گفتگو با حسین صالح آبادی ؛ دانش آموز برتر پایه دوازدهم هنرستان

همان روز جمعه قبل از صادر شدن کارنامه، تحلیل را انجام می‌دهم، اول تصحیح می­ کنم و بعد آرام آرام پس از کمی استراحت به تحلیل مبحثی می‌پردازم.

گفتگو با حسین صالح آبادی ؛ دانش آموز برتر پایه دوازدهم هنرستان

نام و نام خانوادگی : حسین صالح آبادی

مقطع و رشته : دوازدهم هنرستان (شبکه و نرم افزار رایانه)

نام شهر و استان : مازندران، چمستان

میانگین تراز تابستان : 6200

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: از سال 1396 به مدت 5سال بدون غیبت

 تحصیلات مادر: سیکل

تحصیلات پدر: سیکل


مصاحبه‌گر : هادی نوربخش

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر در هیچ­ یک از آزمون­ ها غیبت نداشتم، دو سال اول یعنی تابستان پنجم و ششم (یعنی سال­ های ابتدایی) با نظارت پدرم و سختگیری­ هایش برای شرکت در آزمون ­ها، در تمامی آن­ ها شرکت کردم ولی از سال اول متوسطه1 (یعنی هفتم)، خودم به این نتیجه رسیدم که باید در تمامی آزمون­ ها شرکت کنم، اگر شرکت نمی ­کردم اداره کردن ادامه­ ی راه و دروس برایم سخت می­ شد حتی هفته ­هایی که وقت نمی­ کردم به خوندن بعضی از دروس برسم، غیبت نمی­ کردم و در آزمون حضور داشتم تا با سوالات در روز آزمون آشنا شوم تا این پیوستگی حفظ شود.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

این پیوستگی باعث شد که یک امر اجباری در زندگی  شود و این توفیق اجباری باعث این شد که خواندن من به صورت هفتگی انجام بگیرد چون هر دو هفته جمعه امتحان داشتم.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است،الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های هدفگذاری برای شما چه بود؟ 

بله، انگیزه­ ی من تقویت دروس است چون در رشته ­ی من واقعاً منابع و تعداد تست های جدید و استاندارد کم است.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

اگر پاسخ‌تان مثبت است، الف) انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟ 

بله، از این آزمون هم برای زدن تست ­های متنوع استفاده می­ کردم تا دروس تخصصی را تقویت کنم.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌تان داشت؟

کاملاً استرس من را برای شرکت در آزمون­ ها از بین می­ برد تا من دیگر از لحاظ روحی در آزمون ها مشکل نداشته باشم، این استمرار کاملاً موفقیت آمیز در انجام این امر بود و الان دیگر برای دادن آزمون هیچ استرسی ندارم.

گفتگو با حسین صالح آبادی ؛ دانش آموز برتر پایه دوازدهم هنرستان

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کردید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کردید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

من کاملا خودم را با برنامه ی راهبردی وفق می ­دادم تا از برنامه خارج نشوم. درس ­های مدرسه هم گاهی از برنامه ­ی آزمون­ ها عقب می افتاد و در برخی دروس جلو می افتاد. من همیشه سعی می کردم دروس را در هفته ی اول یکبار دوره کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت پایدار من ریاضی و درس ­های عمومی هستند البته در تلاش هستم که دروس تخصصی را هم جزو این دسته از دروس قرار دهم. از شدت علاقه به ریاضی، من در این درس پیشرفت کردم البته برای آن هم تلاش های زیادی کردم. از فیلم ­های آموزشی هم استفاده کردم که خیلی خوب بودند واقعا بعضی از تدریس ها جان کامل درس را بیان می­ کردند و این فیلم ها جبرانی بود برای یادگیری ناقص من. البته یک راه دیگر برای تثبیت دروس، بازگو کردن برای دیگران بود، عموماً مباحث جدیدی را که یاد می گفتم برای برادر و مادرم بازگو می­ کردم. دروس عمومی هم بیشتر حفظی بود و کمی مفهومی و با استدلال سازی برای خودم و درک مطالب آن ­ها را خوب یاد گرفتم. 


دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله از دفتر برنامه ریزی استفاده می­ کنم، حتی روزهایی که کم درس می ­خواندم یا به هر دلیلی فرصت مطالعه­ ی دروس را نداشتم، دفتر برنامه ریزی را پر می­ کردم تا روزهای آینده جبرانشان کنم.


مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

افزایش سرعت و دقت ، راه و روش مطالعه ی صحیح دروس، علی الخصوص برنامه ریزی کردن در زندگی و هدفمند بودن.


تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کردید؟

من بیشتر روی کیفیت مطالعه و یادگیری تمرکز می­ کردم، ولی در این سال­ های آخر، تمرکزم را روی سریع بودن در زدن تست ­ها و مدیریت زمان، تنظیم ساعات خواب و بیداری و برنامه ریزی ساعات دروس گذاشتم.


در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در خواندن زبان انگلیسی که نه کتاب درسی مطالعه می کردم و نه آموزش ­های اضافه ­ای داشتم، اما ناگهان به خودم گفتم درسی نیست نتوانم آن را جمع کنم، با کمک پشتیبان و کمک های خانواده علی الخصوص مادرم که هر روز تاکید داشت که فکری به حال زبان انگلیسی کنم (چون خیلی نگران بود)، تصمیم گرفتم دست به کار شوم و شروع  کنم که تا الان با تلاشی که داشتم به خوبی پیش می­ رود.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

همان روز جمعه قبل از صادر شدن کارنامه، تحلیل را انجام می دهم، اول تصحیح می­ کنم و بعد آرام آرام پس از کمی استراحت به تحلیل مبحثی می پردازم.


شما از چه منابع کانون استفاده می‌کنید؟ این منابع چه ویژگی‌هایی دارند؟

تعداد منابع و تست برای رشته ی من بسیار کم است. من از کتاب­ های جامع عمومی برای دروس عمومی، خواندن درس نامه­ های قوی دروس تخصصی و کتاب آبی شبکه دوازدهم استفاده می­ کنم. با این کتاب­ ها با سبک سوالات کنکور رشته ­ی خودم آشنا می­ شوم.

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ چه چالش‌هایی امسال داشتید؟ چه کاری برای رفع خستگی انجام می‌دهید؟

خیر چون رسیدن به سرمقصد نهایی برام مهم است، تا این همه زحمات خانواده و خودم و پشتیانم، به نتیجه برسد. من بیشتر با خوابیدن سعی می­ کردم خستگی ناشی از افت انرژی را جبران کنم و در کنار خانواده باشم و اگر فرصت بیشتری پیش می­ آمد با برادر کوچکترم بازی کامپیوتری انجام می ­دادیم.


چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟ چگونه با کانون آشنا شدید؟ کسی از خانواده یا بستگان عضو کانون بود؟ 

همه چیز از آزمون­ های هدیه شروع شد. پسرخاله ­ام عضو کانون بود و با پیشنهاد خاله ­ام در آزمون­ های هدیه که یکی از آن ها در ماه مهر بود و دیگری در ماه اردیبهشت شرکت کردم و با پیگیری خانواده، کار من از تابستان سال پنجم دبستان رسما با کانون شروع شد.


 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدرم که با سخت کوشی ­هایش در محیط کار و تلاش برای کسب روزی حلال و ایجاد رفاه و آرامش خانواده اصلاً هیچ کوتاهی نمی کند و من همیشه مدیون تلاش ­های او برای کسب موفقیت خودم هستم. مادرم هم در داخل خانه نظارت­ های لازم را داشت، به من انگیزه می­ داد و بر روی یادگیری و تسلط من بر روی دروس، حساس بود و هر کجا من به پرسش و پاسخ نیاز داشتم از من سوالات درسی را می پرسید. در این دو سال آخر، تمامی مهمانی­ ها را تعطیل کردند، جایی نمی­ رفتند تا آرامش بر قرار باشد و من درس بخوانم. فقط هفته­ ای یک بار به پدر بزرگ و مادربزرگم سر می زنیم. برادرم هم تمام تلاشش را می­ کند تا خانه محیط آرامی برای من باشد تا بهتر مطالعه کنم.


آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی داشتند؟

پدرم روی افت تراز حساس بود و کمی ناراحت می شد و می­ گفت بیشتر تلاش کنم. مادرم واکنشی نشان نمی­ داد، فقط من را دل داری می داد و می­ گفت تلاشت را بیشتر کن.


از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کردید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

اکثراً از تمامی آیتم ­های سایت کانون استفاده می­ کنم و در مجله ی آزمون مقاله­ های برنامه ­ریزی و گفت و گوها با دانش آموزان را می­ خواندم.


به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

استمرار و پیوستگی در ادامه­ ی مسیر، سخت کوشی و تلاش و عدم ناامیدی و علاقه­ ی شدید برای رسیدن به هدف و جبران کردن زحمات خانواده و دوستان.

Menu