گفتگو با مژده محمودیان - رتبه‌ی 4 ایثارگران- کنکور ریاضی 1400

گغتگو با مژده محمودیان - رتبه‌ی 4 ایثار 25 درصد - ریاضی 1400 و رتبه‌ی 507 کشوری قهرمان پیوستگی شرکت در آزمون‌های قلمچی

گفتگو با مژده محمودیان - رتبه‌ی 4  ایثارگران- کنکور ریاضی 1400

مشاهده صفحه شخصی مژده محمودیان

نام و نام خانوادگی : مژده محمودیان 
رتبه ریاضی در منطقه : 4
میانگین تراز :6615
تعداد آزمون : 103
سهمیه کنکور : ایثارگران 25 درصد
سابقه در کانون : 6 سال
رشته تحصیلی : ریاضی نظام جدید
شغل مادر : خانه دار 
نام پشتیبان : سمانه شیرزادی
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه استعداد هاي درخشان استعدادهاى درخشان فرزانگان



شرکت در آزمون های کانون 

 از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟

از پایه هفتم در ازمون ها شرکت کردم تا پایه دوازدهم ولی فقط سال دهم رو نتونستم شرکت کنم.  ازمونی که در مدرسه برگزار شد  باعث شد با آزمون ها اشنا بشم

 

 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

شرکت مداوم باعث میشد از فضای ازمون دادن و محک زدن خودم دور نشم و تمام تلاشم را بکنم که به بودجه بندی آزمون برسم . مهم ترین ویژگی آزمون های کانون همین برنامه ای بودن است و سطح سوالات خوب و جامع اماری بالا

 

 شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

بله مطمئنا کرونا اثر گذار بود ولی چون هدفم مشخص بود تلاش کردم که کمترین تاثیر را روی من بگذارد و همیشه در پردازش اول شرکت کردم و در وقت مقرر آزمون را به پایان میرساندم.

 

شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

سال  قبل ازمون با دیدن بچه ها و تلاش ان ها شرایط بهتری برای تلاش کردن خودم فراهم میکردم ولی امسال در خانه آزمون دادن کمی سخت بود که آن شرایط را شبیه سازی کنم ولی خب با گذشت زمان تقریبا عادت کردم و تمرکزم را روی این نوع آزمون دادن گذاشتم که بتوانم در پردازش اول باشم  و شب قبل با خانواده هماهنگی میکردم و تاریخ و ساعت آزمون را اعلام میکردم تا آن ها هم در فراهم کردن شرایط به من کمک کنند .

 

 چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟

اکثرا تلاش  میکردم ک خودم را  با آزمون های قبل خودم مقایسه کنم ولی نفرات برتر را که میدیدم انگیزه ام دو چندان میشد . برای بحث تقلب هم باید بگویم که تقریبا در هر جا که بحث آنلاین بودن باشد تقلب هم ممکن است ولی خب چون هدف اصلی بهتر شدن خودم نسبت به ازمون های قبلی بود زیاد نگران تقلب نبودم.


آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ 

بله شرکت میکردم چون در هفته اول این آزمون برگزار میشد درصد هایی که کسب میکردم کمک میکرد متوجه شوم که مسیر را اشتباه رفتم یا نه و نقاط ضعف و قوتم را بفهمم و تا هفته بعد مدام در تلاش بهبودآن ها بودم که همین منجر شد که ساعت مطالعاتی خوبی داشته باشم.

 

  آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟

من فقط آزمون های تابستان سال اخر را شرکت کردم که نحوه آزمون دادن خود را از همان ابتدا تقویت کنم . ولی سال های گذشته تابستان را فقط پیش خوانی میکردم.

 

 اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟

اولین آزمون کانون را با 6828 شروع کردم در طول متوسط اول ترازم 7200 بود در تابستان هم همین تراز را حفظ کردم ولی با شروع پایه دوازدهم و حجم زیاد درس ها متاسفانه ترازم به  6615 افت کرد.

 

 به نظرت درس خواندن در تابستان، لازم است؟ 

بنظر من در همه تابستان های نیاز است کمی پیش خوانی و مطالعه داشته باشیم چون از فضای درس دور نمیشویم و کنار تفریح به درس هم علاقه مند میشویم که طول سال خیلی کمک کننده اس ولی تابستان پایه دوازدهم خیلی مهم است حتما باید درس خواندن  جدی گرفته شود چون فرصت مناسبی برای مطالعه دروس پایه و جمع بندی آن هاست تا در طول سال برای درس های پایه دوازدهم وقت کافی داشته باشیم همانطور گفتم در سال آخر از تابستان با جدیت در آزمون ها شرکت کردم.

