گفت و گو با امیررضا دهقانی- رتبه 9 منطقه 3 - کنکور ریاضی 1400

گفت و گو با امیررضا دهقانی- رتبه 9 منطقه 3 - رتبه 180 کشوری - کنکور ریاضی 1400- قهرمان پیوستگی آزمون‌های کانون

گفت و گو با امیررضا دهقانی- رتبه 9 منطقه 3 - کنکور ریاضی 1400

صفحه شخصی امیررضا دهقانی 

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: امیررضا دهقانی فیروزآبادی                
نام شهر:  میبد      
رشته‌ تحصیلی:  ریاضی      
میانگین تراز کانون : 6711
منطقه یا سهمیه‌ی کنکور:3
تعداد آزمون : 41
نام مدرسه : متوسطه 2 پسرانه استعداد هاي درخشان شهيد رحيمى فر
سابقه در کانون : 3 سال
رشته تحصیلی : ریاضی نظام جدید
نام پشتیبان : سینا قانعی اردکان


شرکت در آزمون های کانون


از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه‌هایی در آزمون‌های کانون شرکت کردید و چند سال؟ دلیل آن چه بود؟ آیا به پیشنهاد خودتان بود یا دوستان و خانواده؟ آیا خودتان به این نتیجه رسیده بودید از این سال در آزمون ها شرکت کنید؟

_ ازسال دهم به مدت سه سال وبه پیشنهاد معلم.


 دلیل حضور مداوم و پیوستگی شما در آزمون های کانون چه بود؟ مهم ترین ویژگی آزمون‌ها از نظر شما چیست؟

_ عقب نماندن از برنامه آزمون وسنجش خود درشرایط آزمون کیفیت وبالا بودن سطح سوالات نسبت به آزمونهای مشابه.


نحوه حضور شما در آزمون ها در سال های پایه با سال کنکور چه تفاوتی برای شما داشت؟ در سال دوازدهم چند غیبت داشتید؟ اگر در آزمون‌ها هیچ غیبتی نداشتید، دلیل عدم غیبت شما چه بود؟

_ درسال کنکور مرتب وطبق برنامه کانون بود-4غیبت.


 آیا در سال‌های حضور خود در کانون در آزمون‌ها غیبت کردید؟ چند غیبت؟ 

_ بله-4 غیبت-شرکت درآزمونهای مشابه


آشنایی شما با کانون و آزمون‌های کانون چگونه بود؟آيا از خانواده و اشنايان و دوستان شما قبلا كسي كانوني بود؟ چه نتيجه اي گرفتند؟

_ ازطریق معلم واستادم-خیر.


شرایط کرونا و آنلاین بودن آزمون ها، تاثیری در نحوه شرکت و آزمون دادن شما گذاشته بود؟  شما چگونه در آزمون شرکت می کردید و خود را مدیریت می کردید؟ آیا در پردازش اول قرار می گرفتید؟

_ هم تاثیرمثبت وهم تاثیر منفی-باگرفتن دفترچه کاغذی از نماینده کانون درئقت آزمون شرکت میکردم-بله.


شرکت آزمون ها به صورت آنلاین در مقایسه با سال قبل چه تفاوتی برای شما داشت؟ چگونه خود را مدیریت می کردید و شرایط آزمون را برای خود فراهم می کردید؟

_ در زیرزمین خانه آزمون میدادم-طبق زمان مشخص شده آزمون را شروع میکردم وباتوجه به زمان بندی که برای خود مشخص کرده بودم به سوالات جواب میدادمویر زمان پایان آزمون تمام میکردم.


به نظر شما آزمون‌های آنلاین چه فايده اي دارد؟ ايا در آزمون‌ها غیبت می‌کردی؟ علت تداوم در شرکت در آزمون‌ها چه بود؟ روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می‌گرفتید؟

_ امکان مقایسه خود با دیگران را پایین می آوردتقریبا خیر-عقب نماندن از برنامه-حدود ساعت 8ونیم-بله.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم بود؟ با توجه به آنلاین بودن آزمون آیا نگران تقلب برخی دانش آموزان بودید و چقدر این موضوع برایتان مهم بود؟

_ درحد متوسط-خیلی زیاد


 آیا در آزمون های هدف گذاری شرکت می کردید؟ آزمون های هدف گذاری چه تاثیری در تعادل مطالعاتی و ساعت مطالعه شما وپیشرفت در هر آزمون داشت؟

_ گاهی اوقات-برنامه حدودی دادن به برنامه مطالعاتی


چگونه و در چه زمانی در آزمون هدف گذاری و آزمون مشابه پارسال شرکت می کردید؟ چه هدفی از شرکت در این آزمون ها داشتید؟ آیا در یک یا چند نوبت به درس ها پاسخ می دادید یا اینکه به همه درس ها در یک زمان پاسخ می دادید؟

