امیرحسین برادران: تفاوت‌ها و شباهت‌های کنکور‌های دی و تیر

مقایسه دو کنکور تیر ماه و دی ماه از جهات مختلف آورده شده است

امیرحسین برادران: تفاوت‌ها و شباهت‌های کنکور‌های دی و تیر

دانش آموزان عزیز سلام 

کنکور تیر ماه هم از نظر محتوا و هم از نظر ساختار شباهت ها و تفاوت هایی با کنکور دی ماه داشت در ادامه به 6 مورد از تفاوت ها و شباهت های مهم می پردازیم:

1)مقایسه بودجه بندی مباحث:

در جدول زیر بودجه بندی هر کدام از مباحث در کنکور تیر و دی ماه آورده شده است. مطابق جدول به جز در سه فصل فیزیک دهم بودجه بندی بقیه مباحث در دو کنکور یکسان است.


امیرحسین برادران: تفاوت‌ها و شباهت‌های کنکور‌های دی و تیر


2)مقایسه سوالات متنی و غیرمحاسباتی:

سهم سوالات غیرمحاسباتی در کنکور تیر ماه 5 سوال و در کنکور دی ماه 8 سوال بود از این میان سه سوال متنی در کنکور دی ماه و یک سوال متنی در کنکور تیرماه مطرح شد.

3)گرایش جدید در تیپ های سوالات حرکت بر خط راست :

معمولا  چالشی ترین سوالات در مبحث سینماتیک مربوط به حرکت دو متحرک است در کنکور دی ماه از 4 سوال سینماتیک یک سوال و در کنکور تیر هر 4 سوال مربوط به حرکت دو متحرک بود و از این نظر سطح دشواری سوالات این بخش کمی بالاتر از سطح دشواری مباحث دیگر بود.

4)ترتیب چینش سوالات:

ترتیب سوالات به غیر از چند سوال اول در هر دو کنکور از فیزیک دوازدهم به فیزیک دهم چینش شده بود.

5)طراحی سوالات در چارچوب کتاب درسی:

در هر دو کنکور هیچ سوال خارج از مبحث و همچنین از حذفیات نداشتیم و محتوای سوالات کاملا منطبق بر کتاب های درسی بود .

6)سطح دشواری :

اگر چه در دو کنکور سطح دشواری سوالات مباحث با هم متفاوت است برای مثال سطح دشواری سوالات فصل ترمودینامیک در آزمون دی ماه کمی بالاتر از  آزمون تیرماه بود  اما در حالت کلی اختلاف معناداری بین سطح دشواری کلی آزمون وجود ندارد و از این حیث می توان گفت این آزمون سکوی مقایسه آزمون دی ماه است.


جهت شرکت در کلاس آنلاین حل سوالات  ویژه تجربی ها امروز ساعت 15:45 از طریق لینک زیر ابتدا ثبت نام کنید و سپس وارد کلاس شوید.

https://amoozesh.ir/course/11376






Menu