گفت‌و‌گو با محسن رفیعی آزاد؛ از تراز 6211 تا تراز 6807

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟ در سال ششم ابتدایی به توصیه معلمم در آزمون‌های کانون ثبت نام کردم و خودم فرزند ا

گفت‌و‌گو با محسن رفیعی آزاد؛ از تراز 6211 تا تراز 6807

این سه ماه آخر را با تلاش و انگیزه جلو بروند


نام و نام خانوادگی : محسن رفیعی آزاد

رشته قبولی : دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

رتبه سال 1401 : رتبه 425 منطقه 2 و 1002 کشوری کنکور تجربی

نام شهر و استان : سبزوار ، خراسان

میانگین تراز : 6450

از چه سالی عضو کانون بودید و چند آزمون شرکت کردید ؟ 7 سال (از سال ششم تا دوازدهم)

تعداد آزمون‌ها : 182 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : آزاد ، فوق دیپلم


مصاحبه‌گر : محمدرضا خسروی


  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟
  2. در سال ششم ابتدایی به توصیه معلمم در آزمون‌های کانون ثبت نام کردم و خودم فرزند اول خانواده هستم و در حال حاضر خواهرم در مقطع نهم و برادرم در مقطع ششم داوطلب کانون هستند.

  3. دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟ 
  4. مهم‌ترین دستاورد شرکت در آزمون‌های کانون آشنا شدن با تست‌های مختلف و تفکر طراحان سوال مختلف بود که توانستم با هر سبک تستی آشنا شوم و نیز جامعه آماری بالای آزمون‌های کانون باعث می‌شد سطحم را خوب بسنجم.

  5. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می‌کردید؟ دلیل آن چه بود؟ 
  6. بله در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کردم چون روز قبل آزمون بود باعث می‌شد برای آزمون پیشزو آماده شوم و جمع‌بندی دوهفته ام را داشته باشم .

  7. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه برنامه‌ریزی می‌کردید؟
  8.  بله تا قبل از عید طبق برنامه کانون برنامه ریزی کوتاه مدت داشتم برای دوهفته ولی بعد از عید با مشاوره با مشاورم و کمک گرفتن از افرادی که قبلا کنکور داده بودند برنامه بلند مدت سه ماهه داشتم که برنامه آزمون‌های کانون هم در آن گنجانده بودم که با این روش توانستم نتیجه بهتری کسب کنم.

  9. روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می‌دادید؟ 
  10. تا قبل از عید روزانه 10 ساعت مطالعه داشتم که تقریبا 60 درصد از زمانم را تست می‌زدم ولی از بعد از عید روزی 12ساعت مطالعه داشتم و بیشتر تست می‌زدم، می‌توان گفت 90 درصد زمانم را فقط تست می‌زدم.

  11. در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌رفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کردید؟ 
  12. معمولا بعد آزمون با یکی از دوستانم آزمون را تحلیل می‌کردیم و تقریبا می‌دانستم چه درصدی در هر درس کسب می‌کنم وقتی کارنامه را می‌دیدم ابتدا دروس اختصاصی خصوصا ریاضی و فیزیک را می‌دیدم و سپس با بررسی پاسخنامه تشریحی متوجه می‌شدم که اشتباهم در کجا بوده و اگر اشکال درسی بود با مطالعه بیشتر برای آزمون بعد جبران می‌کردم و اگر بی‌دقتی بود دفعه بعد روی تست‌ها تمرکز و دقت بیشتری می‌کردم.

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی می‌کرد؟ 

اوایل دفتر برنامه ریزی نداشتم ولی به توصیه یکی از دوستانم تصمیم گرفتم که استفاده کنم تا قبل از دفتربرنامه ریزی فکر می‌کردم خیلی درس می‌خوانم ولی وقتی ساعت مطالعه‌ام را در دفتر وارد کردم متوجه شدم که آن‌طور که فکر می‌کردم نبوده و بعد از آن با وارد کردن ساعت مطالعه و میزان تست زدن توانستم به آن‌ها نظم دهم و بتوانم افزایش ساعت مطالعه و تست زنی داشته باشم و به نظرم داشتن دفتر برنامه ریزی خیلی کمک بزرگی هست‌.


