برنامه ریزی برای پایان سال تحصیلی

در این آزمون‌ها می‌خواهیم مطالب نیمسال دوم را جمع بندی کنیم. این مطالب معمولاً نسبت به مطالب ابتدای کتاب درسی سطح دشواری بالاتری دارند، تمرین و تکرار کمتری داشته‌اند و به همین دلیل ممکن است برای یادگی

برنامه ریزی برای پایان سال تحصیلی

برنامه ریزی برای پایان سال تحصیلی

با نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی حضور در آزمون ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. 

1 - در این آزمون ها می خواهیم مطالب نیمسال دوم را جمع بندی کنیم. این مطالب معمولاً نسبت به مطالب ابتدای کتاب درسی سطح دشواری بالاتری دارند، تمرین و تکرار کمتری داشته‌اند و به همین دلیل ممکن است برای یادگیری نیاز به زمان بیشتری داشته باشند. با طراحی یک برنامه ریزی منسجم و افزایش ساعت مطالعه خود در این روزها می توانید هم خود را برای امتحانات مدرسه آماده کنید و هم در آزمون ها شرکت کنید

2 – از ابزارهائی که دارید برای استفاده بهینه از زمان کمک بگیرید. شاید لازم نباشد همه ی مطالب را به دقت بخوانید و وقت زیادی را صرف مطالعه‌ی آنها کنید.کارنامه‌ی بازیابی را از بخش جعبه ابزار کارنامه دانلود کنید و دوباره به سوالات آن پاسخ دهید. با این کار متوجه می شود کدام مباحث را قبلاً بلد بوده اید و اکنون فراموش کرده اید، کدام مباحث را که قبلاً ضعبف بودید اکنون یاد گرفته اید و کدام مباحث همچنان نیاز به مطالعه دقیق دارند.

3 – با استفاده از کارنامه‌ی ازمون های گذشته و کارنامه مبحثی وضعیت خود را در هر درس ارزیابی کنید و منابع مطالعاتی خود را در هر درس مهندسی کنید. برای مباحثی که رنگ سبز و ابی دارند از کتابهای سه سطحی استفاده کنید و برای مباحثی که رنگ زرد و قرمز دارند از کتاب های تشریحی مثل کار و کتابهای سوالات پرتکرار امتحانی برای رسیدن به تسلط کمک بگیرید و سپس تست کار کنید. با این کار برای آزمون ها هم آماده می شوید.

4 – اشتباهات خود را شناسائی و آنها را برطرف کنید. اشتباهات یادگیری  های ناقص شما هستند که برای تبدیل شدن به یادگیری کامل راه زیادی ندارند. برای این قسمت از کارنامه اشتباهات و کتاب خودآموزی کمک بگیرید.

5 – یادتان باشد که آزمون‌های برنامه ای به صورت هدفمند طراحی شده اند، هماهنگی با برنامه راهبردی و اجرای دقیق آن و البته حضور در آزمون‌های پایان سال تحصیلی تاثیر بسیار زیادی در گرفتن یک نتیجه خوب دارد . حتماً در آزمون‌های پایان سال تحصیلی حاضر باشید و غیبت نکنید.

Menu