گفتگو با ماهان بیهقی - رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 1 - ریاضی 1400

گفتگو با ماهان بیهقی رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 1 و رتبه‌ی 9 کشوری / قهرمان پیوستگی در آژمون‌های قلمچی شرکت در آزمون‌های کانون

گفتگو با ماهان بیهقی - رتبه‌ی 5 منطقه‌ی 1 - ریاضی 1400
نام و نام خانوادگی : ماهان بیهقی 
رشته تحصیلی : ریاضی فیزیک 
نام شهر : تهران 
میانگین تراز : 7640
منطقه یا سهمیه کنکور : منطقه 1
رتبه : 5 منطقه یک و 9 کشوری
تحصیلات پدر : دکترای طب
شغل پدر : پزشک
تحصیلات مادر : دکترای طب
شغل مادر : پزشک 
سابقه در کانون : 1 سال دانش آموز کانون ( دوازدهم ) 
تعداد آزمون : 23 
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه دولتي علامه حلي4 


مشاهده صفحه شخصی ماهان بیهقی



شرکت در آزمون های کانون 


  از چه زمانی وارد کانون شدید ؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ 

 از سال دهم به پیشنهاد دوستانم و مدرسه برای سنجش یادگیری ام در ازمون های کانون شرکت کردم .

  

چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟

در پایه های دهم و یازدهم درصد و ترازهای بقیه دانش آموزان برایم مهم بود اما در سال کنکور تمام تمرکزم را روی افزایش درصد های خودم گذاشتم . به تقلب سایرین هم توجهی نداشتم هر چند که صحبت های زیادی درباره اش میشنیدم اما نگرانش نبودم .

  


برنامه راهبردی

 

  وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟ 

بعد از غیرحضوری شدن مدارس در اسفند 98 کمی مطالعه ام کاهش یافت اما کم کم برنامه جدیدی برای درس خواندن در خانه اماده کردم و بیشتر هم برمبنای کم کردن ساعات تلف شده در فضای مجازی بود که وقت بیشتری برای درس خواندن ایجاد میکرد .


  

کارنامه و سایت

 بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟ 

 بعد از کمی استراحت و منتشر شدن دفترچه پاسخ تشریحی ابتدا در هر درس سوال های غلط خودم را تحلیل میکردم به این صورت که پاسخ خودم را با پاسخ نامه مقایسه میکردم و علت اشتباه حل کردن سوال را یادداشت میکردم تا دیگر تکرار نشود . بعد سراغ سوال های نزده میرفتم و تلاش میکردم مجددا حلشان کنم ، اگر نمیتوانستم از پاسخ نامه میخواندم و نکته اش را در دفترچه ای یادداشت میکردم . در نهایت هم سوال های سختی که درست پاسخ داده ام را یکبار دیگر مرور میکردم و بهترین روش حلشان را از بین روش خودم و پاسخنامه انتخاب میکردم .

  


برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه

 

ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟ 

 در ابتدای پایه دهم ساعت مطالعه ام حدود 3-4 ساعت بود که خب کم کم زیادتر شد و به 6 ساعت هم رسید . پایه یازدهم هم تا قبل غیرحضوری شدن مدارس مشابه دهم بود اما بعد از آن وقت بیشتری داشتم . در تابستان دوازدهم درس را جدی تر گرفتم و 9-10 ساعت مطالعه میکردم . در طول سال تحصیلی حداقل 7 ساعت مطالعه داشتم که در انتهای سال حدودا 11-12 ساعت مطالعه میکردم .

 


مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی

 

 بهترین تراز شما در کدام درس ها بود ؟ روش مطالعه شما در این درس ها چه بود ؟

 ادبیات و فیزیک نقاط قوت اصلی من بودند . البته ادبیات من از ابتدای دبیرستان خوب بود ولی در سال کنکور موضوعی خواندن مطالب و تست زدن زیاد برای افزایش سرعت به من کمک زیادی کرد و درصدم را خیلی افزایش داد . در فیزیک هم به علت علاقه ام بسیار سوال حل میکردم و شاید همین باعث شده بود از کنار هیچ مسئله ای راحت عبور نکنم و سرعتم در حل سوال هم بالا برود . در کل این دو درس همیشه بالاترین درصد های من در ازمون ها بودند .

  

روش های مدیریت زمان

   

چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  

از صبح روز کنکور ارامش خوبی داشتم و دفترچه عمومی را خیلی راحت تمام کردم و وقت هم اضافه اوردم تا استراتژی بازگشت را اجرا کنم اما بعد از دیدن دفترچه اختصاصی و سوال های اول درس ریاضی که سخت و چالشی تر از سال های قبل بودند کمی استرس گرفتم و همه سوالات ریاضی را تا انتها نگاه کردم و فهمیدم که میتوانم ابتدا سوالات اسان را حل کنم و بعد سراغ سوال های سخت تر بروم و ارامشم را به دست اوردم . بعد از آن فیزیک و شیمی را در وقتی کم تر از وقت قانونی شان ولی با اطمینان زیاد پاسخ دادم و در انتهای ازمون وقت اضافه ام را برای حل سوالات ریاضی باقی مانده گذاشتم .

 

 آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ 

اتفاق غیر منتظره ای جز مواجه شدن با درس ریاضی رخ نداد و خیلی سریع ارامش خودم را به دست اوردم و با حل کردن سوالات اسان و بعد حل کردن سوالات سخت این درس را مدیریت کردم .

 

 


Menu