گفت و گو با مهدی عزیزی؛ جنگیدن تا آخر کار

نام و نام خانوادگی: مهدی عزیزی نام شهر و استان: سلماس اذربایجان غربی رتبه در سال 1401 : رتبه 103 منطقه 3 و رتبه 451 کشوری کنکور تجربی رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

گفت و گو با مهدی عزیزی؛ جنگیدن تا آخر کار

 نام و نام خانوادگی: مهدی عزیزی

نام شهر و استان: سلماس - آذربایجان غربی 

رتبه در سال 1401  : رتبه 103 منطقه 3 و رتبه 451 کشوری کنکور تجربی

رشته و دانشگاه قبولی : پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار - دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد - دیپلم

سال های حضور در کانون : 1 سال _ از دوازدهم

 تعداد کل آزمون ها :  26 آزمون 

مصاحبه کننده : غزال بدری

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟

در سال دوازدهم به پیشنهاد یکی از اقوام ثبت نام کردم سال های دهم و یازدهم خودم از طریق سایت آزمون ها را پیگیری می کردم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

مهم ترین کمک آزمون برای من این بود که می توانستم میزان تسلط خودم را بر روی مطالبی که مطالعه کردم متوجه بشوم  و اگر ضعفی در موضوعی داشتم آن را تا حد امکان برطرف کنم و نیازی هم به گفتن ندارد که مدیرت زمان و نحوه آزمون دادن هم با این آزمون ها تقویت می شد.


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خواندید؟ چگونه برنامه ‌ریزی می کنید؟

برنامه کانون یک نقشه راه برای من بود و همیشه سعی من بر این بود که حتی اگر کار برایم فشرده هست به برنامه آزمون ها برسم ولی برنامه ی دوازدهم برایم مهم تر بود و آزمون های جمع بندی دوازدهم را به شدت جدی می گرفتم. برنامه ریزی روزانه هم به صورتی بود که باکس باکس درس برای خودم مشخص می کردم به صورتی که درس مثلا زیست را ۲ ساعت باید مطالعه می کردم ولی ساعت دقیق مشخص نمی کردم تا برنامه انعطاف داشته باشد ولی حتما باید آن دو ساعت رو پر می کردم.

 

در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

درس زیست به صورت تشریحی در مدرسه برایم خیلی راحت بود ولی در تست زیست واقعا فرق می کرد. بعدا در ادامه سعی کردم که ابتدا تست هایی که موارد نادرست را می خواست بیشتر بزنم و تسلط  ۱۰۰ درصدی حتی روی ریز ترین کلمات و شکل های کتاب داشته باشم بعد از آن به چند موردی ها می پرداختم و نکات را حتما  در یک کتابچه یادداشت می کردم در ادامه سوالات آزمون و کتاب سه سطحی را به گونه ای که زمان هر تست را پایین بیاورم می زدم با این کار حتی سوالات زیست را در همان وقت قانونی می زدم و پیشرفت بسیاری در این درس داشتم.

 

روزی چند ساعت درس می خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟

ساعت مطالعه من بر اساس باکس های دو ساعتی بود که سعی می کردم هر روز ۸ ساعت مطالعه داشته باشم در ادامه بیشتر روی درسنامه توجه می کردم و هر چه قدر به جمع بندی و دوران پس از عید نزدیک می شدم زمان بیشتری به تست اختصاص می دادم.

 

چه توصیه‌ای برای کنکوری‌ها در ایام باقی مانده دارید؟

اول از همه بخاطر این همه زحمت و پشتکاری که داشتید به شما تبریک می گویم . در دوران باقی مونده ۱۰۰ درصد این سوال به ذهنتان می آید که اگر موفق نشوم چه ؟ باید سعی کنید با این واقعیت کنار بیایید که آینده قابل پیش بینی نیست ولی مطمئن باشید تلاش های شما بی نتیجه نمی ماند و فرق شما با دیگر داوطلبان همین نبریدن و جنگیدن تا آخر است پس با آرامش آزمون های جامع را هم به صورت سر جلسه آزمون ها و هم در خانه برای خودتان شبیه سازی کنید و تحلیل تست های غلط حتما انجام دهید انشاالله که موفق می شوید . در این دوران کسانی  که جا نمی زنند و خودشان را حفظ می کنند به مراد دلشان می رسند پس جا نزنید دوستان.

 

شرایط آزمون  کنکور را با چه راهکار هایی مدیریت کردید؟

اول از همه با توجه به آزمون های قبلی دور نمایی از سطح  خودتون در هر درس در نظر داشته باشید  بعد با توجه به آن زمان نرمال برای زدن سوال های ساده و متوسط را در نظر بگیرید  سپس با توجه به ساعت مچی یا ساعت سالن هماهنگ کنید. از آن جایی که دروس،  دفترچه های جدا دارند در آخر حتما زمان اضافی مثلا ۱۵ یا ۱۰ دقیقه در نظر بگیرید و سر جلسه تصمیم بگیرید که برای کدام درس خرجش کنید روز قبل آزمون هم دقت کنید غذای سنگین یا حتی خدای ناکرده مسموم مصرف نکنید و نکته مهم اینکه سوالات چند موردی بسیار ریسکی هستند  و هرگز شانسی موردی را تحلیل نکنید.

 

فضای استرس زای اخبار کنکور را چگونه مدیریت کردید؟

اخبار مربوط به تغییرات آزمون خصوصا در این کنکور بسیار زیاد است و این که بگویم شما از هیچ کدوم اطلاع نداشته باشید اشتباه است ولی منبع شما فقط سایت سنجش و مشاور ها یا استادان قابل اعتماد است و هر خبر و منبعی را دنبال نکنید. اگر درسی سخت طراحی شده و یا خیلی ساده طراحی شده سعی کنید متعادل رفتار کنید و خودتان را نبازید.

 

آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ 

بله از آزمون های مشابه پارسال برای آمادگی کلی برای آزمون اصلی استفاده می کردم.

 

از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

تقریبا از تمامی کارنامه ها استفاده می کردم ولی بیشتر روی تراز و رتبه به همراه سوالات نزده و غلط مانور می دادم.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ شما را می بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن ها با این افت چگونه است؟

خودم کارنامه رتبه و تراز را به آن ها نشان می دادم اگر هم افت داشتم سعی می کردند با دادن روحیه خودم را بازیابی کنم.

 

اگر به دوران کنکور بر گردید چه چیزی را دوست دارید تغییر بدید؟

یکی از حسرت هایی ‌که برای بیشتر داوطلبان  وجود دارد  این است که در دوران کنکور به بدن خودمان هیچ رسیدگی نکردیم اگر یک  بار دیگر این دوران را تجربه می کردم ۱۰۰ درصد به بهداشت دندان و  موهایم بیشتر توجه می کردم که حتی خود این موضوع باعث روحیه و در نتیجه عملکرد بهترم می شد.

Menu