گفت و گو با نگین سرلک - رتبه 4 منطقه 1 - کنکور تجربی 1400

گفت و گو با نگین سرلک - رتبه 4 منطقه 1 - رتبه 10 کشوری - کنکور تجربی 1400 - قهرمان پیوستگی آزمون‌های کانون

گفت و گو با نگین سرلک - رتبه 4 منطقه 1 - کنکور تجربی 1400

مشاهده صفحه شخصی نگین سرلک

نام و نام خانوادگی دانش آموز: نگین سرلک
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه استعداد هاي درخشان فرزانگان (2)
رشته تحصیلی: تجربی
میانگین تراز : 7095
منطقه یا سهمیه کنکور : 1تعداد آزمون : 19
رتبه کشوری : 10سابقه در کانون : 3 سال


شرکت در آزمون های کانون


از چه زمانی وارد کانون شدیدی و در چه پایه هایی در آزمونهای کانون شرکت کردید؟ آیا به پیشنهاد خودتون بود یا دوستان و خانواده ؟

_ من سال دوازدهم از طرف مدرسه وارد کانون شدم و در سال دوازدهم در 17 آزمون کانون شرکت کردم.


دلیل حضور مداوم و پیوسته شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهمترین ویژگی آزمون ها از نظر شما چیست؟

_ بدلیل پیگیری مدرسه و پیشروی مدرسه براساس بودجه بندی آزمون ها – جامعه آماری بالا.


- نحو حضور شما در آزمون ها در سال های پایه با سال کنکور چه تفاوتی برای شما داشت؟ در سال دوازدهم چندتا غیبت داشتید؟

_ من در آزمون های پایه شرکت نمیکردم  – سال دوازدهم تا عید (آزمون 7 فروردین) در همه آزمون ها شرکت کردم.


آشنایی شما با کانون و آزمونهای کانون چگونه بود؟آیا از خانواده و اشنایان و دوستان شما قبلا کسی کانونی بود؟

_ از طریق مدرسه –خیر


آیا در پردازش اول قرار میگرفتید؟

_ بله در پردازش اول قرار می گرفتم.


شرکت در آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

_ تلاش می کردم شرایط آزمون را شبیه سازی کنم. آزمون سر ساعت 8 شروع می کردم و دقیقا سر ساعت پایان زمان دفترچه، ازمون را به پایان می رساندم. همچنین دفترچه را از نمایندگی دریافت می کردم تا شبیه سازی آزمون بیشتر شود.


روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه میگرفتید؟

_ ساعت 8 - بله


چقدر رتبه و تراز و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برای شما مهم بود؟

_ خودم را با درصد و تراز رتبه های برتر مقایسه می کردم وسعی می کردم بی دقتی هایم را کاهش دهم. تقلب همیشه هست، مهم اینه که در این شرایط بهترین خودمان باشیم. من بیشتر تلاش می کردم در هر آزمون درصد هایم را پیشرفت دهم و این موضوع به بودن یا نبودن تقلب مربوط نمیشد.


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟

 _ نتیجه آزمونی که در آن مبحثی را بلد نبودم برایم مهم نبود و برای درصد درسی که خودم با توجه به برنامم آن را برای آزمون نخوانده بودم ناراحت نمی شدم.


آیا در آزمون های دوران طلایی شرکت می کردید؟ روش مطالعه و ساعت مطالعه شما در عید چقدر بود ؟

_ خیر - ساعت مطالعه ام به شدت متغیر بود.


برای پیشرفت کردن با کسی مشورت می کردید؟

_ خواهرم – دوستانم - معلمانم.


آیا در آزمون های تیزهوشان شرکت می کردید؟

_ خیر.


برنامه راهبردی


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هم هماهنگ می کردید؟

_ معمولا مطابق بود اما در صورت تفاوت به برنامه مدرسه توجه می کردم.


آیا از کتاب سه سطحی، آبی، تابستان ، زرد و .. استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی های این کتاب هایی که استفاده کردید را توضیح دهید؟

_ از کتاب سه سطحی درسهای اختصاصی استفاده میکردم. کتاب سه سطحی سوالات گلچین شده و خوبی دارد و برای جمع بندی مناسب است.


