چهار روش برای یافتن مقدار مجهول در قضیه تشابه

در این مقاله ما یاد می‌گیریم که چطور بتوانیم قضیه تشابه را مورد بحث بررسی قرار دهیم و بتوانیم سوالات تشابه را حل کنیم

چهار روش برای یافتن مقدار مجهول  در قضیه تشابه

چهار روش برای یافتن مقدار مجهول  در قضیه تشابه

 

موضوع بحث: تحقیقات درباره آموزش و یادگیری تشابه چه می گوید ؟

جک دارد مدلی بلندتر ازپرچم جمهوری سودان  درست می‌کند تا از دیوار کلاس آویزان کند. تکه کاغذ بزرگی به طول 210 سانتی‌متر بریده‌ است. اندازه ضلع مثلث سبز را حساب کنید.


چهار روش برای یافتن مقدار مجهول  در قضیه تشابهImage Caption

روش اول: نسبت بین

مقادیر مشابه به یک کسر می‌روند.

 

روش دوم: نسبت میان

روش سوم: مقیاس‌گذاری

 

 

روش چهارم: بر اساس تغییر

1) تشابه را می‌توان از دیدگاه‌های مختلفی تعبیر کرد: به عنوان مثال، اَشکال مشابه، شکل های یکسان ولی اندازه‌های متفاوت دارند؛ زوایای متناظر با هم برابرند؛ مقدار گوشه‌های متناظر با یک نسبت مشترک با هم ارتباط دارند، محیط و مساحت‌های متشابه نیز در شرایط مناسب همین‌طورند. تشابه، منطق هندسی، فضایی و عددی را کنارهم می‌آورد. تشابه با تکالیفی که به دقت طراحی شده‌اند، زمینه‌ای برای پرورش استدلال‌های ریاضی، منطق، اثبات و بررسی درستی ایده‌ها ارائه می‌دهد.

 

2) کودکان در بستر مدرسه و خارج از آن، مفاهیم اولیه‌ی تشابه را هنگام بازی با مدل‌های فیزیکی یاد می‌گیرند. مقایسه‌های عددی به مرور زمان جایگزین این ایده‌های تصویری ابتدایی شده و سپس این ایده‌ها هنگام مشاهده دانش‌آموزان اصلاح می‌شود.

دو کلمه "یکسان" و "مشابه" باید در کلاس ریاضی به دقت استفاده شوند.

 

3) زبان روزانه در ریاضی ممکن است دانش‌آموزان را گیج کند.رویکردهای ایستا به تشابه، شامل تشخیص فاکتور مقیاس و "تطبیق" طول‌ها یا زوایاست، اگرچه تمیز دادن مولفه‌های نظیر به نظیر معمولا برای دانش‌آموزان چالش‌ برانگیز است. ممکن است استفاده از محیط هندسی پویا برای کاوش چگونگی تبدیل یک شکل به دیگری، به فهمی عمیق‌تر از ایده‌های تشابه بینجامد.

4) تکالیف و مسائل تشابه به دو دسته تشخیص یا ساختن تقسیم می‌شوند. یافتن اختلاف شکل‌های مشابه و متفاوت در ابتدا به عوامل دیداری همچون ظاهر کلی و جایگاه وابسته است. بعداً دانش‌آموزانی که به دنبال اثبات تفاوت هستند، ممکن است زوایا و اندازه‌ها را مقایسه کنند، به دنبال روابط کمی یا کیفی بین دو مقدار بگردند، سعی کنند با یک شکل، دیگری را بسازند یا آن را به اندازه شکل دیگر بزرگ کنند.

ساخت اشکال مشابه شامل مسائل یافتن مقدار مجهول است. دانش‌آموزان برای پیدا کردن مقدار مجهول می‌توانند از نسبت بین یا میان دو شکل و فاکتور مقیاس استفاده کنند.چهار روش برای یافتن مقدار مجهول  در قضیه تشابه دو شکل و فاکتور مقیاس استفاده کنند.


برای ورود به سایت دنیای واژه ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

wow.kanoon.ir

– رقابت با بیش از 90 هزار شرکت کننده

– یادگیری واژه‌های کتب درسی، Longman، TOEFL، IELTS، GRE و بیشتر …

– یادگیری لغات از طریق استفاده از آن‌ها در نوشتن داستان به انگلیسی

– در هرجا واژه نامه شخصی خود را به همراه داشته باشید

 

اینستاگرام دنیای واژه ها:

https://www.instagram.com/wow.kanoon.ir/

به دلیل انتقال بهتر مفهوم جملات کلمه به کلمه ترجمه نشده است.

در قسمت فایل ضمیمه می توانید اپلیکیشن دنیای واژه ها را دانلود کنید . 


Menu