گفتگو با سحر درودگر - رتبه 2 کشوری - کنکور زبان 1400

گفتگو با سحر درودگر رتبه 2 کشوری کنکور زبان 1400 میانگین تراز 6953 قهرمان پیوستگی در آزمون‌های کانون قلمچی

گفتگو با سحر درودگر - رتبه 2 کشوری - کنکور زبان 1400
نام و نام خانوادگی : سحر درودگر
گفتگو با سحر درودگر - رتبه 2 کشوری - کنکور زبان 1400
رشته تحصیلی : تجربی
میانگین تراز : 6953
منطقه : 2
تعداد آزمون : 194

سابقه در کانون : 11 سال

سال های حضور در کانون : دوم - سوم - چهارم - پنجم - ششم دبستان - هفتم - هشتم - نهم - دهم - یازدهم و دوازدهم
تحصیلات پدر : فوق لیسانس
شغل پدر : دبیر ریاضی 
تحصیلات مادر : فوق لیسانس
شغل مادر : دبیر ریاضی
نام شهر : کاشمر
نام پشتیبان : زهره دروگر


مشاهده صفحه شخصی سحر درودگر



شرکت در آزمون های کانون


  1.   از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟  

از دوم دبستان به مدت 11سال و به طور پیوسته و به پیشنهاد خانواده


  1.  دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

شرکت کردن در آزمونها علاوه بر ارزیابی خود باعث ایجاد یک نظم و برنامه ریزی می شد باتوجه به این که برنامه ریزی بلند مدت توسط خود دانش آموزان کار دشواری است و فرصت آزمون و خطا برای دانش آموزان وجود ندارد ، استفاده از برنامه آزمونهای کانون و همراهی پیوسته آن می تواند در استفاده ی بهینه از وقت نقش بسزایی داشته باشد.


  1. نحوه حضور شما در آزمون ها در سال های پایه با سال کنکور چه تفاوتی برای شما داشت؟ در سال دوازدهم چند غیبت داشتید؟ اگر در آزمون‌ها هیچ غیبتی نداشتید، دلیل عدم غیبت شما چه بود؟

در سالهای یازدهم و دوازدهم هیچ غیبتی نداشتم ( غیر 1یا2مورد که مربوط به آزمونهای هدیه بودند)-غیبت کردن در آزمونها برای من به معنی خارج شدن از مسیری بود که برای خودم درنظر گرفته بودم.من سعی می کردم که در همه ی آزمونها خودم را به بودجه بندی آزمون برسانم اما اگر کامل مطالب را تمام نمی کردم باز هم در آزمون شرکت می کردم.


  1. شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟  شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟ 

در شرایط کرونا من بیشتر آزمونها را در خانه می دادم و خودم شرایط آزمون حضوری را مشابه سازی می کردم.مثلا صندلی مخصوص آزمون را از مدرسه گرفته بودم و هنگام آزمون روی آن می نشستم .همچنین آزمونها را از اواسط سال با ماسک می دادم تا آزمون دادن با ماسک را تمرین کنم. آزمون راس ساعت شروع می کردم و در اغلب موارد در پردازش اول بودم.1یا2بار به علت مشکلات اینترنت یا غیره به پردازش دوم رفتم.


  1. چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

من آزمون می دادم تا خودم را اول با خودم و سپس با دیگران مقایسه کنم به همین دلیل درصدهایم مهم تر از تراز و رتبه ام بودند اما به هرحال یکی از دلایل آزمون دادن شناخت رقیبان است و همین دلیل باعث ایجاد انگیزه می شود ومن هم سعی می کردم با دیدن رتبه یا تراز دیگران در خودم انگیزه ایجاد کنم و آن را عامل حرکت خودم قرار دهم .اوایل مسئله تقلب ها من را هم آشفته کرده بود اما بعد از مذتی دیگر به آنها فکر نمی کردم حدتی در آخرین آزمون جامع هم به همین دلیل رتبه ام خیلی دور از انتظار شد ولی من می دانستم این رتبه واقعی نیست.


  1.  آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

بله من در آزمونهای هدفگذاری شرکت می کردم و از طریق ان ها برنامه هفته دوم را کامل می کردم مثلا اگر در آزمون هدفگذاری در درسی درصد پایین تری کسب می کردم هفته دوم تمرکز بیشتری روی آن می گذاشتم


  1. چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کردید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها داشتید؟ آیا در یک یا چند نوبت به درس ها پاسخ می دادید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دادید؟

آزمونهای هدفگذاری را در روزهای پنجشنبه هفته اول و آزمون مشابه پارسال را در پنجشنبه قبل از آزمون حل می کردم آزمون مشابه پارسال خیلی ایده خوبی بود و من با دیدگاههای طراحان بیشتر آشنا می شدم  من در هر دو آزمون همه ی درسها را با هم جواب می دادم  با توجه به اینکه در شرایط کرونا آزمون حضوری برگزار نمی شد من سعی می کردم تا از هر فرصتی برای آزمون دادن در خانه استفاده کنم و آزمونهای مشابه پارسال و هدفگذاری در این بازه به من کمک زیادی کردند.


