نام و نام خانوادگی : ابوالفضل امیدی
مقطع و رشته: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: باغستان ، تهران
میانگین تراز: 5530
رتبه کنکور سراسری ۱۴۰۲ : 3528 رشته تجربی منطقه 3
رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی عمومی، دانشگاه علوم پزشکی ایران
از چه سالی عضو کانون بوده: از پایه دوازدهم
تعداد آزمون : 20 آزمون
شغل و تحصیلات مادر: آموزگار ، لیسانس
شغل و تحصیلات پدر: آزاد ، دیپلم
مصاحبه گر : محمدرضا کاظمي
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ آیا فرد خاصی توصیه کرد؟
یکی از مشاوران مدرسه معرفی کردند.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودید؟
یک سال پایه دوازدهم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردید؟
20 آزمون اصلی و 3 آزمون هدیه.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
بدست آوردن نگاه های جدید به حل سوالات.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
معیارها این موارد است:
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم.
من در آزمونهای هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.
من با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم یا برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکنم.
منابع من کانونی بود.
در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردم و با برنامه کانون پیش می رفتم و آزمون های کانون را حاضر بودم.
چرا به صورت پیوسته و منظم در آزمون ها شرکت کردید؟
هدف از آزمون ها تقویت خودمان است و من با شکست های متعدد باز هم برای تقویت خودم تلاش می کردم و خستگی را به جان می خریدم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
سنجش مداوم باعث پیشرفت می شود.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکردید؟
اگر پاسختان مثبت است
الف) انگیزهتان چه بود؟
ب) فایده آزمونهای مشابه پارسال برای شما چه بود؟
بله بخاطر آمادگی برای آزمون، کم و بیش باعث می شد از سطح امتحان مطلع شد.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟ چگونه شخصی سازی میکردید توضیح دهید که روش شما چگونه بود؟
بله، اولویت را با درس های سال دوازدهم می گذاشتم و اول آن ها را به برنامه می رساندم سپس دروس پایه را تا جایی که می شد فقط با تست زنی چون نیاز به آموزش و تشریحی نداشتم می رساندم.
آیا روش بازیابی را میشناسید اگر این روش را میشناسید آن را چگونه یاد گرفتید؟
بله از طریق مشاور شخصی خودم.
روش مطالعه شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس میخواندید یا دوبارهخوانی میکردید؟
بازیابی می کردم.
در کدام درسها بیشتر از روش بازیابی استفاده کردید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟
در همه دروس ولی زیست بیشتر، باعث استفاده بهینه از زمان می شد.
روش شما برای تحلیل آزمونها چگونه بود؟ آیا همهی سؤالات را تحلیل میکردید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکردید؟
اول تحلیل عملکرد و بعد تحلیل سوال محور بعد از آن هدف گذاری و ترسیم مسیر، غلط و بدون پاسخ.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟
بله، وقتی در آزمون نمی توانستم انتظارات خودم را بر آورده کنم روش های جدید را امتحان کردم ، سعی کردند شرایط را مهیا تر کنند.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکردند؟
پدر و مادر سعی می کردند روحیه بدهند.
کدام درسها نقطه قوت شما بود؟ روش مطالعه این درسها چگونه بود؟ در مدرسه چه نمرهای برای این درسها کسب میکردید؟
فیزیک یازدهم و دوازدهم ، اولویت آموزش تشریحی و تست را رعایت می کردم و جویای سوالات سخت تر می شدم و می توانستم تا یک سطحی را حل کنم . نمرات بالای ۱۸ و ۱۹.
به طور میانگین و در بازههای مختلف چند ساعت تست میزدید یا مسأله حل میکردید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی میکردید در طول سال و در ماههای مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟
می توانم بگویم بالای ۷۰درصد وقتم صرف تست زنی می شد و بقیه مطالعه ، ماه های ابتدایی سال تحصیلی تا عید بیشتر سهم مطالعه بود اما بعد از عید سهم مطالعه کمتر شد و بیشتر تست می زدم.
کدام بازهی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی یا دوران جمعبندی؟ دلیل این موضوع چیست؟
دوران طلایی نوروز ، به دلیل داشتن وقت بیشتر.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیلتان برای این انتخاب را بگویید.
