مصاحبه با آندیا اصغری از سال ششم تا قبولی تیزهوشان

من همواره به آینده امیدوار بودم و در شرایط بد هم امید خودم را حفظ کردم

مصاحبه با آندیا اصغری از سال ششم تا قبولی تیزهوشان

 

نام و نام خانوادگی :  آندیا اصغری

مقطع : هشتم

نام شهر و استان: تهران-تهران

میانگین تراز : 7526

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس عکاسی – خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم – شغل آزاد

 مصاحبه گر: صبا شیرمحمدی

 

 


شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

بسیاری از دوستان و آشنایانم قبلا در کانون شرکت می­کردند. من نیز از طریق مشورت با آنها و علاقه­مندی خودم برای درس خواندن و مقایسه شدن با دیگر دانش­آموزان تصمیم گرفتم در کانون ثبت­نام کنم. 

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ آیا در دروس مدرسه پیشرفت داشته اید ؟

درس خواندن و آماده شدن برای آزمونهای کانون به من کمک کرد نظم بیشتری پیدا کنم و همچنین در سکوهای مقایسه­ای توانستم درسها را به خوبی مرور کنم و به همین جهت عملکردم در مدرسه هم بهتر بود و برای آزمون­های ترم دوم خودم چون از قبل با آزمونهای کانون مرور کرده بودم کمتر اذیت شدم و از من کمتر وقت گرفت.

 

چرا از این سن در ازمون ها شرکت کردی؟

چون از قبل دیده بودم که دانش ­آموزانی که از مقطع متوسطه دوم تازه تست­ زنی را برای کنکور آغاز می­کنند و ممکن است اذیت شوند با خودم تصمیم گرفتم که جهت آشنایی بیشتر با طریقه تست­زنی و برنامه­ ریزی صحیح در آزمونها شرکت کنم که هم این مهارت­ها را در خود تقویت کنم و هم اینکه برای کنکور کمتر اذیت شوم و از الان آمادگی کافی را داشته باشم.

 

در امتحانات مدرسه تاکنون  از سایت کانون هم استفاده کرده اید؟

بطورکلی خیلی از سایت کانون استفاده می­کنم و بیشتر به مطالعه­ ی بخشهای مربوط به مصاحبات با دانش­ آموزان برتر و کلکسیون مطالعاتی می­پردازم تا راه­های مختلفی که برای درس­خواندن هست را یاد بگیرم و بعد ببینم خودم هم می­توانم از آنها استفاده کنم و برای من کاربرد دارند یا خیر. 

 

 

برنامه ی شما برای تابستان امسال چیست؟

برای تابستان تمایل دارم به کمک بخش نگاه به گذشته به مرور پایه هفتم بپردازم و به کمک بخش نگاه به آینده هم درسهای هشتم را بخوانم و چون در تابستان هم مدرسه برایمان کلاس گذاشته بتوانم این مطالب را همزمان امتحان دهم.


منابع مطالعاتی شما در تابستان کدام هاهستند؟

علاوه بر جزوات خودم که از مدرسه دارم از کتابهای آبی و سه سطحی کانون هم استفاده می­کنم.


پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟ چه کمکی به شما می‌کردند؟

هم پدر و هم مادرم هردو مشوق من بودند و همیشه به من برای درس خواندن روحیه و انگیزه می­دادند. اما مادرم علاوه بر تشویق کردن و روحیه دادن به من در تحلیل آزمونها و پیدا کردن نقاط قوت و ضعف خودم کمک می­کرد و به همین خاطر نیز از ایشان بسیار سپاس­گزارم.

 

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چیست؟

سال گذشته که مقطع هفتم بودم چون از وسط سال تحصیلی در کانون عضو شدم اطلاع کافی از این آزمونها نداشتم و شرکت نمی­کردم اما در اواخر سال تحصیلی متوجه اهمیت این آزمونها شدم و امسال تابستان نیز از اولین آزمون در این آزمونها شرکت کردم. به نظر من آزمونهای کانون به نحوی هستند که دانش­آموز مجبور باشد کتاب درسی را به نحو احسن بخواند و همینطور هرکس سوال بیشتری حل کند و تمرین بیشتری داشته باشد موفق­تر خواهد بود. سوالهای این آزمونها هم کمک می­کند تا سوالهای آزمون برای من آشناتر باشد و به همین خاطر تصمیم گرفته­ام که در مقطع هشتم این آزمونها را خیلی جدی بررسی کنم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟

سال گذشته که در مقطع هفتم بودم تصمیم گرفتم با برنامه خودم و مدرسه جلو بروم و نتیجه آن بود که بی ­نظم و بهم ریخته جلو رفتم چون در برخی درس ها از برنامه کانون جلوتر بودم و در بعضی درسها عقب ­تر.

برای امسال اما از ابتدا با برنامه راهبردی شروع به برنامه­ریزی کردم و قصد دارم در طول سال نیز با آن پیش بروم. برنامه­ریزی من هم بگونه­ای است که علاوه بر کلاسهای فوق برنامه­ای که می­روم در ابتدا به مرور پایه هفتم می­پردازم و پایه هشتم را هم با توجه به اینکه در مدرسه در حال یاد گرفتن هستم مطالب همان روز را همان روز روزخوانی می­کنم. روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه را هم به مرور و جمع­بندی نکات هفته اختصاص می­دهم. همچنین در نظر دارم که نقاط ضعف خودم را پس از شناسایی در طول هفته پخش کنم و همه را برای یک روز جمع نکنم.

 

تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟

تمام تلاش خودم را می­کنم که تحلیل آزمون را در همان روز جمعه انجام دهم اما تحت بعضی شرایط ممکن است تا روز یکشنبه بعد از آزمون هم طول بکشد. با این وجود تمام تلاشم بر آن است که فاصله­ی زیادی میان آزمون دادن و تحلیل آن وجود نداشته باشد.

کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کتابهای آبی و سه سطحی کانون استفاده می­کنم. معتقدم هرچه بیشتر تست حل کنم بیشتر با دید طراحان سوال آشنا خواهم شد. درسنامه­های کتاب آبی به من کمک بسیاری می­کنند تا مطالب کتاب را به خوبی یاد بگیرم پس از حل تستهای آن به سراغ کتاب سه سطحی میروم چراکه سوالات این کتاب نیاز به فهم عمیقی از مطالب کتاب درسی دارد. سوالهای این کتاب به مراتب دشوارتر است و کمک می­کند یادگیری خودم را کامل کنم.

 

از کدام‌یک از معلم‌های خودتان می‌خواهید تشکر کنید؟ معلم چه درسی هستند؟ دلیل تشکر شما چیست؟

از همه معلم­هایی که تاکنون داشتم بسیار سپاس­گزارم چراکه هر یک به نوعی به من در این مسیر کمک کرده­اند. به ویژه معلم ادبیات پایه هفتم من خانم نوح­پیشه که با تدریس خوب خود به من کمک کرده­اند تا پایه خودم را در درس ادبیات قوی کنم و هم درصدم در آزمونها و هم نمره­ام در امتحانات مدرسه بالا برود. همچنین می­خواهم از مادر خودم هم تشکر کنم چراکه ایشان نیز مانند یک معلم برای من وقت گذاشتند و زحمت کشیدند.


عامل موفقیت تو در آزمونها از دیدگاه خودت چه بوده است؟

من همواره به آینده امیدوار بودم و در شرایط بد هم امید خودم را حفظ کردم و از طرفی پدر و مادرم هم به من بسیار کمک کرده­ اند تا تحت هیچ شرایطی جا نزنم و به مسیر خودم ادامه دهم. 

Menu