 

  1.   آیا در تابستان در آزمون ها شرکت می کردید؟ از چه سالی تابستان را جدی گرفتید؟ و شرکت در آزمون های تابستان به شما در طول سال و در دوران مدرسه چه کمکی کرد؟

 بله از تابستان دهم به یازدهم آزمونها را جدی گرفتم و حتی یکی آزمونها در سفر و در شرایط مهمان شرکت کردم .آزمونهای تابستان علاوه بر مرور مطالب باعث پیش خوانی در ذهن هم می شوند که این در یادگیری مطالب در زمان مدرسه بسیار تاثیرگذار است.


  1.  در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ آیا در همه ی آزمون های دوران جمع بندی کانون شرکت کردید ؟  

من در دوران جمع بندی هم آزمون ها را شرکت کردم –با توجه به این که این آزمونها در کانون کاشمر به صورت حضوری برگزار می شد من هم از این فرصت برای تجربه ی آزمون حضوری و مشابه سازی شرایط کنکور استفاده کردم و در هر کدام از آزمونها شرایط جدیدی را تجربه کردم.


  1.  آیا در آزمون ها دوران طلایی نوروز شرکت کردید؟ روش مطالعه و ساعت مطالعه در عید چقدر بود؟

بله من در آزمونهای دوران نوروز هم شرکت کردم –با توجه به این که به دلیل کرونا مدارس غیرحضوری بودند دوران نوروز برای من تفاوتی با اسفندماه نداشت و من سعی کردم شرایطم را حفظ کنم .اما ساعت مطالعه ام کمی افت کرد.


  1.  برای پیشرفت کردن، با کسی مشورت کردید و از کسی کمک گرفتید؟

من همیشه درباره ی همه ی مسائل با پدر و مادرم مشورت می کردم  در واقع من بیشتر مسائل و چالشها را با همفکری پدر و مادرم حل می کردم .همچنین نظرات و صحبتهای خانم صانعی پشتیبانم در کانون کاشمر برایم بسیار تاثیرگذار بود و ایشان در طول این سالها کمک زیادی به من کرده اند.


  1.  آیا در آزمون های تیزهوشان نیز شرکت کردید؟ دلیل اینکه بعد از قبولی در آزمون تیزهوشان باز هم در آزمون‌ها شرکت کردید، چه بود؟ از چه زمانی قبولی در آزمون تیزهوشان براي شما جدی شد؟

بله من در سال ششم در آزمون تیزهوشان شرکت کردم اما سالهای هشتم و نهم را به دلیل ماموریت پدرم در خارج از کشور بودیم و من می بایست برای ورود به مدرسه تیزهوشان در سال دهم دوباره آزمون می دادم و من در آزمون تیزهوشان نهم به دهم هم شرکت کردم و در آن آزمون هم قبول شدم.قبولی در تیزهوشان از سال ششم برای من جدی بود و این موضوع در سالهای هشتم ونهم هم وجود داشت.


  1.  چگونه کارنامه ها را تحلیل می کردید؟

بعداز ظهر روز جمعه بعد از دیدن کارنامه ام با پدر و مادرم در مورد نتیجه ای که کسب کرده بودم صحبت می کردم و بعد از ن آن به سراغ تحلیل آزمون و پی بردن به اشتباهاتم می رفتم.



برنامه راهبردی


  1.  چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

معمولا مدرسه و برنامه راهبردی با هم هماهنگ بودند و گاهی اوقات جلوتر بود اما من سعی می کردم تعادل را حفظ کنم و در کنار تکالیف و مطالب مدرسه برنامه راهبردی را کامل دنبال کنم.


  1.  آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟ آیا در باره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کردید؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمک کرد؟

در سال دوازدهم به دلیل این که چند پایه را هم زمان می خوانیم برنامه ریزی با سالهای دیگر کمی متفاوت است و باید تعادل بین دوازدهم و پایه حفظ شود.من هم زمانم را تقسیم می کردم و در طول هفته دوازدهم و پایه را هم زمان می خواندم.

بله علاوه بر مشورت با پدر و مادرم و پشتیبانم از نظرات بچه ها در مصاحبه هایشان استفاده می کردم اما در نهایت روش خودم را با استفاده از این تجربیات بدست می آوردم و آن را انجام می دادم.


