پاسخ به سؤال‌های دانش‌آموزان در جلسه دبستان و متوسطه 1

در این بخش به 6 سؤال که توسط دانش آموزان در جلسه روز جمعه 26 شهریور پرسیده شده است پاسخ داده ایم.

پاسخ به سؤال‌های دانش‌آموزان در جلسه دبستان و متوسطه 1

پاسخ به سؤال های دانش آموزان دبستان و متوسطه1 در جلسه روز جمعه 26 شهریور

سؤال پر تکرار:

1- من متوجه نشدم از کجا برنامه راهبردی را دانلود کنیم ؟برنامه تفصیلی را چطور؟ (اسامی برخی از دانش آموزانی که این سؤال را پرسیدند: هستی مومنی- عباس فیضدار- مهدی سعیدی- هستی اجلیلیان)

برنامه راهبردی به دو شکل منتشر می‌شود برنامه دریک نگاه و برنامه تفصیلی، برنامه در یک نگاه هم اکنون در سایت کانون قرار دارد و از طریق مسیر زیر می‌توانید برنامه در یک نگاه پایه‌ای که هستید را دانلود کنید:

https://www.kanoon.ir/Barname

برنامه تفصیلی به صورت دفترچه چاپ می‌شود و در اختیار نمایندگی‌ها قرار می‌گیرد. این برنامه را می‌توانید از طریق پشتیبان خود و یا نمایندگی دریافت کنید.

2- من ترازم ثابته برای افزایش تراز چیکار کنم؟( علیرضا فتحی)

همان‌طور که می‌دانید تراز آزمون بر اساس نتایج کل آزمون دانش اموزان به دست می‌آید یعنی برای تعیین تراز، نتیجه‌های تمام دانش آموزان به ترتیب چیده می‌شود و سپس با برخی محاسبات و روابط ریاضی، تراز تعیین می‌گردد پس تراز تنها به عملکرد شما بستگی ندارد به طور مثال اگر دانش آموزان شرکت کننده در آزمون، دانش آموزان قوی باشند، ممکن است تراز آن آزمون کمی پایین بیاید. پس بهتر است در کنار تراز به چند از ده خود در درس‌های مختلف توجه کنید و مقایسه خود را بر اساس این عدد انجام دهید. با توجه به ترازی که هستید، در کارنامه برای شما مشخص شده است که درهر درس بالاتر یا پایین‌تر از هم‌ترازی‌های خود هستید. با توجه به این موضوع می‌توانید بر روی یک یا دو درس هدف‌گذاری کنید و برنامه ریزی کنید تا چند از ده خود را یک واحد افزایش دهید. با این کار در نهایت موفق خواهید شد پیش‌رفت کنید و وضعیت بهتری را به دست بیاورید.

3- من پایه هفتم هستم ولی برنامه راهبردی ما نگفته از کدام کتاب های کانون و کدام صفحات میاد ؟ باید از شعبه بگیریم ؟( هستی مومنی)

باید از کدام قسمت صفحه شخصی دانلود کنیم ؟

در برنامه راهبردی، مطالب از کتاب درسی مشخص شده است. در سؤال‌های گواه(آشنا) از کتاب سه سطحی یا آبی سؤال مطرح می‌شود. در این کتاب‌ها نیز کافی است بر اساس برنامه راهبردی و صفحات کتاب درسی که در آزمون مطرح می‌شوند به کتاب‌های آبی یا سه سطحی مراجعه کنید و زیرموضوع‌های آن را مطالعه کنید. دقت داشته باشید برنامه راهبردی کتاب نیز تهیه شده است که می‌توانید از نمایندگی خود بگیرید.

4- میتونم بپرسم منظور از پیمانه چیه؟( پرنیان یوسفی)

در کتاب‌های کانون،‌سؤال‌ها در بسته‌های ده‌تایی یا بیست‌تایی چیده شده است و هر کدام از این بسته‌ها یک پیمانه است. این پیمانه‌ها به شما کمک می‌کنند که بتوانید بهتر برنامه‌ریزی کنید. در هر کتاب پیشنهاد شده است که برای هر پیمانه چقدر زمان در نظر بگیرید پس به راحتی می‌توانید زمانی که برای حل یک پیمانه نیاز دارید را در برنامه روزانه خود در نظر بگیرید.

5- من غیر کانونی هستم میتونم ثبت نام کنم یا وقتش تموم شده؟ ( فاطمه سلیمی نژاد) 

 

سلام اگر منظور شما از ثبت نام، آزمون هدیه 2 مهر است که بله هنوز می‌توانید و در صورتی که می‌خواهید برای کل آزمون‌ها ثبت نام کنید می‌توانید با نمایندگی شهر خود تماس بگیرید و یا شماره تلفن8451-021 را شماره‌گیری کنید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند. به علاوه امکان ثبت نام غیرحضوری در سایت کانون نیز در نظر گرفته شده است.


6- اقای قلم چی لطفاً این سوال را جواب بدید 😅🙏 اقای قلم چی ازمون که از مهر شروع میشه همه سوالات از نهم هستن؟مثلا برای کسی مثل من که مقطع نهم هستم.(مهدی علوی) 

از مهر ماه و هم‌زمان با شروع دوباره کار مدارس، سؤال‌ها فقط از پایه‌ای که در آن در حال تحصیل هستید پرسیده می‌شود و مرور سال قبل را ندارید. فقط دانش آموزان سال دوازدهم که کنکور دارند برنامه‌ متفاوتی دارند.

 

Menu