سنت‌های خداوند در زندگی - دینی دوازدهم - فاطمه جلالی

تحلیل چند تست نکته دار درس ششم دینی دوازدهم، تهیه شده توسط فاطمه جلالی،رتبه 181 کنکور تجربی

سنت‌های خداوند در زندگی - دینی دوازدهم - فاطمه جلالی

سلام به دوستان کنکوری 1401 😊

امیدوارم همگی حالتون خوب باشه.

این مطلب  شامل تحلیل چند تست طلایی درس 6 دین و زندگی دوازدهم هست که توسط فاطمه جلالی ،رتبه 181کنکور تجربی98 و دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تهیه شده است. درضمن درصد ایشون در کنکور برای دین و زندگی :89درصد بوده است. 

باماهمراه باشید😉


تست1)

سنت‌های خداوند در زندگی - دینی دوازدهم - فاطمه جلالی


 پاسخ:

 اگر دقت کنید گفته شده که خداوند در مورد گناهان فرد پرده پوشی می کند و فرد هم به خود مغرور می شود که این تعریف مربوط به املاءاست در حالیکه ابتلا مربوط به آزمون الهی است و تعریف دیگری دارد بنابراین تا اینجای کار می دانیم جواب یا گزینه 2 است یا 4 و اگر در آیه 182 و 183 سوره اعراف دقت کنید متوجه خواهید شد که نتیجه عمل این افراد آیه موجود در گزینه 2 خواهد بود .


تست2)


پاسخ)

مفهوم این آیه اشاره به این موضوع دارد که کسانی که ایمان آورده و تقوا پیشه کنند شامل برکات آسمانی و زمینی خداوند خواهند شد و کسانی که تکذیب کنند به کیفر کرده خود دچار می شوند حال در گزینه ها دقت کنید در گزینه 1 عامل برکات شناخت و معرفت خدا اعلام شده که طبق آیه صحیح نیست ، در گزینه 3 صرفا به نعمات مادی اشاره شده و معنای کاملی از آیه را نمی رساند و درگزینه 4 صرفا امور معنوی عامل برکات معرفی شده بنابراین گزینه 2 کامل ترین مورد است.


تست3)


پاسخ)

اگر به آیه مربوط به ابتلاء در صفحه65 کتاب درسی دقت کنید خواهید دید که این آیه با عبارت ((کل نفس .....)) شروع می شود.


تست4)


پاسخ)

اگر در آیات 15 و 16 سوره هود در صفحه 70کتاب درسی دقت کنید خواهید دید که گفته شده این عبارت در مورد افرادی گفته شده زندگی دنیا و تجملات آن را بخواهند و حاصل کار این افراد در همین دنیا به آنها داده خواهد شد و کم و کاستی در دنیا نخواهند دید .


تست5)

پاسخ)

اگر در متن کتاب درسی دقت کنید نوشته شده بر اساس تقدیر الهی ،جهان خلقت دارای نظام بندیست پدیده های جهان در دایره قوانین خاصی حرکت می کنند و مسیر تکامل خود را می پیمانند و یا بر یکدیگر تاثیر می گذارند .با توجه به این جمله پاسخ سوال گزینه 1 خواهد بود .


صفحه اینستاگرام تجربی گروه برترها

برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید. 

سایت برترها


مطالب دیگر از فاطمه جلالی:

قدرت پرواز- دینی دوازدهم - فاطمه جلالی

منبع :

فایل های ضمیمه

Menu