گفت وگو با فائزه جعفرزاده؛ قبولی پزشکی دانشگاه ایران تهران

توصیه من به بچه‌ها این است که برای هر درسی خود را در تمام سطوح آماده کنند تا سرجلسه کنکور از دشواری یا آسانی بیش از حد سوالات شوکه نشوند.

گفت وگو با فائزه جعفرزاده؛ قبولی پزشکی دانشگاه ایران تهران

نام و نام خانوادگی : فائزه جعفرزاده

رتبه منطقه :  ۵۱۴ رتبه در سهمیه ۵ درصد ۱۹۰

رتبه کشوری : ۲۸۶۸

رشته و دانشگاه :  قبولی پزشکی ایران تهران

میانگین تراز ۶۴۹۰

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس،فرهنگی بازنشسته

شغل و تحصیلات پدر : لیسانس،بازنشسته مخابرات

درصدهای کنکور 1402 : زیست۵۵،فیزیک۴۰،شیمی ۵۰،ریاضی ۳۶

تراز کنکور : ۱۰۵۱

تراز سوابق تحصیلی :  ۹۵۶۵

 شهر و استان : خوی_آذربایجان غربی

 

مصاحبه گر : رحیم نویدنیا



از چه سالی عضو کانون بوده؟

 از سال نهم



شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

بله، خواهرم هم سال ۱۴۰۰ پزشکی زنجان قبول شد و در تمام مسیر کنکور من را راهنمایی میکرد شرکت در آزمون های کانون هم پیشنهاد او بود. 



 

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ 

کارنامه بازیابی؛من در دوران جمع بندی عید نوروز،ابتدا با حل سوالات غلط و نزده ها متوجه میشدم که کدام مباحث و قسمت ها را فراموش کرده ام و بیشتر روی همان مباحث تمرکز میکردم،استفاده از کارنامه بازیابی باعث می‌شد که اگر سوالی را قبلا تحلیل نکرده‌ام یاد بگیرم.




مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟

بله، روزهای جمعه بعد از تحلیل آزمون و فهمیدن نقاط ضعفم،با استفاده از برنامه راهبردی برنامه ۲ هفته خودم را مینوشتم اوایل هفته اول برای جبران ضعف آزمون و اواخر هفته اول مباحث جدید دوازدهم را می‌خواندم و هفته دوم تستهای دوازدهم و مرورتستی پایه را انجام می‌دادم.




 

روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ 

اوایل سال دوازدهم که کاملا به مطالب مسلط نبودم بیشتر می‌خواندم اما بعد از عید نوروز و در دوران جمع بندی ابتدا چند تست از هر مبحث حل میکردم تا نقاط ضعفم و اینکه کدام مباحث بیشتر فراموشم میشوند بفهمم،سپس بیشتر روی همان مباحث تمرکز میکردم در واقع بازیابی نوعی جهت دهی به مطالعه است.



 

کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است؟

دوران امتحانات نهایی، در این دوران خیلی مهم است که بین مطالعه تشریحی و تستی و خواندن دوازدهم و پایه تعادل برقرار کنیم،اینکه کلا تست را رها کنیم و فقط مشغول سوالات تشریحی شویم کار اشتباهی است چون دست آدم کند میشود و مثل قبل نمی تواند زمان را به خوبی مدیریت کند،بهتر است چند روز یکبار ،یک آزمون جامع بدهند تا ضمن مرور مطالب توانایی خود در حل آزمون های جامع را بالاتر ببرند.



 

 

 به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بود؟

اوایل سال ۱۲_۱۳ تا ولی در دوران جمع بندی اشتباهاتم بیشتر شدند حدودا ۲۰ تا.

 



بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ 

زیست شناسی که اول با کلاس میخواندم و بعد از فهمیدن مفهوم کلی درس دو دور متن کتاب را میخواندم  بعد میرفتم سراغ منبع اول که نسبتا ساده تر بود بعد در خلال تست ها متوجه میشدم که در کدام قسمت ها اشکال دارم و اینکه در کل ایده تست ها رو میفهمیدم،بعد دوباره کتاب رو میخوندم و بعد میرفتم سراغ منبع دوم که سخت تر بود، دیگه در طول تست زدن هم توضیحات سوالات درست رو نمیخواندم ولی سوالاتی که شک داشتم یا اشتباه حل کرده بودم کامل میخوندم و اگه لازم بود نکته ش را در کتاب مینوشتم درنهایت یک دور هم به عنوان طراح کتابو بررسی میکردم و بعد میرفتم سراغ آزمون های آزمایشی و آزمون های سال خودمون و سال قبلش رو هم بررسی میکردم،برای زیست زیاد آزمون میدادم تا با ایده های جدیدی که تو کتابکارها نیست هم آشنا بشم.




 اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشتید، توضیح دهید که در طی ماه‌های بین این دو آزمون چه برنامه‌ای اجرا کردید؟  

در درس ریاضی من از ابتدای سال ضعف زیادی داشتم و در کنکور دی درصد بسیار پایینی بدست آوردم ،بعد از کنکور دی روش مطالعه خود را عوض کردم به طوریکه قبل از کنکور دی من بیشتر روی کلاس و جزوه تمرکز کرده بودم و زمان برای تست کم میگذاشتم،اما بعد از آن من تقریبا ۹۰ درصد زمان مطالعه ریاضی را به تست اختصاص میدادم ،تست زدن در درسهای ریاضی و فیزیک خیلی خیلی مهمتر از آموزش و کلاس هستند.





امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤال‌ها و سؤال‌های دشوار درس‌های دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ 

بله  ، به توصیه خواهرم من خودم را کاملا آماده هر اتفاقی کرده بودم و می‌دانستم کنکور فقط مسابقه علمی نیست و مدیریت جلسه حتی خیلی مهمتر از آن است.در نهایت توصیه من به بچه ها این است که برای هر درسی خود را در تمام سطوح آماده کنند تا سرجلسه کنکور از دشواری یا آسانی بیش از حد سوالات شوکه نشوند.




کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید؟

روشهای ضربدر منها و زمانهای نقصانی و استراتژی بازگشت، روش ضربدر منها در تحلیل تست ها خیلی کمک می‌کرد و استراتژی بازگشت و زمان های نقصانی در حل آزمون های جامع که مدیریت زمان مهمتر و سخت تر میشود خیلی کاربردی و مفید هستند.



 

در طول سال چقدر به رتبه فکر می‌کردید؟ 

نتایج آزمون ها تا حدودی این نگرانی را رفع میکرد، اما درکل باید بدانیم تنها خودمان میتوانیم به خودمان کمک کنیم و باید افکار منفی و استرس زا را از خود دور کنیم، مادر و پدرم همیشه می‌گفتند اگر زحمت بکشی،امکان ندارد نتیجه نگیری و این من را خیلی امیدوار میکرد.

 



برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه بود؟

من در تابستان این دو پایه را کامل جمع کرده بودم تا در طول سال دوازدهم ،بتوانم زمان بیشتری را روی دوازدهم بگذارم،اما در طول سال هم همگام با برنامه راهبردی این دو پایه را مرور میکردم اما این مرور بیشتر تستی بود.

 

Menu