  1.  منابع شما در تابستان چه بود؟ از کدام کتاب ها و به چه دلیل استفاده کردید؟ منابع شما در طول سال چه بود؟ منابع مطالعاتی شما در دوران جمع بندی چه بود؟ چرا؟

در تابستان برای پیش خوانی دروس از کتابهای آبی کانون استفاده کردم به نظرم کتابهای آبی برای یادگیری مفاهیم اولیه بسیار مفید و تاثیرگذارند-در طول سال علاوه بر کتاب های آبی از کتاب های سه سطحی نیز استفاده کردم و در دوران جمع بندی نیز کتاب زردعمومی و اختصاصی کمک زیادی به من کردند.


  1.  وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

به دلیل غیرحضوری شدن مدارس فرصت بیشتری در اختیار دانش آموزان قرار گرفت گرفت و من هم سعی کردم در کنار استفاده از کلاسهای غیر حضوری مدرسه برنامه مطالعاتی خودم را اجرا  کنم و از زمانم استفاده کنم.


  1.  در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

در دروس فیزیک و شیمی و ریاضی کتاب آبی و در همه ی دروس اختصاصی کتابهای سه سطحی را داشتم - در دروس عمومی هم از کتاب های آبی استفاده کردم-در درس عربی سه سطحی را استفاده کردم.



کارنامه و سایت


  1.  از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردید ؟

در سایت کانون علاوه بر مشاهده کارنامه و استفاده از پاسخ تشریحی و امکانات دیگری مثل کارنامه اشتباهات در صفحه ی مقطع  از نظرات بچه ها استفاده می کردم.


  1.  بعد از برگزاري آزمون ،آزمون‌ها راچگونه تحلیل می‌کردید؟

سوالات را تصحیح می کردم به این صورت که از روی پاسخ گزینه ی درست را نگاه می کردم و در دفترچه ی سوال علامت می زدم اگر در سوالی اشتباه کرده بودم پاسخنامه را می خواندم و اگر سوالی را نزده بودم دوباره حل می کردم و بعد پاسخ را نگاه می کردم .من در حین آزمون دادن سوالی را که شک داشتم با علامت خاصی مشخص می کردم و در هنگام تصحیح آن سوالات را دوباره می خواندم و پاسخنامه را چک می کردم.


  1.  در صفحه‌ی شخصی تان در سایت کانون كدام قسمت ها را ميدیدید؟ 

سایت کانون و مجله آزمون


  1.  چه قسمت‌هایی از سایت کانون را مطالعه می‌کردید؟ 

صفحه شخصی و صفحه مقطع همچنین مصاحبه ها و گفت و گو با رتبه ها را می خواندم


  1.  از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه بیشتر استفاده می کردید؟ 

در آزمون های جمع بندی از کارنامه اشتباهات استفاده کردم و سوالات اشتباه آزمون هایم را دوباره حل کردم.



برنامه ریزی شخصی و روش مطالعه


  1.  آيا دفتر برنامه ريزي داشتيد؟ دفتر برنامه ريزي چه كمكي به شما كرد؟

بله دفتر برنامه ریزی در افزایش ساعت مطالعه من تاثیر بسزایی داشت و از طریق آن توانستم زمانهای تلف شده ام را تشخیص دهم و خوابم را تنظیم کنم.


  1.  از دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟

بله به نظر من نظمی که در دفتر برنامه ریزی وجود دارد به دانش آموزان جهت می دهد تا شفاف تر دلایل پیشرفت یا پسرفت خود را بعد از هر آزمون پیدا کنند،وقتی ساعت مطالعه ی خود را به طور کامل در دفتر برنامه ریزی بنویسیم به راحتی می توانیم دلیل پایین بودن یا بالا بودن درصد یک درس را در آزمون خود پیدا کنیم و آن را برطرف کنیم.


  1. چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟ 

سعی می کردم بین عمومی ها و اختصاصی ها تعادل ایجاد کنم و معمولا به صورت یکی در میان آن ها را مطالعه می کردم .معمولا برای عمومی ها 1تا 1/5 ساعت وقت می گذاشتم و برای اختصاصی ها 1/5 تا 2 ساعت .


  1.  در کدام درس ها روش مطالعه ی خود را تغییر دادید و پیشرفت زیادی داشتید ؟

در درس زیست شناسی و زبان –زیست شناسی اوایل به کتاب درسی توجهی نمی کردم و بیشتر بر روی مسئله ها و تست ها تمرکز می کردم اما در سال یازدهم روشم را تغییر دادم و بیشتر به متن کتاب توجه کردم و متوجه شدم بسیاری از اشتباهات من از متن کتاب درسی است و با مطالعه آن درصدم را افزایش دادم-در زبان در مبحث کلوز و ریدینگ مشکل داشتم به همین دلیل در سال دوازدهم این مطلب را به صورت رودخانه ای در برنامه ام قرار دادم و به صورت زمان دار هر روز 3تا ریدینگ و یک کلوز (مانند آنچه در کنکور ها می بینیم)حل می کردم و بعد از مدتی که دیدم سرعتم و تسلطم در آن ها بهتر شده آن ها را یک روز در میان حل می کردم.



