گفتگو با زهرا رادپور؛ رتبه456منطقه3-قبولی مهندسی عمران شریف

من از سال دهم در هیچ کدام از ازمون‌های کانون غیبت نکردم و پیوستگی کامل داشتم.در دوران کرونا ، ازمون‌ها بطور بصورت انلاین شرکت کردم ولی بعد از حضوری شدن ازمون‌ها در تمام ازمون‌ها بصورت حضوری شرکت کردم

گفتگو با زهرا رادپور؛ رتبه456منطقه3-قبولی مهندسی عمران شریف

نام و نام خانوادگی: زهرا رادپور

مقطع و رشته :دوازدهم ریاضی

نام شهر و استان : نظراباد ، البرز 

رتبه کنکور : رتبه 456 ریاضی منطقه 3 کنکور ۴۰2

رشته قبولی : مهندسی عمران ، دانشگاه شریف

میانگین تراز : 5208

مدرسه : قلم چی نظراباد

سالهای حضور در کانون : شش  سال کانونی ( از هفتم تا دوازدهم )


مصاحبه گر : بهرام معدندار

 

 

 

 پیوستگی تان به ازمون های کانون چقدر بود؟

من از سال دهم  در هیچ کدام از ازمون های کانون غیبت نکردم و پیوستگی کامل داشتم.در دوران کرونا ، ازمون ها بطور بصورت انلاین شرکت کردم ولی بعد از حضوری شدن ازمون ها ، در تمام ازمون ها بصورت حضوری شرکت کردم .

 


بعد از دریافت کارنامه در روز جمعه ، تحلیل ازمون   راچگونه  انجام می دادید؟

بعداز ظهر روزجمعه حضوری به اموزشگاه می امدم و کارنامه را دریافت می کردم و با پشتیبانم کارنامه را بررسی می کردیم و سئوالات تحلیل می کردم و سعی می کردم دلیل اشتباهات خود متوجه شوم.نکاتی که از تست ها یادگرفتم یادداشت می کردم تا در ازمون های جمع بندی از ان نکات استفاده کنم و دوباره انها را مرور کنم.

 


دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کردید ؟

بله ، اگر با برنامه راهبردی درس بخوانید باید حتما از دفتر برنامه ریزی استفاده کنیم. من همیشه هر موقع  مطالعه داشتم همان موقع در دفتر برنامه ریزی وارد می کردم و در پایان روز میزان مطالعه ام را جمع می کردم. در هر روز بیش تر از 2 دقیقه وقت به خود اختصاص نمی دهد  ولی تاثیر زیادی در پیشرفت تحصیلی دارد .

 


امتحانات نهائی و مطالعه برای کنکور را چگونه به تعادل رساندی ؟

هر دو را با هم مطالعه کردم و سعی کردم از همان روز اول برای امتحانات نهایی درس بخوانم و درس هایم را برای شب امتحان نگذارم و در کنارش تمرین های تست زنی هم انجام دادم.

 


روش مطالعه برای درس خواندن کتاب های مختلف چگونه بود ؟

باید در ابتدا بتوانیم نسبت به خودمان شناختی پیدا کنیم که هر درسی را در چه ساعتی از روز بخوانیم ، اثر بخشی زیادی دارد. من درس ریاضی چون سنگین تر بوداول صبح می خواندم و درس ها که علاقه نداشتم در پایان روز می خواندم و در ابتدا کتاب درسی را مطالعه می کردم که نکات مهم ان را یادداشت بردای می کردم و سپس به تمرین و تست می پرداختم .

 


در کجا مطالعه می کردید ؟

من در سال اخر در کتابخانه درس می خواندم ولی توصیه ام به دانش اموزان این است در خانه درس بخوانند ، عملکردشان بهتر خواهد بود ، زیرا در کتابخانه شرایط تحت کنترل نیست و سایر کسانی که در کتابخانه هستند می توانند روند مطالعه شما را مختل کند.



کدام منبع مطالعاتی بیشترین اثربخشی را برای شما داشت؟

کتاب زرد کنکور بیشترین کمک را به من کرد و مخصوصا جلد دوم ان که پاسخ ها در ان وجود دارند باعث شد تسلط و طبقه بندی مطالب در ذهنم کامل انجام شود.

 


چه دلیل باعث شد در ازمون ها غیبت نکنید ؟

من حتی در ازمون هایی که نتوانسته بودم مطالعه کنم و از برنامه عقب بودم ، با توصیه پشتیبانم غیبت نکردم و باعث می شد متوجه بشم در چه جایگاهی هستم و چه مباحثی را یادنگرفتم و تسلط ام چقدر است و بران اساس برنامه ریزی مطالعه ام را انجام می دهم .

 


روند ساعت مطالعه ات چگونه بود؟

در تابستان و سال تحصیلی در حدود 8 ساعت مطالعه می کردم و در ماههای پایانی نزدیک به کنکور به 10 ساعت مطالعه در روز هم رسیدم

 


 توصیه ات به دانش اموزان چیست؟

سعی کنند درگیر حاشیه نشوندو تمرکز اصلی خودشان را بر روی مطالعه درس ها بگذارند و به اخبار حواشی توجه نکنند و سعی کنند فقط بهترین خودشان باشند.

 

 

 

 

Menu