قدرت پرواز- دینی دوازدهم - فاطمه جلالی

تحلیل 2تست نکته دار درس 5دینی دوازدهم توسط فاطمه جلالی، رتبه 181 کنکور تجربی

قدرت پرواز- دینی دوازدهم - فاطمه جلالی

سلام خدمت دوستان کنکوری 1401

این مطلب شامل تحلیل تست طلایی درس 5 دین و زندگی دوازدهم هست که توسط فاطمه جلالی ،رتبه 181کنکور تجربی98 و دانشجوی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز تهیه شده است. درضمن درصد ایشون در کنکور برای دین و زندگی :89درصد بوده است.

قدرت پرواز- دینی دوازدهم - فاطمه جلالی

 

اگر به متن کتاب مراجعه کنید خواهید دید که با توجه به تعاریف وابستگی به قضای الهی به این معناست که موجودات با فرمان و حکم و اراده الهی ایجاد می شوند و درنتیجه از این جهت به قضای الهی وابسته اند و هم چنین چون خدای متعال با علم خود ،اندازه ،حدود،ویژگی،موقعیت مکانی و زمانی موجودات را تعیین می کند از این جهت موجودات وابسته به تقدیر الهی هستند در نتیجه پاسخ این سوال گزینه ۳ خواهد بود و سایر گزینه ها با توجه به کار بردن اراده و حکم الهی مربوط به قضای الهی هستند نه تقدیر.


اگر به این بیت دقت کنید خواهید دید که درواقع  سعی در این است که دزدی باغ را از اراده انسان خارج کنید و بگوید چون خداوند خرما را آفریده و نیز این دزد را آفریده این کار به اراده الهی بوده است و بدون اراده انسان بوده است و مسلما این مفهوم صحیح نیست چرا که قبلا تاکید کردیم که انسان دارای اراده می باشد پس گزینه ۲ صحیح خواهد بود چرا که این بیت در پی انکار اراده انسان در انجام کارهاست .


صفحه اینستاگرام تجربی گروه برترها


برای رزرو مشاوره و رفع اشکال درسی و شرکت در کلاس های کنکوری با مشاوران سایت برترها بر روی لینک زیر کلیک کنید یا با شماره تماس 0216463 داخلی1174(حیدریان) تماس بگیرید.

سایت برترها


مطالب دیگر از فاطمه جلالی:

رتبه181تجربی: امتحانات نهایی؛ یک تیر و دو نشان

منبع :

فایل های ضمیمه

Menu