گفت‌و‌گو با صالح اصلاحی؛دبیر ریاضی نظرآباد-کتاب اول

گفت‌و‌گو با صالح اصلاحی؛ دبیر ریاضی نظرآباد - کتاب اول حسابان

گفت‌و‌گو با صالح اصلاحی؛دبیر ریاضی نظرآباد-کتاب اول

 

نام و نام خانوادگی دبیر : آقای صالح اصلاحی

نام شهر ، استان : نظرآباد ، البرز

مصاحبه‌گر : محبوبه مولوی


آقای صالح اصلاحی مدرک تحصیلی شما چیست؟

مهندسی برق دانشگاه علم و صنعت ایران ورودی سال1398 و رتبه 267 کنکور 98 ریاضی از نظرآباد 


آیا در حوزه‌های آموزشی فعالیت دارید؟

بله ، من با توجه به علاقه به تدریس و مشاوره از سال 98 به تدریس دروس ریاضی تمامی مقاطع پرداخته‌ام.


آیا شما استفاده از کتاب‌های کمک آموزشی کانون را به دانش آموزان خود پیشنهاد می‌کنید؟

بله، با توجه به اینکه برای تسلط بیش‌تر به مباحث کتاب درسی و همچنین آمادگی برای آزمون‌های مدارس و امتحانات نهایی و در نهایت کنکور کتاب‌های کمک آموزشی کانون قلم چی را به تمام دانش آموزان پیشنهاد می‌کنم.

کتاب پرتکرار ، کتاب اول ، کتاب آبی،  کتاب سه سطحی را به دانش آموزان خود با توجه به سطح علمی که دارند و با توجه به کارنامه آزمون و تراز و درصدهایشان در دروس مختلف معرفی می‌کنم. پس از کتاب‌های آبی، کتاب‌های سه سطحی را به دانش آموزان خود که ترازهای بهتری دارند و به ترازهای 5500 و 6000 به بالا می‌رسند معرفی می‌کنم.

من کتاب‌های کانون و امسال همچنین کتاب اول را به تمام دانش آموزان و همکاران و آموزگاران و مدرسان پیشنهاد می‌کنم.


نظر شما در مورد کتاب اول چیست؟

به نظر بنده که هم دورانی را به عنوان دانش آموز و دانشجو و مدرس و مشاور طی کردم در تمام این مقاطع تحصیلی و زمانی نیاز به کتابی که در ابتدای فرآیند درس خواندن و حل سوال سپس حل مسئله و شروع روند تست زدن از سوالات ساده تر حس می‌شد که باید بوجود آید. 


به نظر شما چه ویژگی‌های دیگری می‌توان درباره‌ی کتاب اول گفت؟

با توجه به اینکه در سخت‌ترین کنکورها و آزمون‌ها هم حداقل 2 سوال ساده از هر 10سوال برای پاسخ گویی وجود دارد باید دانش آموزان به توانایی تشخیص سوالات ساده دست پیدا کنند که مطمئنا کتاب‌های اول این کار را برای دانش آموزان راحت‌تر و عملی‌تر می‌کند و دانش آموزان براحتی می‌توانند یکی از راهکارهای تست زنی که آنها توانایی شناسایی سوالات ساده و حل آنها هست دست پیدا کنند. 


نظر شما درباره‌ی صفحه آرایی، چيدمان مطالب و حجم کتاب چیست؟

این کتاب جلد بسیار عالی از نظر طراحی دارد و همان هدف اصلی کتاب که شروع از دامنه و بعد از گذر از هر کمپ به کمپ دیگر و در نهایت به قله رسید را نمایش می‌دهد. در پاسخنامه کتاب تعداد درصد افرادی که به سوال پاسخ داده‌اند و این که دانش آموزان برای حل این سوال به چه نکته‌ای باید توجه می‌کردند اشاره شده و این نکته‌ای بسیار جالب و جدید می‌باشد که بسیار برای دانش آموزان کمک کننده می‌باشد.

چیدمان مطابق کتاب درسی است و این کار را برای دانش آموزان و معلمان برای استفاده از این کتاب بسیار آسان می‌کند و می‌توان صفحه به صفحه هماهنگ با کتاب درسی پیش رفت و از نظر صفحه آرایی هم با توجه به اینکه برای هر سوال جای مناسبی در نظر گرفته شده است دانش آموز می‌تواند راه حل‌ها و نکات آموزشی را یادداشت کند تا در مرورها بهتر از کتاب استفاده کند. 

حجم کتاب هم برای استفاده دانش آموزان بسیار مناسب می‌باشد و برای تمامی سطوح دانش آموزان قابل استفاده می‌باشد . 


چنانچه توصیه‌ای برای ویرایش مجدد این کتاب دارید بفرمایید؟

چیدمان و چینش سوالات در این کتاب به صورت طبقه بندی انجام شده است و سعی شده از ساده‌ترین سوالات تا سوالات دشوارتر چیده شود و این از درصد افرادی که هر سوال را پاسخ دادن هم قابل مشاهده است و در اولین سوال‌ها درصد افرادی که سوالات را پاسخ داده‌اند زیاد می‌باشد و به مرور در آخرین سوالات هر مبحث کتاب سوالات مقداری دشوار می‌شوند و تعداد افرادی که سوال را پاسخ داده‌اند کاهش می‌یابد. 

در فصل دوم مثلثات با توجه به اهمیت این فصل و پایه‌ای بودن آن و اینکه در حسابان ۱ و حسابان ۲ نیز دانش آموزان مثلثات را دارند توزیع تست‌ها بین سه درس این فصل هم به خوبی رعایت شده است.

فصل 4 تعداد سوالات و توزیع آن بین درس‌ها مناسب می‌باشد.  

فصل 6 و فصل 7 هم با توجه به اهمیت و تعداد سوالاتی در کنکور از سال ۹۸ داشته‌ایم مناسب می‌باشد.


آیا دانش آموزان برای انتخاب کتاب کمک آموزشی باید ترتیب خاصی داشته باشند؟

به نظر من ابتدا باید دانش آموزان بر روی کتاب درسی و سپس کتاب پرتکرار و برای اولین منبع تست از کتاب اول استفاده کنند.

با توجه به این که کتاب اول حاوی سوالات ساده آزمون‌های کانون می‌باشد که تعداد طراحان بالایی در هر درس در آزمون سوال طراحی می‌کنند و به این صورت دانش آموزان می‌توانند بر روی سوالات ساده و خوبی که به بهترین شکل ممکن گزینش شدن و دیدگاه طراح‌های مختلف برای طراحی این سوالات وجود دارد و هم اینکه اکثر دانش آموزان شرکت در آزمون به این سوال‌ها پاسخ داده‌اند استفاده از کتاب اول به عنوان اولین منبع تستی برای دانش آموزان توصیه می‌شود و دانش آموزان با این سوالات استاندارد می‌توانند براحتی بر روی تمام مطالب پایه‌ای و مورد نیاز مسلط شوند.


آیا دانش آموزان برتر هم لازم ابتدا کتاب اول کار کنند؟

بله، تمام دانش آموزان برای اینکه بتوانند به سطح خوبی برای حل سوالات سطح بالاتر همچون سوالات کنکور و خود آزمون‌های کانون آماده شوند نیاز دارند تا از یک منبع خوب مثل کتاب اول استفاده کنند.


Menu