گفتگو با نفیسه مصور - رتبه‌ی 9 ایثارگران - کنکور زبان 1400

گفتگو با نفیسه مصور - رتبه‌ی 9 سهیمه ایثار 5 درصد - زبان 1400 و رتبه‌ی 107 کشوری زبان قهرمان پیوستگی در شرکت در آزمون‌های قلمچی

گفتگو با نفیسه مصور - رتبه‌ی 9 ایثارگران - کنکور زبان 1400

مشاهده صفحه شخصی نفیسه مصور

نام و نام خانوادگی : نفسیه مصور 
رتبه ها : رتبه ی 9 سهمیه و 107 کشوری
رشته‌ تحصیلی:تجربی    
تعداد آزمون : 59
نام پشتیبان : لیلا خدایی
سابقه در کانون : 2 سال
میانگین تراز کانون : 6890
نام مدرسه : متوسطه 2 دخترانه استعداد هاي درخشان فرزانگان امين 1سمپاد



شرکت در آزمون های کانون 


  1. از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟ 

از سال یازدهم وارد کانون شدم و در دو سال یازدهم و دوازدهم در آزمون‌های کانون شرکت می‌کردم. بله به پیشنهاد خودم بود و می‌خواستم به طور جدی‌تر برای کنکور تلاش کنم.


  1.  دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

با شرکت در آزمون‌ها می‌توانستم به نقاط قوت و ضعف خود پی ببرم و برای برطرف کردن نقاط ضعف برنامه‌ریزی کنم. مهم‌ترین ویژگی آزمون از نظر من این است که برنامه‌ی مشخصی ارائه می‌دهد و دانش‌آموز مکلف می‌شود که برای شرکت در آزمون خود را به بودجه‌بندی‌های تعیین شده برساند.


  1.  آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ 

در آزمون‌های طول سال غیبتی نداشتم و فقط در یکی دو آزمون آخر شرکت نکردم. 


  1.   آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

بله در آزمون‌های تابستان ورود به دوازدهم شرکت کردم و از همان سال تابستان را جدی گرفتم. شرکت در آزمون‌های تابستان به من کمک کرد تا دروس پایه را به خوبی خوانده و در دوران مدرسه بیشتر وقتم را برای دوازدهم بگذارم.


  1.  به نظرت درس خواندن در تابستان، لازم است؟ 

 درس خواندن در تابستان ورودی به دوازدهم بسیار مفید بوده و تقریبا می توان گفت ضروری است و در تابستان ورودی به یازدهم هم می تواند کمک کننده باشد.



 برنامه ی راهبردی  


  1.  چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ 

در سال یازدهم تقریبا این دو برنامه هماهنگ بودند اما در سال دوازدهم به دلیل اینکه مدرسه‌ در اسفند به پایان می‌رسید، برنامه‌ی مدرسه جلوتر از آزمون بود که من با برنامه‌ی آزمون پیش می‌رفتم.


  1.  آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟

در سال کنکور سعی میکردم در کنار درس خواندن، بیشتر تست بزنم که در سال‌های پایه این گونه نبود. روش‌های مطالعاتی مختلفی را بررسی کرده و سعی می‌کردم روشی که فکر می‌کنم بیشتر برای من موثر است را به کار بگیرم.


  1.  شما شخصا به كدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری داديد ؟مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در آزمون سراسری نقش داشت؟ در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و سال دوازدهم به چه میزان بود؟

در تابستان بیشتر به دروس اختصاصی توجه می‌کردم. مطالعه در تابستان به دانش آموز کمک می‌کند که از بار درسی خود در طول سال بکاهد. من در تابستان بیشتر تمرکزم روی دروس پایه بود و دوازدهم را به مقدار کمی مطالعه کردم.


  1.  در تابستان برنامه ریزی شما چگونه بود و چه میزان به برنامه راهبردی عمل می کردید؟

من در تابستان طبق برنامه‌ی راهبردی پیش می‌رفتم اما چون ساعت مطالعه‌ی بالایی نداشتم سعی میکردم برای دروس اختصاصی در کنار درس خواندن کمی هم تست بزنم و دروس عمومی را فقط مطالعه کنم.


 کارنامه و سایت 

  1.  
  2. از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟

از سایت کانون برای مشاهده‌ی کارنامه‌ و خواندن مصاحبه‌ی رتبه‌های برتر استفاده می‌کردم.


  1.  روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گرفتید ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كردید؟

کارنامه‌ام را در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر می‌گرفتم و به درصدهای هر درس، تراز آن‌ها و تراز کل توجه می‌کردم.


  1.  از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كردید؟

از کارنامه‌ی اشتباهات، ۵نوع درس و پروژه‌ای استفاده می‌کردم.


  1.  بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها را چگونه تحلیل می‌کردید؟

سوالات غلط و نزده‌ی خود را بررسی می‌کردم و سعی می‌کردم دوباره به آنها پاسخ دهم و درصورت نیاز از پاسخنامه استفاده کنم.


