گفتگو با آرین ابراهیمی - رتبه‌ی 3 منطقه 3 - زبان 1400

گفتگو با آرین ابراهیمی - رتبه‌ی 3 منطقه 3 - زبان 1400 و رتبه‌ی 15 کشوری / قهرمان پیوستگی شرکت در آزمون‌های قلمچی

گفتگو با آرین ابراهیمی - رتبه‌ی 3 منطقه 3 - زبان 1400

مشاهده صفحه شخصی آرین ابراهیمی

نام و نام خانوادگی : آرین ابراهیمی 
نام شهر : جهرم 
رتبه : 3 منطقه 3 و 15 کشوری در رشته ی زبان 
رتبه : 123 منطقه 3 در رشته ی تجربی
تحصیلات پدر:کارشناسی ارشد شیمی
تحصیلات مادر :کارشناسی ارشد شیمی 
تعداد آزمون : 40سابقه در کانون : 2 سال
میانگین تراز کانون : 6856نام پشتیبان : حمید نورزاد
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه استعداد هاي درخشان شهيددستغيب



شرکت در آزمون های کانون 


از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ 

از سال یازدهم به بعد در آزمون های کانون شرکت کردم ،یعنی به مدت دو سال. با توجه به جامعه آماری قلم چی که بالاتر از سایر موسسات هست و همچنین سطح خوب سوالات  و مهم تر شدن درس ها، به این نتیجه رسیدم که از سال یازدهم در آزمون های کانون شرکت کنم.


دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟ 

به عقیده من بهترین مشاور و برنامه ریز درسی برای یک دانش آموز همین برنامه دو هفته ای آزمون هاست، چون باعث میشه که در ماه های مختلف در طول سال دانش آموز حواسش باشه که از برنامه عقب نیفته و درس هایش را به موقع مطالعه کند همچنین یک ارزیابی مناسب از درسهایی که خوانده مثل همین آزمون های کانون باعث میشه که دانش آموز سطح یادگیری خودش را بسنجد و به نقطه ضعف ها و نقطه قوت های خود بهتر پی ببرد.  پس اگر دانش آموزی واقعاً برای خودش هدفی ترسیم کرده باشد ،باید که در آزمون ها حتی المقدور غیبت نداشته باشد و پیوسته در آن ها شرکت کند.


  1. شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟  شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ 

  2. تاثیر شرایط کرونا و آنلاین شدن آزمون ها بر کیفیّت آزمون دادن دانش‌آموزان انکار ناپذیراست اما نکته مهم این است که خودمان را با این شرایط وفق دهیم  و شرایط را تا جایی که ممکن است به آزمون های حضوری نزدیک کنیم. من در اوایل این شرایط pdf سوال های آزمون را در لپتاپ حل می کردم اما متوجه شدم که کیفیت آزمون دادنم پایین آمده. پس از آن به بعد سوال های آزمون را پرینت می گرفتم و آنها را روی کاغذ حل میکردم تا شرایط واقعی تر باشد. در سال دوازدهم و در آزمونهای روبه پایان که شرایط حساس است، در خانه یک صندلی آزمون تهیه کردم و از آن استفاده می کردم و همچنین با زدن ماسک خودم را برای روز کنکور آماده می‌کردم. البته مدرسه مان هم شرایطی فراهم کرده بود که دانش آموزان دوازدهمی داوطلب به تعداد محدود و با رعایت پروتکل ها در مدرسه به صورت حضوری آزمون دهند که آن هم کمک کننده  و مفید بود. نکته مهم دیگر این است که آزمون های آنلاین را تا حد ممکن سر وقت شروع کنیم یعنی چیزی حدود ساعت ۸ .با این کار ساعت بیولوژیکی بدن هم به ترتیب حل کردن سوالات درس ها در سروقت خودشان عادت میکند. پس  آزمون خود را به پردازش دوم موکول نکنید و و خودتان را گول نزنید که در وقتی بیشتر از وقت استاندارد آزمون مشغول آزمون دادن باشید.



