایی که در طی سال انجام دادم میدانستم نیز درصد پایین برای این درس مناسب است.



پدر و مادر چه تاثیری در موفقیت شما داشتند؟

خانواده با حمایتی که در طی سال انجام دادند و فضای آرامی که در خانه برای من فراهم کردند تا دغدغه ای نداشته باشم نقش بسیاری در موفقیتم داشتند.

 


Menu