 

چگونه کارنامه ها را تحلیل می کردید؟

همان روز درصد ها و رتبه ها را نگاه میکردم ببینم چقدر تلاش هایم در مسیر درست بوده سپس با تحلیل آزمون متوجه اشتباهاتم میشدم و همچنین خوبی کارنامه کانون این است ک برای هر درس هم رتبه مشخص میکند و دانش اموز متوجه میشود با این درصد دقیقا کجا ایستاده است.

 

برنامه ی راهبردی 


  برنامه راهبردی را چگونه اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردید؟

کاملا طبق برنامه راهبردی عمل میکردم  و در طول دو هفته با توجه به شناختی که از خود داشتم برای مطالعه دروس برنامه را شخصی سازی میکردم مثلا پایه دوزادهم را هفته اول میخواندم و دروس پایه و مرور دوازدهم را هفته دوم انجام میدادم  . ویژگی برنامه خوب این است پیشروی های درست داشته باشد و ایستگاه های جبرانی که  برنامه راهبردی هر دو ویژگی را برای من به ارمغان میاورد. از یک تیر 1399 برنامه را را جدیت دنبال کردم.


 چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را هماهنگ کردید؟

در سال های قبل که هر دو را باهم مطالعه میکردم  و این کار در طول زمان به نفع هم آزمون و هم مدرسه ام بود ولی سال اخر تمرکز اصلیم برنامه کانون بود.

 

آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ 

از کتاب های سه سطحی استفاده کردم چون با تعداد سوالات مناسب جمع بندی خوبی از مبحث را میتوانستم با آن انجام دهم همچنین مشخصات سوال های اینکه  چند درصد افراد به آن پاسخ داده اند انگیزه را دو چندان میکرد.


 در هر درس منابع خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

کتاب های سه سطحی را تقربیا در همه دروس داشتم  مهم ترین دلیل هم تعداد مناسب و سطح مناسب سوال ها برای جمع بندی بود



کارنامه و سایت 

 

 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟

کارنامه های متنوع در صفحه شخصی کمک زیادی به شناختن خودم و پیدا کردن مسیر درست به من کرد  و همچین بخش کامنت ها که فضای  دوستانه ای  داشت.

 

 از كداميك از كارنامه ها استفاده مي كردید؟

از کارنامه اشتباهات و بازیابی

 

هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید؟ يادر پردازش هاي بعدي ؟چرا؟

ازمهر با توجه به جدی بودن مباحث پایه دوازدهم وقت بیشتری به آن میدادم هفته اول تقریبا تنها دروس پایه دوازدهم را مطالعه میکردم و هفته دوم  آن ها را مرور و دروس پایه را هم مطالعه میکردم . البته حسابان همیشه در برنامه روزانه حضور داشت . همیشه در پردازش اول بودم چون  با شرایط آزمون دادن آشنا تر میشدم هم محک بهتری بود.

 


برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه 


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

برنامه ام برای دروس عمومی : سعی میکردم  ساعاتی ک انرژی برای دروس اختصاصی نداشتم مطالعه را رها نکنم و  عمومی رو بخونم که این خیلی کمک کرد چون پیوستگی حفظ میشد و هم به اختصاصی  هم به عمومی  بها داده میشد ؛ معمولا بعد مطالعه دروس تعداد تست بالایی میزدم  و اینطوری تکنیک ها رو یاد گرفتم و نکات زیادی از تست ها استخراج میکردم    اختصاصی هم بعد مطالعه و خلاصه نویسی های لازم به تعداد زیاد تست کار میکردم. معمولا بیس کار 100 تا عمومی و 150 تا اختصاصی در روز بود که کم کم به تعداد تست میانگین 370 در روز رسیدم.

 

 در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

در درس هندسه پایه که ابتدا درصد خیلی کمی به دست میاوردم ولی با تغییر روش مطالعه درصد خود را به 80  در آزمون های رساندم.

 

روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ و بیشتر در چه زمان هایی برایتان مفید بود؟ 

من برای یک سری از دروس دفتر تهیه کردم و نکات لازم و سوالاتی که ایده حل آن ها جدید بود و سوالاتی که به دفعات در آن اشتباه میکردم را یاد داشت میکردم برای آزمون های جمع بندی با مطالعه این دفتر اشتباهات را کم میکردم  حتی روز قبل کنکور یک بار آن را مطالعه کردم.

 

پیشخوانی درس‌های سال بعد را آيا انجام می‌دادید؟ 

بله من همیشه درس خواندن را دوست داشتم و دارم و پیش خوانی می کردم.




Menu