حنانه نصیری :عید نوروز همیشه هست ولی کنکور اول تکرار نمی‌شود

بهترین دستاورد این است که به خودشناسی می‌رسیم و به نقاط قوت و ضعفمان پی می‌بریم. همچنین به طور غیر مستقیم شیوه‌ِ مطالعه را به ما یاد می‌دهد چون از سوالات آزمون‌ها متوجه می‌شویم کدام قسمت کتاب‌ها مهم

حنانه نصیری :عید نوروز همیشه هست ولی کنکور اول تکرار نمی‌شود

گفتگو با حنانه نصیری; دانش آموز برتر دوازدهم انسانی 

حنانه نصیری 

مقطع: دوازدهم انسانی 

شهر و استان: چالدران استان آذربایجان غربی

میانگین تراز: ۷433 

تعداد آزمون : 124 آزمون 

تعداد سال های حضور در کانون : 3 سال 

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: کارمند

مصاحبه کننده : اعظم نصیری

 

چگونه با کانون آشنا شدید ؟ 

دایی و خاله‌ام عضو کانون بودند و هردوشون موفق شدند و به جاهای خوبی رسیدند . خاله‌ام فرهنگیان و داییم حقوق دانشگاه تهران قبول شدند . 

 

دستاوردتان از شرکت در آزمون های کانون چه بوده است؟

 بهترین دستاورد این است که به خودشناسی می رسیم و به نقاط قوت و ضعفمان پی می بریم. همچنین به طور غیر مستقیم شیوه‌ِ مطالعه را به ما یاد می دهد چون از سوالات آزمون ها متوجه می شویم کدام قسمت کتاب ها مهم هستند و هر درس را چه جوری مطالعه کنیم. 

 

دستاوردتان از داشتن پشتیبان ویژه چه بوده و چقدر افزایش تراز داشتید ؟ 

قبل از اینکه با من صحبت کنند ترازم دچار افت شده بود و بعد از اینکه با ایشان حرف زدم تغییراتی در روند کارم ایجاد شد و خداروشکر باعث افزایش ترازم شد. خیلی برای من وقت می گذارند و همیشه به سوالات من کامل جواب می‌دهند . 

 

در خانه کسی مشاور تحصیلی شما هست؟

 بله با مادرم  همیشه مشورت می کنم و سعی می کنم از ایشان راهنمایی بگیرم.ایشان بعضی اوقات مصاحبه‌ی رتبه برتر ها را می خوانند و نکاتش را به من انتقال می دهند از قبیل ساعت مطالعه و تعداد تست و نحوه‌ی تست زدن و … 

 

از کدام کارنامه جعبه ابزار کارنامه استفاده می کنید ؟ 

واقعیتش من تا قبل از امسال زیاد درگیر سایت نبودم و فقط از کارنامه‌ی اصلی استفاده می کردم ولی الان متوجه شدم که اشتباه بوده و به تازگی با کارنامه‌ی بازیابی آشنا شدم که خیلی خوب هست و از امکاناتش استفاده می کنم. 

 

آیا طبق برنامه راهبردی درس می خوانید ؟به چه شیوه ای برنامه ریزی می کنید ؟ 

بله ، با توجه به برنامه‌ی راهبردی و برنامه‌ی شخصی ام ، برنامه ریزی می کنم و سعی می کنم همیشه همه‌ی دروس آزمون بعدی را بخوانم و تست بزنم البته گاهی  تاریخ و جغرافیا را کامل نمی رسم مطالعه کنم که فکر می کنم به خاطر سخت تر بودن مطالعه‌ی این دو درس هست چون خیلی جنبه‌ی حفظی دارند.

 

روزی چندساعت درس می خوانید و چند درصد ساعت مطالعه تان را به تست اختصاص می دهید ؟

روزهایی که مدرسه می روم ۵ الی ۶ ساعت درس می خوانم و بقیه‌ی روزها ۹ الی ۱۰ ساعت مطالعه دارم. تقریبا ۵۰ درصد از وقتم را به تست زدن اختصاص می دهم چون همیشه سعی می کنم اول به مباحث مسلط شوم  و بعد بروم سراغ تست البته که تست زدن خودش هم جنبه‌ی آموزشی دارد و همیشه ازش یاد می گیرم. 

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده کرده اید ؟

کتاب آبی عربی جامع که واقعا دوستش دارم و خیلی به من کمک کرد و کتاب اقتصاد آبی نیز به من کمک کرد. 

 

برای دوران طلایی عید چه تصمیم و برنامه ای دارید ؟ 

با برنامه‌ی راهبردی پیش می روم و سعی می کنم تا آزمون ها مباحث را برسانم و بعد از آزمون ها تحلیل کاملی داشته باشم تا مشکلاتم را متوجه شوم.از صحبت های آقای قلمچی در مورد روش های مطالعه‌ی دوران نوروز هم استفاده می کنم.

 

آیا در دوران نوروز تفریحی در برنامه شما هست؟

بله قطعا البته به نحوی که از درس دور نشوم.چون بالاخره عید نوروز همیشه هست ولی کنکور اول تکرار نمیشه. 

 

فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید چیست؟

 مهم ترین علتی که باعث می شود خوب درس بخوانم واقعا آزمون های کانون  هست چون نظم خیلی خوبی به برنامه ام می دهد و وقتی غیبت می کنم حس بدی دارم و باعث می شود خودم را مجاب کنم که درس بخوانم.

 علت بعدی علاقه‌ی زیادم به رشته‌ی تحصیلی‌ام هست.درس های رشته‌ی انسانی فوق ‌العاده شیرین هستند و من نه فقط برای کنکور بلکه برای تاثیر این دروس در  زندگی ام می خوانم . 

 

توصیه ای برای دوستانتان دارید ؟

 برای دانش‌آموزان دهمی پیشنهادی که دارم این است  که حتما از پایه درست و اصولی درس بخوانند و آزمون ها را به طور مرتب شرکت کنند. 

چون شروع از پایه اعتماد به نفس خوبی به دانش‌آموز می دهد و باعث می شود دید خوبی به کنکور داشته باشیم . 

Menu