«من در آزمون مشابه پارسال شرکت میکردم تا آمادگی بیشتری برای آزمون اصلی داشته باشم»
نام و نام خانوادگی : زینب زحمتکش
پایه : دهم انسانی
نام شهر و استان : لنگرود ، گیلان
سالهای حضور در کانون : 2 سال
تعداد آزمونها : 40 آزمون
شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر : معاون آموزش و پرورش ، کارشناسی ارشد ادبیات فارسی
مصاحبهگر : پریسا شمس
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
من با کانون به وسیله ی یکی از دوستانم آشنا شدم و شاهد پیشرفت و علاقه ایشان به آزمونهای کانون بودم. به همین جهت ترغیب شدم تا در آزمونها ثبت نام کنم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
من با هربار شرکت در آزمون با تیپهای مختلف سوال آشنا میشدم و با هربار آزمون دادن میتوانستم نقاط قوت و ضعف خود را بهتر بشناسم.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟
من تکرار پی در پی آزمونها را بسیار دوست داشتم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی بود؟
پدر و مادرم هر دو حامی من بودند و همیشه پیگیر کارها و برنامه ریزیهای من بودند.
آیا در آزمون هدفگذاری و مشابه پارسال هم شرکت میکردید؟ دلیل آن چیست؟
من در آزمون مشابه پارسال شرکت میکردم تا آمادگی بیشتری برای آزمون اصلی داشته باشم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکردید؟
من از کارنامه اشتباهات برای جبران سوالات اشتباه استفاده میکردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخواندید؟
بله، سعی میکردم هفته اول بتوانم تمام مباحث را بخوانم تا در هفته دوم به مرور بپردازم.
کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه است؟
در کلاس نهم نقطه قوت من درس ادبیات بود و اول به مطالعه کتاب و سپس به تست می پرداختم.
در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟
درس ریاضی برای من کمی مشکل بود و با افزایش ساعت تمرین سعی میکردم آن را جبران کنم.
روزی چند ساعت درس می خوانید؟
در ابتدا با روزی ۲ ساعت شروع کردم و تا اواخر سال به ۵ ساعت رسانده بودم.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میرفتید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکردید؟
من به ترتیب از ابتدا تا آخر نمرات خود نگاه میکردم و با تمرین و تست بیشتر سعی میکردم ایرادات خودم را برطرف کنم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میدیدند؟ اگر افت داشتید برخورد آنها با این افت چگونه بود؟
بله من بعد از دریافت کارنامه، کارنامهام را به خانوادهام نشان میدادم. توصیههای لازم در خصوص برنامه ریزی و مطالعه ی بیشتر را به من پیشنهاد میکنند.
دفتر برنامه ریزی داشتید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی کرده است؟
بله، سبب میشد من در پایان هفته با میزان مطالعهام روبه رو شوم و اگر ساعت مطالعه ام کم بود سعی کنم آن را افزایش دهم.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکردید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من از کتابهای سه سطحی و آبی استفاده کردم. در کتابهای سه سطحی با سطح های مختلف سوال آشنا میشدم و من از کتاب آبی به دلیل سوالات خوب و درسنامه ی خوبی که داشت برای درس فارسی استفاده می کردم.
دلیل این که در آزمونهای تابستان شرکت کرده اید چه بود؟
برای مرور مباحث گذشته و پیشخوانی برخی از درسهای سال جدید در آزمونهای تابستان شرکت کردم.
چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیمسال دوم گرفتید؟
تصمیم گرفتم تا تستهای بیشتری برای پیشرفت در آزمونهای تستی تمرین کنم.
فکر میکنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید، چیست؟
فکر میکنم برای رسیدن به هدفم انگیزه ای برای خواندن درس پیدا میکنم.
آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص میدادید؟ چه کارهایی میکردید؟
بله، به کارهایی که علاقه داشتم میپرداختم مانند مطالعه کتاب آزاد و...
قبل از دوران دبستان پدر و مادر برای شما کتاب میخواندند؟ چه کتابهایی؟ الان مطالعه غیردرسی دارید؟
بله، مادرم همیشه برایم کتاب های داستان میخواندند و من علاقه زیادی به شنیدن داستان های کتابهای گوناگون داشتم و فکر میکنم به این خاطر به خواندن کتاب هنوز هم علاقهمند هستم.