رویکردهای دروس عمومی در کنکور 1401

این مطلب حاوی رویکردهای دروس عمومی در رشته تجربی کنکور 1401 است.

رویکردهای دروس عمومی در کنکور 1401

رویکردهای دروس عمومی رشته تجربی در کنکور 1401

درس فارسی: تغییر قابل ملاحظه در کنکور 1401 تجربی، حذف شدن سؤال تاریخ ادبیات و اضافه‌شدن یک سؤال به مبحث مفهوم بود. چینش سؤالات تغییری نکرده و همانند سؤالات سال گذشته است.

نویسنده: الهام محمدی- کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

درس عربی: آزمون امسال جز تغییرات اندکی که در بودجه بندی سوالات ترجمه و لغت داشت، مشابه عربی  کنکورهای سال‌های  گذشته بود. اکثر سوالات همان تیپ و الگوی گذشته‌ی خود را دارند و فقط محتوای سوالات دچار تغییر شده است.

نویسنده: محسن رحمانی- رتبه 2 منطقه 3-کنکور انسانی- حقوق دانشگاه علوم قضایی- مسئول درس عربی دهم و یازدهم و مسئول درسنامه دوازدهم

درس دین و زندگی:

 کنکور سراسری تجربی ۱۴۰۱ مطابق کنکورهای سال ۱۴۰۰ و سال‌های اخیر برگزار شد به این صورت که تثبیت درس ها و توالی کتاب‌ها رعایت شده بود و به طور کلی آزمون در حد انتظار دانش آموز و دبیران بود.

سوالات استاندارد بودند و البته توجه به اشعار بیشتر شده بود و آیات نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفته بودند.

به طور کلی اگر دانش آموز بر کتاب درسی و مفاهیم آن مسلط بود می‌توانست درصد بالای ۸۵ تا ۹۰ را کسب کند.

نویسنده: احمد منصوری- رتبه 268 کنکور انسانی- حقوق دانشگاه علوم قضایی- مسئول درس دین و زندگی دوازدهم

درس زبان انگلیسی: سطح سوالات درس زبان انگلیسی کنکور تجربی  در حد انتظار بود. 

نکته این که سوال ۷۹ مربوط به گرامر زبان نهم بود! (زمان حال استمراری). در بخش واژگان، از ۸ سوال، ۷سوال از کلمات زبان دوازدهم انتخاب شده است. برای پاسخگویی به ۵سوال از ۸ سوال واژگان به کالوکیشن های لغات باید توجه شود. سوال ۸۳ و ۹۲ را می‌توانیم سوالات دشوار درس زبان کنکور تجربی ۱۴۰۱ بدانیم. در بخش درک مطلب هم چالش و تنوع خاصی در سوالات دیده نمی شود و بسیاری از تیپ سوالات درک مطلب مانند مرجع ضمیر، حدس معنی لغت، دیدگاه نویسنده و غیره مورد پرسش قرار نگرفته اند.

نویسنده: محدثه مرآتی- رتبه 61 کنکور زبان- زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران- مسئول درس زبان انگلیسی دوازدهم

Menu