  1. چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ 

  2. به هر حال شرایط آزمون آنلاین هست و امکان سوء استفاده برخی افراد فراهم است .من به شخصه قبل از اینکه شرایط آزمون آنلاین بشه ،برایم رتبه و تراز و درصد دیگران و مقایسه شان با خودم نسبتاً مهم بود ولی بعد از آنلاین شدن آزمون ها و تقلب برخی افراد ، میانگین تراز ها پایین آمد و از آن به بعد سعی کردم بیشتر حواسم به درصد های خودم و کیفیت آزمون دادن خودم و تحلیل آزمون خودم باشد تا به رتبه و تراز و درصد دیگران. بعضی ها با دیدن این که خودشان دارند تلاش می‌کنند و درصدهای نسبتاً خوبی هم کسب می‌کنند اما می بینند که رتبه و تراز شان مطابق آنچه انتظار دارند نشده، دچار عصبانیت و افسردگی وناراحتی و ناامیدی می شوند که این بدترین ضربه را به خود دانش آموز وارد می کند .پس نتیجه اینکه خیلی خودتان را درگیر این مسائل نکنید و هدفتان خودتان و آزمون خودتان باشد نه توجه به دیگران.



  1.   آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

  2. بعضی ها در آزمون های تابستان شرکت نمی کنند با این توهم که آزمون های تابستان از اهمیت کمتری برخوردارند و تابستان زمان تفریح و خوشگذرانی است ولی در حقیقت اگر دانش آموزی واقعا مشتاق رسیدن به هدفش است حتماً حتماً باید آزمون های تابستان را به طور منظم شرکت کند انگار که تفاوتی با آزمون های طول سال وجود ندارد. این موضوع باعث می شود که مطالب خوانده شده در طول سال مرور شوند و اشکال‌های درسی رفع شوند.



برنامه راهبردی

  1.  آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟ آیا در باره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کردید؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمک کرد؟
  2. خب مشخص شد روش مطالعاتی سالهای پایه باز سال دوازدهم متفاوت است است به این صورت که در سال ۱۲ اگر خود یادگرفتن  درس های دوازدهم را کنار بگذاریم به صورت عادی هم شبیه پایه هرچه به انتهای سال نزدیکتر شویم درس ها بیشتر جنبه مروری و تست زنی به خودش می گیرد و شمار تست ها به طور چشم گیری زیاد تر می شود بعد به عقیده من هر کس باید روش مطالعه خودش را داشته باشد و اینکه از بقیه بپرسیم ممکن است داخل یکسری جاها کمک کنه و راهنمایی بشه ولی این موضوع منحصر به خود که هر کسی باید ببینه بهترین روش برای خودش چه هست هست و هیچ دو نفری من که تا الان ندیدم روش مطالعات ایشان مثل هم یا شبیه هم باشد واقعاً روش ها متفاوت است و هرکس باید تلاش کند که خودش روش مطالعاتی خودش را پیدا کند نه اینکه از بقیه تقلید کند مگر در موارد خاص خواص و جاهای محدود که اون باعث بهبود کیفیت مطالعه شود نه اینکه عینا از یک نفر پیروی کرد



  1.  شما شخصا به كدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری داديد ؟مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون سراسری نقش داشت؟ در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و سال دوازدهم به چه میزان بود؟
  2. در تابستان یازدهم به دوازدهم تمرکز اصلی برروی مرور درست پایه و رفع اشکال آن ها بود و نیم نگاهی به دروس  ۱۲ داشتم البته دروس اختصاصی نه عمومی البته نه تمام اختصاصی ها درس هایی که احساس می کردم در طول سال بیشتر کار داشتم چند تا فصل و چند تا درس پیش خوانی کردم و مطالعه کردم درس ریاضی و شیمی داخل تابستان یک خرده کار کردم و تمرکز اصلی روی دروس پایه بود اگر نیم نگاهی که به سال دوازدهم داریم بتونیم خوب انجام بدیم داخل سال ۱۲ کار ر راحت تر و سریع تر به مرحله جمع‌بندی می رسد



 آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد؟  

من داخل مدرسه ریاضی و فیزیک کتاب سه سطحی استفاده کردم به این دلیل که بعد از اینکه درس ها یاد گرفتم کتاب های سه سطحی کتاب های خوبی هستند برای تست بیشتر و مرور مطالبی که خوانده شد من اونجور که  از اسمش معلومه سه سطح دارد که بر حسب نیاز ز به سوالات جواب داده و من معمولا دو سطح آخر یا سطح آخر جواب میدادم پس کتاب های سه سطحی به عنوان کتاب های دوم کتاب های خوبی هستند برای جمع بندی و تسلط بیشتر با ایده های مختلف تستی


  1.  شما پیوستگی زیادی در آزمون های اصلی داشتید ودر آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی تان چه بود ؟برنامه ی راهبردی را چگونه اجرا می کردید ؟ چگونه برنامه را برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ اجرای برنامه راهبردی آزمون ها چقدر برای شما اهمیت دارد؟
  2. نکته مهم در آزمون دادن دو هفته غیبت نداشتن و پیوستگی آزمون ها است حتی اگر آمادگی مطلوب که دلخواه ماست هم نداشته باشیم این اشتباه است که در آزمون ها شرکت نکنیم به نظر من من باید همه آزمون ها شرکت کرد و طبق برنامه راهبردی اگر دانش آموز کامل و با کیفیت پیش بره در آینده با هیچ مشکلی برایش پیش نخواهد آمد آمدبله  همانطور که قبلاً گفتم از نظر من من یک مشاوره بسیار خوب و برنامه ریزی درسی عالی همین برنامه آزمون و برنامه راهبردی است است اگر بهش  پایبند باشیم و داخلش کاهلی و سستی ندهیم راحت میشه به یک نتیجه عالی رسید و در آینده کار را راحت تر خواهد شد من به این صورت برنامه‌ریزی می‌کردم که در واقع برای درسها اولویت قرار می‌دادم و درس‌ها را طبق اولویت جلو میرفتم م درس ها را طبق اولویت جلومی رفتم و درس های جدید  با توجه به حجمش قسمت بندی می کردم و به روز های مختلف و بیشتر هفته اول را می گذاشتم برای یاد گرفتن و خواندن درس های جدید و هفته دوم بیشتر به سمت تست زدن و آشنا شدن با نحوه طرح کردن سوال از از این مبحث و روزهای آخر برای مرور چیزهایی که یاد گرفتم


بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟ 

روش تحلیل آزمون من به این صورت بود که اول تمامی سوالاتی که نزده بودم یا اشتباه بود رامشخص میکردم و درس به درس سوالات نزده و غلطی که زده بودم اینها را بادقت و دلیلش را میفهمیدم که چرا نزدم یا چرا غلط زدم و رفع اشکال می‌کردم و نهایتاً این کار انجام می شد و نهایتاً سوالات درست  یک نگاه می کردم که اگر نکته اگر شانسی درست شده یااگر  نکته خاصی یا جدیدی در آن بود آنها را استخراج می‌کردند و به همین صورت درس به درس جلو می رفتم تا تحلیل آزمون به پایان برسد



  1.  هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید؟ يادر پردازش هاي بعدي ؟چرا؟

  2. داخل برنامه دو هفته ای آزمون ها هفته اول تمرکز اصلی روی یادگیری دروس  جدید و در واقع خواندن درسنامه یا جزوه دبیر کتاب کمک آموزشی و به طور کلی یادگیری دروس جدید بود اما از هفته دوم که کم کم کار می رفت به سمت تست زدن با آشنا شدن با ایده های تستی هر مبحث در دروس مختلف و نهایتاً این چند روز آخر از هفته دوم اختصاص پیدا می‌کرد به مرور مطالب خوانده شده برای آزمون دادن روزهای جمعه هم سطحی می کردم بازه زمانی بین ۸ حداکثر تا هشت و نیم آزمون شروع کنم اگرچه قبل از این یکم نامنظم بود ولی کم کم که کارها منظم شد سعی می کردم دیگه بهتر از ساعت هشت و نیم نشود به خاطر همین   در پردازش اول کارنامه می‌گرفتم چون به عقیده من اگر بخواهم آزمون موکول به پردازش دوم کنیم دانش آموز ممکن به خودش وقت اضافه بده هم از این نظر هم اینکه مقایسه خوبی شاید خیلی صورت نگیرد برای پردازش دوم و اینکه از نظر ساعت بیولوژیکی بدن هم دچار مشکل می شویم چون سر جلسه کنکور سعی می کنند تا ساعت هشت و نیم آزمون برگزار کنند سال ۹۹ و ۱۴۰۰ سر ساعت هشت و نیم برگزار کردند ترتیب درس هایی که جواب میدهیم طبق همین ساعت باشد چون بدن عادت میکنه که فلان ساعت فلان درس را بزنیم اگر ساعتش تغییر بدیم کیفیت حل کردن سوالات درست پایین می آید



برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه 

آيادفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟ 

برنامه ریزی من به این صورت بود که روزانه  برنامه ریزی می کردم هر روز برای خودش چون من برنامه کوتاه مدت موفق تر عمل می‌کردم یک تخته وایت برد داشتم از شب قبل ، قبل از اینکه برم بخوابم روی تخته بر اساس نیازها و برنامه های دو هفته ای کانون این چیزهایی را که می خواستم به خوانم حالا هر فعالیت درسی باشه تست باشه مرور فلان برنامه ای را می نوشتم و روز بعد هر کدام که اجرا می کردم پاک می کردم  تا نهایتاً تا آخر روز این برنامه انجام بشه


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ ( از نظر ساعت مطالعه، تعادل در مطالعه عمومی و احتصاصی، تعادل در تست زدن و..)

از نظر تعادل دروس بین اختصاصی و عمومی اگر بخوام درصد بگیرم میتونم بگم که حدود ۷۰ درصد اختصاصی 30 عمومی یا حدود ۶۵ به ۳۵ مشخص است اختصاصی به تایم بیشتری احتیاج داره و باید در طول روز وقت بیشتری به دروس  اختصاصی، اختصاص بدیم از نظر تست زنی هم حالا بسته به نیاز خودم و درسی که هستش یک تعادل بین اینها باید برقرار شود مثلاً درسی مثل ریاضی و فیزیک به خواندن کمتر احتیاج دارند چون درست حفظی که نیستند  و دروس حل کردنی هستند که باید با تست زدن اینجا را یاد میگیره پس این دوتا درس تست های زیادی باید ازشون حل کرد درس زیست شناسی را به عقیده من باید خود کتاب را دقیق بخوانیم نکات را استخراج می کنیم تست حل کنیم به مقدار کافی نه ز یاد نه کم، نکته اصلی این که متن  کتاب و شکل کتاب را به طور دقیق یاد بگیریم درس شیمی یه  چیز یک چیزی شبیه زیست شناسی  و ریاضی میشه که یه  مقدار تستش میاد پایین و حفظیات  از زیست شناسی میاد پایین. دروس عمومی مثل درس زبان را که معمولاً بچه ها کانون میرن خودم هم کانون رفته بودم و خیلی نیاز به تست نداره و تایم کمی اختصاص دادم .پرکارترین درسته عمومی درس فارسی هست که اون به صورت موضوعی بخواهیم کار کنیم که همین طور پیشنهاد میشه که کتاب های موضوعی بگیریم و از آن تست باید زیاد انجام بشه و درس فارسی درسی هست که تست محور هست بعد دروس  عربی و دینی .دینی مشخصه متن کتاب ارجحیت داره به  تست ولی خوب باید حتماً یک تعداد تست به اندازه کافی حل بشه که تیپ سوالات که خیلی زیاد هم نیست توی دستمان بیاد ولی خوب قطعاً دروس حفظی محور است  درس عربی هم چیزی بین اون دو تا که گفتم که حفظیات  از دینی کمتر و مقدار تست از فارسی کمتر.


برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟

 از نظر من در طول یک روز بهتره  دروس خیلی متنوع و مطالب متنوع نخونیم چون باعث پراکندگی ذهن میشه و تمرکز روی هر درس که  میخونیم میاد پایین حالا به طور میانگین مثلاً توی یک روز ۳ درس  اختصاصی دو درس عمومی را مطالعه می‌کردم اگر تمام روز مدرسه مختلف یک درس کلاس نبود کل روز  را متعلق به خودم بود هر چهار درس اختصاصی را و یک مبحث  را نه از تمام مباحث مختلف یک درس و دروس عمومی ۲ دو تا یا حداکثر سه تا مطالعه می کردم و مباحث مختلف مطالعه نکنیم بهتر است چون ذهن  پراکنده میشه و تمرکز پایین میاد اگر داخل سال های پایه و درس هایم آن را خوب کار کرده باشیم

داخل سال ۱۲ کار راحت تر هست برای برنامه ریزی چطور از این نظر که به هر حال در سال ۱۲ درس های ۱۲ خیلی زمان میبره و دروس  ۱۲ و در واقع درس های مفهومی بیشتری داره نسبت به پایه و تایم زیادی را به خود اختصاص می دهد و حالا اگر ما سال دهم و یازدهم خوب کار نکرده باشیم به  مشکل برمی‌خوریم حالا من خودم نسبتاً تسلط نسبتاً خوبی در سال دهم و یازدهم داشتم پس توی آزمون های دو هفته بیشتر تایم را اختصاص به دروس  جدید می دادم شاید در چند روز اول هفته از شنبه تا سه شنبه یا چهارشنبه فقط یا بیشتر به ۱۲ اختصاص می دادم و دروس پایه را روزهای محدود اونم در حد مرور یا رفع اشکال یا نیاز به تست بود به این صورت که کار می‌کردم و تمرکز اصلی بیشتر تایمی که می خواندم برای دوازدهم بود


مهارت های خودتنظیمی


چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

بعضی ها میگن که در واقع امتحان نهایی با کنکور تداخل دارند و فقط یکیش میشه انجام داد و من هم  قبل از اینکه امتحان نهایی شروع بشه همین فکر را می کردم  و تصورم این بود که امتحان نهایی یک مانع و یک سد برای کنکور است اما در واقع سطح امتحان نهایی آنقدر  بالا نیست است که بخواهیم همچین فکری کنیم در واقع سطح بسیار آسان است حتی دانش آموز معمولی هم میتونن از پسش بر بیان اگرچه این نمیشه انکار کرد که از نظر تعداد تست ها کاسته میشه و مجبور میشیم دروس حفظی را بخوانیم اما میشه از این تایم  امتحان نهایی در واقع استفاده بهینه کرد برای دروس  حفظی مخصوصاً  دین و زندگی و زیست شناسی این دو درس تاکید دارم که برای امتحان نهایی کامل و دقیق و با جزئیات خوانده بشه که خیلی به کنکور کمک می کند داخل دروسی که مثل ریاضی فیزیک شیمی که خیلی بخوندن  نیاز ندارد برای امتحان نهایی میشه با خوندن سطحی البته اگر درس ها را قبلا یاد گرفته باشیم از پسش  برآمد و نمره خوبی گرفت بماند درس های  مثل علوم اجتماعی و سلامت و بهداشت که اینها اصلاً جزء برنامه کنکور نیستش و حالا تنها درسی که اذیت می کند همین دوتا است که خواندنش کاملاً خارج از برنامه کنکور هست هست وگرنه بقیه درس ها مشکلی  نداره  و در درس دین و زندگی و زیست شناسی مفید هم هست پس به امتحان‌نهایی چشمه یک سد بزرگ و مانعی که بخواد باعث آشفتگی ذهن بشه نگاه نکنید و حتی می تونید ازش به عنوان یک فرصت نگاه کنید که درس ها را به صورت تشریحی بخوانید



با تعطیل شدن مدارس به دلیل بیماری کرونا درس شما افت نکرد؟ ايا جدي تر درس خوانديد مثل گذشته يا كمتر از گذشته ؟  