- در دوران دبستان هم برنامه ریزی میکردید؟

_ خیر.


کارنامه و سایت


از سایت کانون در این مدت چه استفاده هایی میکردید؟

مشاهده کارنامه.


- روز جمعه کارنامه را چه ساعتی میگیری؟ و چگونه و به کدام قسمت ها بیشتر توجه می کنی؟

_ ساعت3 – به رتبه و تراز و درصد.


بعد از برگذاری آزمون، آزمون هارا چگونه تحلیل می کردید؟

_ در همه درس ها سوالات غلط و نزده را بررسی می کردم. در درس زیست پاسخنامه را کامل می خواندم.


در صفحه شخصی ات در سایت کانون کدام قسمت هارا میبینی؟ چند وقت یکبار به صفحه شخصی سر میزند؟

_ ورود به آزمون – مشاهده کارنامه – هر جمعه


از جعبه ابزار کارنامه، از کدام کارنامه ها استفاده می کردید؟

_ فقط کارنامه اصلی را مشاهده میکردم.


دفتر برنامه ریزی


- چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

_ هر درس را به اندازه ای که احساس نیاز میکردم. هرکسی باید با توجه به نقاط قوت و ضعف خود برنامه ریزی کند و بسته به توانایی های شخص دارد. برای همین از نظر من تعادل بین درس ها و نحوه درس خواندن برای هر کسی متفاوت است.


آموزش مهارت های خود تنظیمی :( فراشناخت + هوش هیجانی )


آیا خلاصه نویسی داشتید؟

_ خیر –خلاصه نویسی نداشتم.


برای اینکه از حاشیه های کنکور و کرونا و ... به دور باشید، چه کارهایی انجام دادید؟

_ تلاش می کردم که به کارهایی که روحیه ام را حفظ می کرد بپردازم و از حاشیه و چیزهایی که تنش و.. چیزی نداشت دور میماندم. با دوستانم صحبت میکردم. فیلم و سریال های مورد علاقه ام را تماشا می کردم. آهنگ گوش میکردم.


پدر و مادرتان در سال آخر چه کمک های آموزشی به شما می کردند؟

_ پدر و مادرم تلاش می کردند که امکانات مورد نیاز را برایم فراهم کنند و هر زمان به کمک نیاز داشتم در کنارم بودند.


پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی ات را پیگیری میکردند؟

_ من خودم آنها را در جریان نتایج آزمون ها و .. قرار می دادم.


تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تاثیری روی درس خواندن شما داشت؟

_ کاهش شدید ارتباط چهره به چهره با دوستانم، نبود تعامل با معلمانم و خروج کمتر از خانه در روحیه من تاثیر شدیدی داشت اما تلاش کردم این کمبود ها را با روش های دیگر جبران کنم و روحیه ام را حفظ کنم.


از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید؟ 

_ بی دقتی هایم را پیدا می کردم و سعی می کردم توجه بیشتری به آنها بکنم. اگر نکته جدیدی در آزمون ها میدیدم آنها را در کتابم یادداشت می کردم.


برای آینده چه برنامه ای داری؟

_ تصمیم دارم که در رشته دندان پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تحصیل کنم.


روش های مدیریت زمان


چگونه آرامش خود را در روز کنکور حفظ کردید؟

_ من معمولا برای هیچ آزمونی استرس آنچنانی نداشتم و کنکور هم از این قاعده استثنا نبود. درس ریاضی سوالات غیر معمول داشت. من تصمیم گرفتم سوالات را بررسی کنم و هر تعداد که می توانم پاسخ بدم.


من در دفترچه عمومی به این ترتیب عمل کردم: دینی – زبان – ادبیات – عربی


و در دفترچه اختصاصی پس از درس زمین شناسی 15 دقیقه به بررسی سوالات ریاضی می پرداختم و پس از آن بقیه درس هارا پاسخ دادم و در انتها دوباره به ریاضی بازگشتم.

Menu