مهارت های خودتنظیمی : فراشناخت و هوش هیجانی


  1.  شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟  آيا اول آزمون مي داديد بعد درس مي خوانديد يا اول درس مي خوانديد بعد ازمون مي داديد؟

بازیابی-اول آزمون می دادم و بعد درس می خواندم ، من از آزمون های هدفگذاری به همین منظور استفاده می کردم و حل آنها اولویت هایم را مشخص می کردم و برای روزهای بعد برنامه می نوشتم با روش بازیابی خیلی سریعتر به نقاط ضعف خود پی می بریم و سریعتر حلشان می کنیم و به نتیجه می رسیم.


  1.  آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ 

بله در درس های زبان انگلیسی و ریاضی خلاصه نویسی انجام دادم . به این صورت که در درس زبان نکات و موضوعات مهم و جدیدی را که در تست ها و در پاسخنامه آزمون ها می دیدم در دفترچه ای می نوشتم وبه زبان ساده برای خودم توضیح می دادم و در هفته قبل از کنکور این نکات را مطالعه کردم.

در درس ریاضی هم فرمول ها و بعضی مطالب را در دفتری می نوشتم و در زمان تورق سریع از  آنها استفاده کردم.


  1.  چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

با این که تمرکز اصلی من بر روی کنکور بود اما می دانستم اگر امتحانات نهایی را خوب بدهم می توانم تست ها را هم به خوبی حل کنم به همین دلیل برای امتحانات روز قبل را کامل مطالعه می کردم و بقیه زمانها را برای کنکور می خواندم-در دروس حفظی سعی می کردم که مطالعه برای امتحان نهایی تکمیل کننده ی مطالعه برای کنکور باشد.


  1.  پدر و ماردتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟  

با توجه به اینکه پدر و مادرم هردو دبیر ریاضی هستند من اشکالات درس ریاضی خودم را از آنها می پرسیدم همچنین صحبتها و مشاوره های آنها در تصمیم گیری های من  بسیار موثر بود.من بعد از هر آزمون با پدرم در مورد وضعیت آزمون ومطالعه ام صحبت می کردم که باعث انگیزه و آرامش من میشد. 


  1.  پدر و مادرتام چگونه اوضاع درسی‌ شما را پیگیری می‌کردند؟

ما با همدیگر کارنامه آزمونها را بررسی می کردیم


  1.  بهترين پشتيبان هاي شما دركانون چه اشخاصي بودند، لطفا نام ايشان را بگوييد؟ و بگوييد چه كمك هايي به شما كردند؟

خانم صانعی و خانم شایقی در کانون قلم چی کاشمر-از خانم صانعی تشکر می کنم ایشان بعد از هر آزمون با من تماس می گرفتند و در رابطه با مطالعه در دو هفته پیش رو ، به من توصیه های لازم را می کردند.


  1. بدترین تراز شما در کدام آزمون یا آزمون ها بود؟ واکنش خودتان چه بود ؟ واکنش خانواده تان چه بود ؟وقتی افت تراز و رتبه داشتید، واکنش شما و خانواده تان چگونه بود ؟ 

یکی از بدترین ترازهایم در آزمون8اسفند بود-پدرم همیشه به زمان پیش رو خوش بین بودند و می گفتند اگر الان اشتباهاتت مشخص نشود با تو تا کنکور همراه خواهد بود پس سعی کن تحلیل درستی از آزمون هایت داشته باشی و اشکالاتت را پیدا کنی.




روش های مدیریت زمان


  1. برای مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟

از روش زمانهای نقصانی و استراتژی بازگشت که این روش ها را در آزمون های طول سال یادگرفتم و تمرین کردم –در عمومی ها 5 دقیقه و در اختصاصی 10 دقیقه زمان اضافه داشتم که به سوالات نزده برگشتم و چند سوال را حل کردم.


  1. چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟

با توجه به این که روز قبل سوالات رشته ریاضی را دیده بودم حدس میزدم که سوالات ریاضی کنکور تجربی هم سخت باشد ،از آن جایی که روز قبل با پدر و مادرم سوالات ریاضی رشته ریاضی را حل کردیم بابت درس ریاضی نگرانی زیادی نداشتم چون می دانستم برای همه سخت است اما کمبود زمان برای حل سوالات ریاضی مرا نگران کرد به همین دلیل  بعد از حل تعدادی از سوالات به درس زیست رفتم و سعی کردم به ریاضی فکر نکنم.


  1.  ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟

بله در همه ی درس ها به ترتیب دفترچه پاسخ دادم.


  1. آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟

مراقب ها حرف می زدند ولی سعی کردم به آنها توجه نکنم.

 

Menu