_ هردو درروزقبل آزمون-سنجش خود-گاهی چند نوبه گاهی تک نوبت


شما درتعداد .. آزمون هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت کردید با چه هدفی در این آزمون ها شرکت می کردید ؟ آزمون هاي هدف گذاري چه فايده اي برايتان داشت ؟ ازمون هاي مشابه پارسال چه فایده ای برایتان داشت ؟

_ سنجش خود-برنامه حدودی دادن به برنامه مطالعاتی-آمادگی برای آزمون فردا


 اولین ترازی که در کانون گرفتید چند بود و به چه ترازی رسیدید؟ دلیل پیشرفت خود را چه می دانید؟

_ 7050-7300-بررسی سوالات سالهای قبل کانون 


در زمان هایی که خسته و یا نا امید بودید و یا اینکه به برنامه آزمون نرسیده بودید، آیا در آزمون ها حاضر می شدید؟ چگونه خود را مدیریت می کردید؟ آیا از اینکه ترازتان کم شود نگران نبودید؟

_ چنین اتفاقی برایم پیش نیومد.


در دوران جمع بندی پیوستگی شما به برنامه ی آزمون ها نسبت به گذشته چه تغییری کرد؟ آیا در همه ی آزمون های دوران جمع بندی کانون شرکت کردید ؟

_ افزایش یافت-خیر


آیا در آزمون ها دوران طلایی نوروز شرکت کردید؟ روش مطالعه و ساعت مطالعه در عید چقدر بود؟

_ بله-افزایش ساعت جمع بندی حدود 7ساعت


وضعیت درسی شما قبل از شرکت در آزمون های کانون چگونه بود و چقدر تغییر کردی ؟

_ درحد متوسط روبه بالا بود وافزایش پیدا کرد


برای رسیدن به تراز کنونی، چطوربرنامه‌ریزی‌های خود چه تغییری‌ ای ایجاد کردی؟

_ درمورد درسهایی که درحد پایین بودساعت مطالعه را افزایش میدادم.


چه خاطره‌ی خوبی از شركت درآزمون‌های کانون داری؟

_ ترازهای بالا مورد تشویق خانواده قرار میگرفتم وانگیزه ام برای تلاش بیشتر-بیشتر میشد.


بعد از شرکت در آزمون‌ها در مدرسه هم رشد داشتی؟ آزمون ها چگونه باعث رشد شما درمدرسه شده است؟

_ بله-افزایش سطح درس 


چگونه کارنامه ها را تحلیل می کردید؟

_ ابتدا تک تک سوالات را بررسی میکردم ودرهرسوال اگر نکته ای تازه ای یاد میگرفتم آن را درکتاب یا جزوه یادداشت میکردم تحلیل باعث میشدکه نقاط ضعف خود را پیداکنم وآن را قوت بخشم.


 برنامه راهبردی


 تا چه حد با منطق برنامه راهبردی کاملا آشنا بودید؟چگونه آن را اجرا می کردید و برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ مهمترین قسمت برنامه راهبردی برای شما کدام قسمت بود؟ مهم ترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟ یک برنامه‌ریزی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ از چه زمانی برنامه ریزی را به طور جدی شروع کردی؟

_ درحد خوب-دردفتری جدا برنامه کانون را نوشته وهمیشه همراه خود به صورت دست نویس داشتم –تعیین پیمانه هردرس-ساعت مطالعه کافی برای هردرس وجود داشته باشد-ازمهر


چقدر برنامه مدرسه و برنامه راهبردی برای شما فرق داشت؟ چگونه برنامه مدرسه و برنامه آزمون ها را با هماهنگ کردید؟

_ خوب-خودم پیش خوانی میکردم سپس درآزمونها شرکت میکردم.


 آیا روش مطالعه شما در سال کنکور با سال های پایه تفاوتی کرد؟ چه تفاوتی؟ آیا در باره روش های مطالعاتی خود با دیگران نیز مشورت می کردید؟ چقدر دانستن روش مطالعه دیگران به شما کمک کرد؟

_ خیر-بله-تقریبا هیچ


شما شخصا به كدام دروس در تابستان اهمیت بیشتری داديد ؟مطالعه در تابستان چه میزان در موفقیت شما در ازمون سراسری نقش داشت؟ در تابستان مطالعه و تمرکز شما بر روی دروس پایه و سال دوازدهم به چه میزان بود؟

_ از مهر درس خواندن را شروع کردم.


منابع شما در تابستان چه بود؟ از کدام کتاب ها و به چه دلیل استفاده کردید؟ منابع شما در طول سال چه بود؟ منابع مطالعاتی شما در دوران جمع بندی چه بود؟ چرا؟

_ ازمهر درس خواندن را شروع کردم 


بر اساس چه نیازها و ویژگی هایی از کتاب های کانون استفاده کردید؟

_ براساس ویژگیهای درسی.


