گفتگو با ایمان امیریان ؛ پیشرفت در آزمون با استمرار و سخت کوشی

دلیل پیشرفت قابل توجه من نسبت به سال قبل مشاوره گرفتن از چند تن از دوستان سال بالاترم هست و به نظرم هر دانش آموزی باید این کار را انجام دهد.

گفتگو با ایمان امیریان ؛ پیشرفت در آزمون با استمرار و سخت کوشی

نام و نام خانوادگی : ایمان امیریان

مقطع و رشته : دوازدهم ریاضی

سال‌های حضور در کانون : سه سال

تعداد کل ازمون‌ها: 38


مصاحبه‌گر : کمیل منصورزاده


 

چرا آزمون شرکت می کنید ؟چرا آزمون کانون قلم چی را انتخاب کردید ؟

آزمون دادن مهم ترین کاری هست که دانش آموزان در طی پروسه کنکور باید انجام بدهند تا نتیجه دلخواه خود را  بدست بیاورند . دلیل انتخاب کانون برای آزمون های آزمایشی اول سطح‌ مناسب سوالات و نزدیک به کنکور و دوم جامعه آماری بالا بود.


چه عاملی باعث شده شما نسبت به سال قبل پیشرفت قابل توجهی داشته باشید؟

دلیل پیشرفت قابل توجه من نسبت به سال قبل مشاوره گرفتن از چند تن از دوستان سال بالاترم هست و به نظرم هر دانش آموزی باید این کار را انجام دهد.


برای درس هایی که در آن نقطه ضعف تان بودند چکاری کردید ؟

برای نقاط ضعف خودم اول از همه قبول کردم که در این دروس ضعیف هستم و نیاز به تلاش بیشتر در این دروس دارم بعد از آن با مطالعه بیشتر در این دروس و استفاده از منبع مناسب توانستم بر نقاط ضعفم غلبه کنم .


روزی چند ساعت میانگین درس می‌خوانید ؟و چند ساعت به تست زنی اختصاص می دهید و چند ساعت به مطالعه؟

میانگین مطالعه من حدود ۷ ساعت هست و در رشته ریاضی از نظر من مطالعه خاصی وجود ندارد و باید بیشتر وقت خود را به تست زنی اختصاص بدهیم . مطالعه فقط برای زمانی است که ما در آن مبحث یا درس مشکل داریم .


آیا در برنامه شما استراحت هم وجود دارد؟

مهم ترین بخش درس خواندن استراحت های مناسب و‌به موقع هست .من به ازای هر ۱ ساعت درس خواندن یک ربع استراحت اختصاص دادم .


مهم ترین عاملی که باعث شد شما ناامید نشوید و پیوسته تلاش کنید چه چیزی بوده است؟

خانواده من نقش بسیار شگرفی در موفقیت من داشتند . خانواده هایی که دانش آموز کنکوری دارند باید مراعات دانش آموز کنند و محیطی آرام و مناسب برای مطالعه دانش آموز مهیا کنند .


به نظر شما خانواده در پیشرفت تحصیلی شما چه نقشی دارد؟

مهم ترین عامل این بود که من بر این اصل باور داشتم که کنکور یک ماراتون هست نه یک دوی ۱۰۰ متر که زود تمام شود.در این مسیر گاهی تند می رویم گاهی خسته می شویم ولی باید ادامه داد و نباید از این بترسیم که ما از بقیه ی افراد عقب تر هستیم بلکه باید خودمان را  با دیروزمان مقایسه کنیم.


مهم ترین انگیزه شما از اینکه در تابستان در آزمون شرکت کردید چه چیزی بوده است؟

در تابستان دانش آموزان وقت آزاد تری دارند و بیشتر درس می خوانند ولی برخی از آنها فقط به درس خواندن اکتفا می کنند و آزمون شرکت نمی کنند که انها واقعا ضرر خواهند کرد .دانش اموز هر از گاهی باید بداند که وضع درس خواندنش چطور است و آیا این روند خوب است یا نه .


تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

تحلیل آزمون من بدین شکل بود که اول سوالاتی که غلط زده ام را بررسی می کردم و اگر در زمان بیشتر می توانستم آن را حل کنم پس در این مبحث سرعت عمل پایینی دارم و اگر نمی توانستم حل کنم پس مشکل علمی دارم که باید در برنامه مطالعاتی ام بگذارم و برای سوالات نزده ام همین روند را داشتم .


آیا مطابق برنامه راهبردی درس میخوانید؟و چگونه برنامه ریزی می‌کنید ؟

بله مطابق کانون درس می خواندم چرا که یکی از بهترین برنامه ریزی ها را دارد و اینکه برنامه ریزی برای درس خواندن برای هر نفر منحصر به فرد است ‌و برای من بدین شکل بود که نسبت به تحلیل آزمونم و سوالات غلط هر جمعه برنامه ام را تغییر می دادم تا مطلبی را از درس خواندنم حذف نکنم .

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

Menu