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کردید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کتاب‌های آبی در دروس ریاضی و فیزیک به خاطر داشتن تست‌های خیلی خوب استفاده می‌کردم و در دوران جمع‌بندی از کتاب‌های سه سطحی برای دروس اختصاصی به خاطر حجم کم کتاب و نیز سطح بالای تست‌ها استفاده می‌کردم.    

                                                  

  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین ویژگی که شما دارید و باعث می‌شود خوب درس بخوانید، چیست؟ 
  2. مهم‌ترین خود ویژگی من هدفمند بودنم بود و برای هدفی که داشتم از هر چیزی گذشتم به طور مثال از سفر کوتاه دو روزه با خانواده‌ام هم گذشتم چون به نظرم دو روز هم برای من فرصتی بود که نباید از دست می‌دادم. همیشه برای اهدافم پرتلاش بودم و هستم.        


  1. اقداماتی که در دوران طلایی انجام دادید که موجب افزایش میانگین تراز شما شد چه بود ؟
  2.  برنامه بلند مدت که چیدم کمک زیادی به من کرد تا بتوانم هدفمندتر جلو بروم و اینکه من از عید به بعد خیلی بیشتر تست کار کردم شاید تا سه برابر بیشتر از قبل عید و همین موضوع در پیشرفت ترازم خیلی موثر بود.

  3. برای نیم‌سال دوم چه برنامه‌ای داشتید که باعث افزایش تراز شما شد؟
  4.  افزایش ساعت مطالعه و باز هم می‌گویم تست بیشتر کار کردن اصلی‌ترین دلیل افزایش ترازم بود.

  5. در چه درس‌هایی تغییر روش مطالعه داشتید و توانستید تغییر رادیکال ایجاد کنید؟
  6. در درس زیست در ابتدا خیلی مشکل داشتم و بیشتر کتاب درسی را می‌خواندم ولی نتیجه نمی‌گرفتم ولی با تغییری که ایجاد کردم و با مطالعه کامل کتاب درسی در ابتدا و سپس تست زدن توانستم درصد 40 را تا 75 و 80 هم در اواخر سال برسانم‌.

  7. برای دانش آموزانی که همانند شما در نیم‌سال اول تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه‌ای دارید؟
  8.  بعد از عید خیلی زمان مهمی است، من این را از کنکوری‌های سال‌های قبل شنیدم و انگیزه گرفتم و تلاشم را بیشتر کردم و تست بیشتر کار کردم و آزمون جامع زیادی شرکت کردم چه حضوری چه آزمون جامع‌های سال‌های قبل، می‌توانم بگویم در ماه آخر هر روز آزمون جامع می‌دادم و در طول سه ماه حدود 45 آزمون جامع شرکت کردم و توصیه می‌کنم که داوطلبان به آنچه قبل از عید انجام دادند فکر نکنند و این سه ماه آخر را با تلاش و انگیزه جلو بروند و با فکر کردن به نتیجه و نگاه اطرافیان بعد از قبولی در رشته مورد علاقه انگیزه خود را بالا ببرند تا بتوانند بهترین نتیجه را بگیرند .

  9. چه راهکارهایی برای بالا بردن تراز و ساعت مطالعه خود بکار بردید که نتیجه بخش بود؟
  10. از طرفی هدف و از طرفی انگیزه هرچی به هدف فکر می‌کردم بیشتر پیشرفت می‌کردم و پیشرفت بیشتر باعث بالاتر رفتن انگیزه‌ام می‌شد و همین باعث افزایش ساعت مطالعه‌ا بود و در نتیجه افزایش ترازم.

 

Menu