آموزشی، چون بیشتر سود من در تحلیل آزمون ها بود.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟
آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
تا حد زیادی می توانستم، بله.
در جلسه کنکور آیا توانستید سؤالهای سادهتر را تشخیص دهید؟
تا حد زیادی بله.
به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباههای شما چند تا بود؟
۱۴ تا.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدادید؟
بررسی اشتباهات
بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات.
آیا در کلاسهای درس مدرسه شرکت کردید؟ نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بود؟
بله، بیشتر بخش آموزش در مدرسه اتفاق میافتاد.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
درس هایی که فکر می کردم بهتر زده ام، با بررسی پاسخ نامه.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را می دیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود؟
خیر، اگر می پرسیدند به آنها می گفتم، روحیه می دادند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، نظم ایجاد می کند.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب جمع بندی نیمسال اول و پایه، کتاب نوروز، برای جمع بندی تست های خوبی داشتند.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟
1) قهرمان پیوستگی
2) قهرمان پیشرفت
قهرمان پیوستگی
بهترین درس شما در کنکور کدام است؟ روشهای مطالعه خود را در این درس به صورت آیتم وار بنویسید.
فیزیک، به ترتیب آموزش در مدرسه، آموزش در خانه با کتاب درسی، حل تشریحی، حل تست و حل تست های سخت تر را انجام می دادم.
اگر در آزمون تیرماه نسبت به آزمون دی ماه پیشرفت قابل ملاحظهای داشتید توضیح دهید که در طی ماههای بین این دو آزمون چه برنامهای اجرا کردید؟
برنامه ریزی درست برای رفع ایرادات ، افزایش ساعت مطالعه و تست.
امسال سؤال های درس ریاضی در کنکور دشوار بود. آیا شما توانستید در مورد این سؤالها و سؤالهای دشوار درسهای دیگر خودتان را مدیریت کنید؟ زمان را مدیریت کنید؛ سؤالهای سادهتر را پیدا کنید و به سؤالها به صورت تصادفی پاسخ ندهید. لطفاً در این مورد توضیح دهید.
بله من توانستم با پاسخ به سوال هایی که بلد بودم نسبت به بقیه دوستانم درصد بالاتری بگیرم و باعث پیشرفت من همین موضوع بود و سعی کردم از خلاقیت هایی که یاد گرفتم استفاده کنم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ این روشها در جلسهی کنکور چه کمکی به شما کرد؟
روش ضربدر منها ، درکل سال از آن استعاده کردم و به مدیریت زمان من کمک کرد.
کدام درس در جلسهی کنکور شما را غافلگیر کرد؟ واکنش شما به این موضوع چگونه بود؟ چقدر توانستید خودتان را مدیریت کنید؟
زیست، سعی کردم فقط به محتوای سوال توجه کنم اصلا فکر نکردم که خیلی عجیب غریب است و فقط از دانسته هایم استفاده کردم.
در طول سال چقدر به رتبه فکر میکردید؟ خانواده شما چه انتظاری از شما داشتند؟ استرس و نگرانی ناشی از فکر کردن به رتبه را چگونه مدیریت میکردید؟
زیاد نبود ولی اواخر بیشتر فکر می کردم. انتظارات بی جا نداشتند و در سطح خودم توقع داشتند، با تلاش کردن به خودم امید رسیدن می دادم.
اگر دوباره به گذشته برگردید چه کارهایی را انجام نمیدهید؟ چرا؟
در بازه امتحان نهایی یکسری بی توجهی ها و ساده انگاری ها را انجام نمی دادم چون می توانستم نتیجه مطمئن تری بگیرم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
همیشه سعی می کردم کم باشد و گاها حتی حذفشان می کردم ، بله خودم را مرتبا محدود می کردم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کردهاید چه بود؟
شروع به موقع و شرکت در آزمون و استفاده صحیح از تابستان.
برنامه شما برای مطالعه درسهای دهم و یازدهم چگونه بود؟
مطابق برنامه راهبردی پیش رفتم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟
افزایش ساعت مطالعه و تمرکز روی زدن تست بیشتر.
فکر میکنید مهمترین ویژگی که شما دارید و باعث شد خوب درس بخوانید، چیست؟
داشتن انگیزه بسیار.