  1. چند وقت يك بار به صفحه شخصي تان سر ميزدید؟

بیشتر در روز آزمون و چند روز بعد از آن به صفحه‌ی شخصی‌ام سر میزدم و از بخش کارنامه‌ها و پاسخ آزمون‌های آن استفاده می‌کردم.


  1.  به جز كارنامه ي اصلي از کدام کارنامه‌ها بیشتر استفاده کردید؟ چرا؟

از کارنامه‌ی اشتباهات استفاده می‌کردم. چون جمع کردن همه‌ی سوال‌های غلط همراه با پاسخ آنها در کنار هم باعث می‌شد همه‌ی سوال‌ها بررسی شوند و دیدن پاسخ آنها هم راحت تر باشد. از کارنامه‌ی ۵نوع درس هم استفاده می‌کردم تا متوجه شوم در کدام درس‌ها مشکل دارم و باید روش‌های خود را تغییر دهم.


  1.  هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید؟ 

در هفته‌ی اول بیشتر به مطالعه و در هفته‌ی دوم به تست زنی و مرور توجه داشتم. آزمون را در حدود ساعت ۸ شروع می‌کردم تا به موقع تمام کنم و در پردازش اول قرار بگیرم.


برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه 

  1. آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

در سال یازدهم از دفتر برنامه‌ریزی استفاده می‌کردم. نوشتن ساعات مطالعه و تعداد تست‌ها کمک می‌کرد که بتوانم هدف‌گذاری مناسب‌تری برای پیشرفت آنها داشته باشم.


  1.  برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟ 

در هفته‌ی اول بیشتر مطالعه می‌کردم و در هفته‌ی دوم تست می‌زدم و مرور می‌کردم. سعی می‌کردم در روز حداقل دو درس عمومی و دو درس اختصاصی را در برنامه داشته باشم. در دوران مدرسه به مباحث دوازدهم بیشتر از پایه توجه می‌کردم.


  1.  ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟ 

در سال‌های دهم و یازدهم ساعت مطالعه‌ی ثابتی نداشتم اما در سال دوازدهم روزهای مدرسه حدود ۶-۷ ساعت و روزهای تعطیل ۱۰-۱۲ ساعت مطالعه داشتم.


  1.  در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

در درس ادبیات که سعی کردم آن را بیشتر به صورت موضوعی بخوانم.


 مهارت های خود تنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی    


  1. چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

قبل از امتحانات نهایی با توجه به نتایج آزمون‌ها متوجه شدم که در نیمسال دوم دوازدهم کمی ضعف دارم. در خرداد ماه بیشتر بر روی دروس دوازدهم و تست زنی آنها تمرکز کردم که هم در امتحانات و هم در کنکور به من کمک فراوانی کرد.


  1.  بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود؟

در درس‌های دینی و عربی معمولا تراز خوبی داشتم. حفظ کردن آیات کتاب دینی در پاسخگویی به سوالات این درس بسیار مفید و موثر است. در درس عربی هم دقیق خواندن تمرین‌های کتاب و تحلیل هریک از جملات آن می‌تواند کمک کننده باشد.


  1.  در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟  

در درس ادبیات روش خود را تغییر دادم و آن را به صورت موضوعی مطالعه کرده و به مرور پیشرفت کردم.


  1.  براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و ... به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟

از برخی شبکه‌های اجتماعی فاصله گرفتم و تنها یک منبع مورد اطمینان و بی‌حاشیه را دنبال می‌کردم.


  1.  تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟

درست است که تعطیلی مدارس باعث شد فهم دروس و یادگیری آن‌ها سخت تر شود اما از نظر کاهش خستگی و افزایش زمان برای مطالعه برای من خوب بود.


  1. پدرو مادر شما زماني كه مدارس غيرحضوري شد، چگونه به شما كمك مي كردند؟

پدر و مادرم همواره به مسائل آموزشی من توجه می‌کردند اما این توجه به گونه‌ای نبود که من را تحت فشار قرار دهد. در زمان کرونا با ایجاد آرامش در فضای خانواده و نشاط و انگیزه برای من، کمک زیادی به من کردند.


 روش های مدیریت زمان  


  1.  آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ 

سوالات درس ریاضی کنکور امسال بسیار سخت بود. وقتی پس از دیدن چند سوال اول متوجه این موضوع شدم سعی کردم در میان سوالات، به دنبال سوالات ساده‌تر و آشناتر باشم و آن‌ها را حل کنم. همچنین پس از گذشتن نیمی از زمان ریاضی به سراغ درس بعدی رفتم و پس از تمام شدن همه‌ی سوالات، به ادامه‌ی سوالات درس ریاضی پاسخ دادم.


  1.  روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟

ترتیب دفترچه را رعایت کردم و فقط در درس ریاضی با توجه به سخت بودن آن در کنکور امسال، نیمی از زمانش را به بعد از تمام شدن سوالات اختصاص دادم.


  1. آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟

درس ریاضی کنکور امسال بسیار سخت بود اما باتوجه به سخت بودن ریاضی در کنکور روز گذشته، به خودم این اطمینان را دادم که این شرایط برای همه یکسان است و نیازی به نگرانی نیست.

 

 



Menu