بررسی نتایج آزمون 23 مهر سوم دبستان

در اینجا نتایج آزمون 23 مهر سوم دبستان، بررسی شده است.

بررسی نتایج آزمون 23 مهر سوم دبستان

کلاس سومی های عزیزم، 

سلام

سال جدید تحصیلی بر شما مبارک!

اولین آزمون چطور بود؟ از خودت راضی هستی؟ فراموش نکن این اولین آزمون توست، و قرار است تا انتهای سال کلی چیزهای خوب و مهم یاد بگیری پس از همین حالا نکات مهم آزمون، تصمیات مهم که سر جلسه درس گرفته ای (مثلاً چطور درس بخوانی، چقدر بخوانی و ...)را برای خود بنویس و به خود قول بده که تا آخر سال با انگیزه و جدی درس بخوانی و تلاش کنی!

اما نتایج آزمون امروز!

 بررسی نتایج آزمون 23 مهر سوم دبستان

به سوالات دام دار در این ازمون یک بار دیگر مراجعه کنید و نکات انها را در دفتر خود یادداشت کنید.

و اما آزمون بعد: 

  1. آزمون 7 آبان، سومین آزمون از سال تحصیلی است اما شما فقط یک قسمت از هشت قسمت را تا به حال آزمون داده اید.
  2. در آزمون 7 آبان هم از کتاب های درسی شما، سوال نداریم، بلکه در این آزمون مهارت خواندن متن و درک و دریافت از متن را ارزیابی می کنیم.

به این آزمون، آزمون خواندن برای فهمیدن می گوییم.

هدف از آزمون خواندن برای فهمیدن چیست؟

  1. همان طور که می‌دانید خواندن و نوشتن یکی از مهم ترین مهارت ها در دنیای امروز است ؛در واقع دانش­آموز دبستانی برای اینکه بتواند سایر دروس را یاد بگیرد باید مهارت خواندن، یعنی روخوانی و پس از آن درک مفهوم متن را در خود تقویت کند.
  2.  از آن‌جا که دبستان در ابتدای دوره ی یادگیری است، کانون فرهنگی آموزش نیز برای افزایش این مهارت، در برنامه‌ی خود برای دو پایه ی سوم و چهارم دبستان, آزمونی به نام پرلز یا همان آزمون خواندن برای فهمیدن قرار داده است. این آزمون‌ها علاوه بر افزایش مهارت روخوانی دانش آموز، به افزایش تمرکز آنها هنگام مطالعه یک متن نیز کمک می کند.
  3. در این آزمون، دو متن: یک متن علمی و یک متن ادبی در اختیار شما قرار می گیرد که پس از مطالعه ی متن به سوالات آن متن پاسخ می دهید. سوالات هر بخش شامل سوالات تشریحی و چهار گزینه ای است. که برای پاسخ دادن به آن باید وارد   سایت تشریحی کانون شوید. اطلاعیه ی مربوط به نحوه پاسخ گویی را در سایت قرار می دهیم  
  4.  برای این‌که بتوانید در این آزمون ها نتیجه بهتری بگیرید بهتر است علاوه بر کتاب درسی، کتاب داستانی هم مطالعه کنید، از پدر و میا مادر خود بخواهید که کنار شما بشنید، شما از روی داستان روخوانی کرده و سپس خلاصه داستان را نیز برایشان بازگو کنید.
  5. .برای امادگی بیشتر در این آزمون در آزمون هدف گذاری 29 مهر شرکت کنید. راستی آزمون مشابه سال گذشته که آن آزمون خواندن برای فهمیدن بود، از تاریخ 4 آبان بر روی سایت کانون برای شما فعال است.
  6. .به امید دیدار شما در آزمون بعد
  7. مریم موسی زادگان- گروه تولید آزمون سوم دبستان

 

 

Menu