گفتگو با نیلوفر ترکی - رتبه‌ی 5 منطقه 2 - کنکور تجربی 1400

گفتگو با نیلوفر ترکی - رتبه‌ی 5 منطقه 2 - تجربی 1400 و رتبه‌ی 19 کشوری / قهرمان پیوستگی شرکت در آزمون‌های قلمچی

گفتگو با نیلوفر ترکی - رتبه‌ی 5 منطقه 2 - کنکور تجربی 1400

مشاهده صفحه شخصی نیلوفر ترکی 

نام و نام خانوادگی : نیلوفر ترکی 
میانگین تراز :6825
تعداد آزمون های شرکت کرده در سال دوازدهم :17
شهر : یزد
رتبه تجربی در منطقه : 5
رتبه زبان در منطقه : 85 
تعداد کل آزمون های شرکت کرده :53
سابقه در کانون : 2 سال
تحصیلات پدر : لیسانس شیمی 
شغل پدر : مدیر امور اداری شرکت 
تحصیلات مادر : فوق لیسانس مهندسی نرم افزار کامپیوتر
شغل مادر : دبیر
نام پشتیبان : سیمین السادات درخشانی
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه استعداد هاي درخشان فرزانگان متوسطه دوم


شرکت در آزمون های کانون 

 

از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

من در پایه های یازدهم و دوازدهم در آزمون های کانون به پیشنهاد مدرسه شرکت کرده ام. 


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

 دلیل حضور من در این آزمونها سنجش خود بود. مهمترین ویژگی آزمونهای کانون جامعه آماری آن است. 


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟

 شرایط کرونا در نحوه شرکت من در آزمونها تاثیری نداشت. من سعی میکردم خودم زمان را در نظر بگیرم و مکان مناسب و ساکتی را شبیه موقعیت آزمون سراسری برای خودم آماده کنم و در آن شرایط آزمون بدهم. تنها مشکلی وجود داشت به خاطر شرایط مجازی بودن آزمون ها نمیتوانستم خیلی به تراز و رتبه خودم اطمینان کنم و خود را با توجه به آن بسنجم. 


 روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می‌گرفتید؟

  1. از نظر من آزمون های حضوری بسیار کارآمدتر و قابل اعتمادتر از آزمونهای آنلاین بودند. اما با توجه به شرایط من سعی میکردم همه قوانین را رعایت کنم و مثل آزمونهای حضوری آزمون را در ساعت 8 شروع میکردم و در زمان مشخص شده به پایان میرساندم و همیشه در پردازش اول قرار میگرفتم. 

  2.  چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ 
  3. تراز و رتبه دیگران را چک میکردم. اما چون به خاطر آنلاین بودن آزمون ها امکان تقلب وجود داشت، سعی میکردم بیشتر به درصد های خودم توجه کنم. 



برنامه ی راهبردی 


 برنامه ی راهبردی چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟

 امسال با توجه با مجازی بودن آموزش ها و کندتر بودن سرعت آموزش کمی از برنامه راهبردی قلمچی عقب بودیم. من سعی میکردم تست ها را با کلاس پیش بروم و برای بقیه درس هایی که از برنامه عقب بودیم خودم پیش خوانی میکردم. 


  1. در دوران امتحانات چگونه درس می‌خواندید؟
  2. در تابستان در ماه های تیر و مرداد  درس های پایه را جمع بندی کردم و در ماه شهریور پیش خوانی دروس دوازدهم را شروع کردم. در دوران امتحانات هم ابتدا دروس غیر از دروس امتحانی را مطالعه میکردم و در پایان روز برنامه ریزی لازم برای درس مورد امتحان را داشتم. 


  3. وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟
  4. من سعی میکردم به کلاسهای آنلاین به اندازه کلاسهای حضوری اهمیت دهم  و مانند سال های قبل کلاس ها را بسیار جدی دنبال میکردم.   


 از کدام‌ یک از کتاب‌ های کانون در دوران دبیرستان استفاده می‌کردید؟

من از کتاب آبی و سه سطحی زیست کانون استفاده کرده ام. 



  1.  کارنامه و سایت 

  2. از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟
  3.  از سایت کانون برای آگاهی از اطلاعیه ها و مشاهده کارنامه و همچنین برای مشاهده نفرات برتر استفاده میکردم. 

  4.  روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گرفتید ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كردید؟ 
  5. کارنامه ام را حدود ساعت چهار بعد از ظهر میدیدم. و در ابتدا به تراز و درصد هایم و نمودار پیشرفت تحصیلی و بعد برای تحلیل آزمون به اشتباهاتم دقت میکردم. 

 بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

 در پارتی که برای هر درس داشتم ابتدا سوالها را از اول پاسخ میدادم و سعی میکردم اول خودم اشتباهاتم را پیدا کنم. بعد از آن همه را پاسخنامه کلیدی صحیح میکردم و تلاش میکردم اشتباهم را بفهمم. و در آخر پاسخنامه تشریحی سوالات را میخواندم تا اگر نکته ای داشت از آن استفاده کنم. 


برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه 


  1. میانگین ساعت مطالعه شما در طول دوره چقدر بود؟
  2. در سالهای قبل و تابستان تلاش میکردم حداقل 8 ساعت مطالعه مفید را داشته باشم و در سال دوازدهم این مقدار را به 12 ساعت افزایش دادم.

  3. چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ 
  4. من در سال دوازدهم هر روز حداقل دو و یا سه تا از دروس عمومی را مطالعه میکردم ؛ برای مثال فارسی و دینی هر روز در برنامه ام بود و  زبان و عربی یک در میان. که برای فارسی قسمتی را هر پارت برای مطالعه کتاب درسی و بقیه را به تست اختصاص میدادم. برای درس دینی بیشتر کتاب را مطالعه میکردم تا به متن آن مسلط باشم. درس عربی و زبان راهم قواعد و لغات میکردم و بعد تست آن را میزدم. 


  1. برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ 
  2. هفته اول بیشتر برای تشریحی خوانی و هفته دوم برای تست زدن و یا پیش خوانی درس هایی بود که از برنامه راهبردی عقب بودیم. در روز همه دروس اختصاصی و بین دو تا سه درس عمومی را مطالعه می کردم. بیشتر ساعات برای دروس دوازدهم بود و دروس پایه را چون در تابستان جمع بندی کرده بودم زمان کمتری را برای آن اختصاص میدادم و بیشتر تست های آن را میزدم. 


 چگونه بین مطالعه برای امتحانات نهایی و مطالعه برای کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

چون در طول سال کتاب ها را به خوبی مطالعه کرده بودم استرس زیادی برای امتحانات نهایی نداشتم. بنابراین با یک برنامه ریزی مناسب در ابتدای روز دروس دیگر را مطالعه می کردم و پایان روز را برای مطالعه دروس امتحان نهایی اختصاص میدادم. 


 در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟ 

درس زیست شناسی . در ابتدا به کتاب توجه بیشتری داشتم و تست که میزدم فقط سوالهای نادرست را بررسی میکردم. اما بعدا تعداد تستهای کمتر با بررسیهای بیشتری انجام میدادم. 


 مهارت های خود تنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی  


 براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟

 سعی میکردم  کمتر به اخبار توجه کنم و از فضا هایی که درباره اوضاع کنکور و کرونا و..... اخبار منفی میدادند، دوری کنم. 


 پدر و ماردتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟

  پدر و مادرم سعی داشتند فضایی مناسب و جوی آرام را در خانه فراهم کنند تا من بتوانم با آرامش درس بخوانم. همچنین به همه نیازهای من توجه داشتند . 


 تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟ 

هم از نظر روحی و هم آموزشی بسیار سخت بود ولی من سعی داشتم بیشتر از قبل تلاش کنم تا افت نداشته باشم. 


 روش های مدیریت زمان 


برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چه کردید؟ 

 سر جلسه به هر درسی زمان خودش را و نه بیشتر اختصاص میدادم. سوالاتی که دشوار بود اول از آن ها میگذشتم و بعدا اگر زمانی اضافه میآمد به آنها بر میگشتم. در آخر هم چون سوالات ریاضی بسیار دشوار بود نمیتوانستم به آنها پاسخ بدهم زمان ریاضی را به بقیه دروس اختصاص دادم. به همین خاطر سر جلسه زمان کم نیاوردم. 


چگونه آرامش خود را در روز كنكور حفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟ 

 توکل بر خدا سعی کردم آرامش خودم را حفظ کنم. در کنکور 1400 سوالات ریاضی بسیار چالشی و سخت بود، اما من سعی کردم آرامش خودم را حفظ کنم. چون میدانستم این سوالات برای همه دشوار است. 


در روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟

 دفترچه عمومی ترتیب را رعایت کردم اما در دفترچه اختصاصی ابتدا زیست-شناسی، بعد شیمی ، سوم فیزیک، چهارم ریاضی و در آخر زمین شناسی را جواب دادم. 


 آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟

 بله سوالات ریاضی کنکور تجربی بسیار سخت و غافلگیرانه بود. اما چون من ریاضی را در آخر زده بودم کمتر استرس گرفتم و توانستم به خوبی خودم را کنترل کنم. 

Menu