اسم تفضیل_عربی یازدهم_هلیا محمدقاسمی

درسنامه عربی یازدهم مطابق با آزمون 3 دی از مبحث اسم تفضیل توسط هلیا محمدقاسمی

اسم تفضیل_عربی یازدهم_هلیا محمدقاسمی

تست و نکته های طلایی عربی 

مطابق آزمون 3 دی


🔰هلیا محمدقاسمی

🌐رتبه ۳۰۰ منطقه یک کنکور تجربی ۹۹ و رتبه ۲۹۶ زبان ۹۹

🔆دانشجوی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

✅درصد عربی کنکور: ۹۰



اسم تفضیل_عربی یازدهم_هلیا محمدقاسمی



در این سوال کلمه ی اَصبَر آمده که یک اسم تفضیل می باشد(بر وزن اَفعَل). می دانیم زمانی که اسم تفضیل به یک اسم می چسبد( در این جا الناس) معنی ترین دارد. پس گزینه ی 2 حذف

نکته بعدی در عبارت "المصائب المتتالیه" است. این دو کلمه هر دو با ال آمده و به هم چسبیده اند بنابراین موصوف و صفت هستند. اما در گزینه ی سه این حالت صفتی رعایت نشده است پس گزینه 3 حذف

و نکته آخر درباره عبارت آخر. در ترجمه ی این عبارت کلمه ی "نتوانست" نابجا و اضافی است بنابراین 4 هم حذف می شود و گزینه یک درست است.


نکته: در تست های ترجمه برای هر بخش نکته دار از عبارت(یک نکته قواعدی که خوندید داخلش باشه مثل اسم تفضیل یا زمان های افعال)، گزینه هارو با هم مقایسه کنید. اگر خوش شانس باشید در هر بخش ممکنه حتی تا 3 گزینه هم حذف بشن!


(سوال از آزمون 28 آذر 99)





ابتدا به نکته اسم تفضیل می پردازیم. بهترین ویژگی ها و نیکوترین کارها یعنی هر دوی این عبارات باید با اسم تفضیل چسبیده به اسم آمده باشند. بنابراین تنها گزینه ی 3 می تواند صحیح باشد.

دلایل دیگری هم برای رد گزینه ها وجود دارد مثل مشفقینَ که در گزینه 4 با اعراب غلط آمده و در گزیته 2 به صورت صفت آمده و والدان در گزینه یک که ترجمه ناقصی برای پدر و مادرها است. اما این دلایل صرفا به عنوان فاکتور اطمینان شما هستند تا مطمئن شوید از درستی گزینه ی انتخابی و موضوع اصلی همان اسم تفضیل است.


نکته ی طلایی:توجه کنید در هر آزمون، مهم ترین نکات قواعد اون هایی هستن که درسشون در برنامه راهبردی شما بوده! مثلا در این آزمون 3 دی، ما درس اول یازدهم رو داریم که قواعدش اسم تفضیله. بنابراین در سوال های ترجمه تاکید روی این قواعد بیشتره و اگر از این بخش شروع کنیم شانسمون تو رد گزینه بیشتره


(سوال از آزمون 28 آذر 99)


به نکته طلایی سوال قبل توجه کردی؟

پس از اسم تفضیل و اسم مکان شروع کن!

اعراب اسم تفضیل "اَفضَل" در گزینه یک و "احسن" در گزینه دو درست هستند. اما اعراب اسم مکان "موقف" در گزینه چهار غلطه چون باید بر وزن مَفعَل باشه یعنی مَوقف نه مُوقف!


نکته: از سوال های ضبط حرکت اصلا نترسید! با چک کردن قواعدی که در برنامه راهبردی آزمون بوده شروع کنید و در مرحله بعدی بقیه نکات قواعدی رو چک کنید. مثل جور بودن صفت و موصوف یا مضاف و مضاف الیه، زمان فعل ها، اعراب خاص انواع اسم ها مثل تفضیل و ...به مرور زمان چشمتون عادت می کنه و با سرعت بالایی می تونید این تست هارو بزنید. جمعا کمتر از ده نکته هست که تو این سوالات باید چک بشه پس این سوالات رو حذف نکنید. سوالات مهربونی هستن برخلاف ظاهرشون



(سوال از آزمون 28 آذر 99)


بهترین روش حل این تیپ سوالات رو می خوایم با هم ببینیم

در این سوال ها سعی می کنیم فرض کنیم همه گزینه ها درست هستند و ترجمه می کنیم:

در گزینه یک: از بهترین به فقرا...   می بینیم که بی معنی است!(احسن اینجا فعل است: هر که به فقرا نیکی کند..)

گزینه دو: بهترین دانش آموز نزد معلم کسی است که... معنی داشت!

گزینه سه: بهترین عزایت در مصیبت امام حسین. می بینیم که جمله بدون فعل ماند پس احسن فعل امری بوده است.

گزینه چهار: آن چه بهترین ثروتمندان به این فقرا هنگامی که... می بینیم که جمله بدون فعل ماند پس احسن فعل گذشته بوده(احسان نکردند)






در پایان:هر سوالی در مورد درس عربی، منابع مناسب این درس، روش های مطالعه و تست و روش های تست زنی سریع داشتی همین جا تو بخش نظرات ازم بپرس.حتما جواب میدم.

حتما تو هم میتونی درصد بالای 80 عربی داشته باشی**



برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید.

سایت برترها

پیج اینستاگرام گروه تجربی

مطالب مرتبط:

تحلیل آزمون

Menu