با توجه به شرایط کرونا بعضی ها تو فکرشون اینه که درسم افت میکنه و ضرر می کنم کلاس حضوری چیزی یاد نمیگیرم ولی اگر واقع بینانه تر بخواهیم بهش نگاه کنیم حتی در شرایط کرونا میتونه یه فرصت باشه برای کسانی که ازش استفاده کنند مثلاً داخل شهرهای بزرگ بحث رفت و آمد وجود ندارد و از این نظر تایم صرفه جویی می شود از نظر کتاب های مدرسه روز کمتر یا ساعت کمتری هست که به مدرسه اختصاص پیدا میکنه تعداد کلاس ها نسبت به مدرسه وقتی حضوری بود کمتر است است و در مجموع تایم بیشتری برای مطالعه به وجود می آید که اگر از این تایم به درستی استفاده کنیم شرایط کرونا نه تنها باعث افت نمی شود بلکه باعث پیشرفت درسی می شود و بهش می شه به عنوان یک فرصت نگاه کرد  نه یک مانع. پس از شرایط کرونا استفاده کنید و قدر فرصت هایی که پیش آمده را بدانید گرچه انکار نمیکنم و کیفیت تدریس نسبت به حالت حضوری پایین تر میاد ولی با این همه تایم اضافه که به دست می آید میشه اینها را جبران کرد و حتی فراتر از آن هم رفت



معیارهای شما برای انتخاب رشته چیست؟ کدام رشته ها را در اولویت قرار می دهید و با چه معیارهایی ؟

از نظر من مهمترین معیار برای انتخاب رشته علاقه شخص است است در واقع اگر به یک رشته ای به یک کاری هر چیزی تو زندگی داری انجام میدی و علاقه نداشته باشی قطعا موفق نخواهید بود و پیشرفتی حاصل نمی شود پس سعی کنید بروید دنبال رشته کاری که بهش علاقه دارید وقتی که داخل چیزی علاقه داشته باشید شک نداشته باشید که داخل آن موفق می شوید حالا هر چیز که می‌خواهد باشد پزشکی دارو دندون مهندسی نقاشی موسیقی دان هر چیزی ممکنه باشه مهم اینه که علاقه را دنبال کنید و بهش برسی قطعاً موفق خواهی بود


مدیریت زمان 

برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ (ضربدر و منفي ، زمان هاي نقصاني ، استراتژي بازگشت) آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردید؟ آیا وقت کم آوردید یا خیر؟ استراتژی شما چه بود؟ 

سر جلسه کنکور از تکنیک زمان های نقصانی حتماً استفاده کنید یعنی  این که خودتان می‌دانید از تایم استاندارد دروس که براش قرار دادن چند دقیقه حالا با توجه به تسلط خودتان چند دقیقه کمتر در نظر می گیرید و این تایم هایی که جمع میشه در آخر اختصاص می دهید برای برگشت برای حل سوالاتی که علامت زده اید در واقع تکنیک ضربدر منفی هم مشابه اش را استفاده کردم با علامت های خودم چون این کار باید بکنیم چون این کار باعث میشه سوالات را با سرعت بیشتری حل کنیم البته به شرطی که دقت تان خراب نشود و اینکه داخل دور دوم یک سری راه حل ها به ذهنم میرسه که در دور اول آنها را نتونستید به خاطر بیارید و یا به ذهنتان نرسیده در در واقع میتونم بگم که داخل دوره اول انگار که ذهن آدم فقط از یک مسیر جلو میره ولی وقتی دور دوم برمیگردی و سوالات را نگاه می کنی جنبه های مختلف سوال، روش های مختلف قشنگ به ذهن میاد  و میشه سوال را بهتر حل کنی مثلا سوالی که واقعاً داخلش گیر داشتی وقتی دور دوم برمیگردی بررسی می کنی میبینی ای داد بیداد چقدر آسون بوده اما وقتی تکنیک زمان نقصانی را رعایت نکنی دیگه همچین فرصت ای وجود نداره و چه بسا سوال هایی که می تونستید حل کنید و آسون هم بوده اما ما از دست دادید من خودم داخل دروس عمومی سر کنکور به خوبی تونستم اجرا کنم حتی در پایان بعد از دور برگشت هم حدود فکر کنم ۲ الی ۳ دقیقه وقت زیاد آوردم اما داخل دروس اختصاصی به هر حال سطح سوالات بالا بود از پس این تکنیک درست نتوانستم بر بیام به خاطر همین دچار کمبود وقت شدم و یکی از دلایل درصد پایین داخل بعضی از دروس اختصاصی همینه پس سعی کنید تکنیک زمان های نقصانی حتماً حتماً حتماً به خوبی یاد بگیرید و تمرین کنید مخصوصاً سال دوازدهم در آزمونهای جامع حتماً رعایت کنید و تغییر ندهید و حتماً سر کنکور نیاز میشه و خیلی هم موثر است برای افزایش درصد واقعاً این تکنیک خیلی موثر و ازش غافل نشید



روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟ 

ترتیب درس ها داخل کنکور داخل دروس عمومی طبق ترتیب دفترچه بود یعنی فارسی عربی دینی و زبان اما دروس اختصاصی یکم تغییرات ایجاد کردم و به این صورت زدم زیست شناسی ریاضی شیمی فیزیک یعنی سعی کردم آن دو درسی که بیشتر حل کردنی هست تست و کار با اعداد هست مثل ریاضی و فیزیک پشت سر هم نباشد حالت یک در میان باشد به نظرم اینجور بهتر در میاد اما این ترتیب دروس یک چیز شخصی هست هست ممکنه هر کسی هر ترتیبی داشته باشد ترتیب خاصی نیست که بگیم این بهترین ترتیب هست هست و هر کس میخواد موفق باشد از این پیروی کند... نه نه ... ببینید خودتان به چه عادت دارید و با کدام سازگاری بیشتر دارید



چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود ؟آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟ 

قبل از کنکور حتماً باید این را با حالت آن مرور کنید و خودتان را برای هر سناریویی آماده کنید و این موضوع مادام در ذهنتان باشد که با هر چیز مواجه شدید به خودتان یادآوری کنید که این برای همه هست و برای من تنها نیست و وقتی اینو بدونید دیگه برای شما شرایط استرس پیش نمیاد و میتونید آرامش خود را حفظ کنید و با دقت به سوالات پاسخ دهید داخل کنکور در مجموعه دروس عمومی سوالات به جز فارسی ۳ درس دیگه دینی عربی و زبان سوالات ساده یا متوسطی داشتند و میشد به خوبی از پس شان برآمد اما دروس اختصاصی سوالات سخت تر طراحی شده بود و درس ریاضی که کاملاً دور از انتظار بود و خیلی هم بهش انتقاد وارد شد من خودم بعد از زیست شناسی سراغ ریاضی رفتم که طبق ترتیبی که تو ذهنم بود عمل کردم وقتی سوالات را دیدم یک مقدار بهم شک وارد شد ولی همون مطلب را با خودم مرور کردم که این سوالات برای همه همین شکلی هست پس هیچ نگرانی در کار نیست  اگر برای من سخت هست ست برای همه دانش آموزان سخت است پس سعی کردم آرامشم را حفظ کنم و رفتم سراغ درس های بعدی در مورد زیست شناسی هم توضیح بدم که واقعا ایده ها جدید بود و کمتر سوالی دیدم که مشابه اش را داخل کتاب کمک درسی یا کلا دا خل آزمون‌هایی که می دادم دیده باشم توی سوالات کنکور هر سال به هرحال سعی می کنند ایده های سوالات جدید باشد با ایده‌های جدید سوال طرح می کنند و این هم دیده شد و در مجموع دروس اختصاصی سختی داشتیم و ریاضی هم که دیگه خودتون بهتر میدونید چی بود پس یادتون باشه اگر با چیز غیر منتظره و خیلی سخت و خیلی ایده دار و خلاقانه روبه رو شدید آرامش را از دست ندید و یادتون باشه این شرایط برای همه هست ست و برای شما تنها نیست


گفتگو با آرین ابراهیمی - رتبه‌ی 3 منطقه 3 - زبان 1400


Menu