 آیا از کتاب آبی ، سه سطحی ،تابستان ،نوروز و زرد و.... استفاده کردید؟ مهم ترين ويژگي هاي اين كتاب هايي كه استفاده كرديد را توضيح دهيد.

_ بله-وجود داشتن سوالات سالهای قبل کانون.


 شما پیوستگی زیادی در آزمون های اصلی داشتید ودر آزمون ها غیبت نداشتید، علت پیوستگی تان چه بود ؟برنامه ی راهبردی را چگونه اجرا می کردید ؟ چگونه برنامه را برای خودتان شخصی سازی می کردید ؟ اجرای برنامه راهبردی آزمون ها چقدر برای شما اهمیت دارد؟

_ عقب نماندن از برنامه کانون-دردفتری جدا برنامه کانون را به صورت دستی مینوشتم –به صورت دست نویس-بسیار زیاد.


شما در .... آزمون تابستان شرکت کردید، در این دوره برنامه ریزی شما چگونه بود و چه میزان به برنامه راهبردی عمل می کردید؟

_ درآزمونهای تابستان شرکت نمیکردم-ازمهر شروع به درس خواندن کردم.


در دوران دبستان هم برنامه‌ریزی می‌کردی؟ در دوران امتحانات چگونه درس می‌خواندی؟

_ ازمهر شروع به درس خواندن کردم.


وقتي مدارس غير حضوري شد چگونه برنامه ريزي براي درس خواندن كرديد؟

_ درکلاسهای مدرسه شرکت نمیکردم وطبق برنامه کانون پیش میرفتم.


یک خاطره‌ی آموزشی از آزمون‌های برنامه‌ای کانون که تا الان شرکت کرده‌اید، بنویسید.

_ ندارم-تمام خاطراتم به زیر زمین وکتاب ومیز خلاصه میشد.


از کدام‌یک از کتاب‌های کانون در دوران دبستان استفاده می‌کردی؟

_ کتابهای آبی وسه سطحی.


در هر درس منابع کانونی خود را بنويسيد، مهم ترين ويژگي و فايده و دلیل انتخاب اين كتاب ها برای شما چه بوده، لطفا توضيح دهيد؟

_ فارسی:آبی   دینی:آبی    زبان:آبی      ریاضی: سه سطحی وآبی     فیزیک وشیمی:سه سطحی وآبی


کارنامه و سایت


 از سایت کانون در این مدت چه استفاده هايي کردی ؟

_ دیدن رتبه های کنکور.


روز جمعه كارنامه را چه ساعتي مي گيري ؟ و چگونه و به كدام قسمت ها بيشتر توجه مي كني؟

_ حدود 4 ونیم-درصد وتراز


از كداميك از كارنامه هاي ديگر استفاده مي كني؟

_ کارنامه آزمون


چگونه از کارنامه آزمون های اصلی و ازمون های هدف گذاری در جهت کشف نقاط قوت و ضعف خود استفاده می کردید؟ کارنامه ها چه کمکی به پیشرفت و برنامه ریزی شما کرد؟مهمترین قسمت هر کارنامه (اصلی و هدف گذاری) برای شما کدام قسمت بود؟

_ بابررسی اشتباهاتم ایرادهایم را پیدا میکردم.


در صفحه‌ی شخصی ات در سایت کانون كدام قسمت هارا ميبيني؟ چند وقت يك بار به صفحه شخصي سر ميزني؟

_ رتبه های برتر کنکور وسوالات کانون –دوهفته یکبار


چه قسمت‌هایی از سایت کانون را مطالعه می‌کردید؟

_ صفحه شخصی


از جعبه‌ی ابزار کارنامه، از کدام کارنامه‌ها استفاده ‌کردید؟

_ کارنامه اصلی کانون


هفته ی اول و دوم برنامه تان چگونه بود؟روزهای جمعه آزمون را در چه زمانی شروع می کردید؟ آیا در پردازش اول کارنامه می گرفتید؟ يادر پردازش هاي بعدي ؟چرا؟

_ هفته اول تمرکزم برروی اختصاصی بود وهفته دوم برروی عمومی ها-هشت ونیم-اول


شما در بررسی کارنامه ی آزمون هایتان آیا ابتدا به نقاط ضعف خود توجه می کردید یا به نقاط قوت ؟ چگونه آزمون ها را تحلیل می کردید ؟ روش شما برای بررسی کارنامه ها و تحلیل آزمون ها چگونه بود ؟

_ هردو باهم-بابررسی سوالات اشتباه ایرادهایم را پیدا میکردم.


در سال های دهم و یازدهم از نظر آموزشی چه وضعیتی داشتید؟ در آزمون ها چه ترازی داشتید؟ اگر نسبت به سال های پایه پیشرفت داشته اید، دلیل و انگیزه ی این پیشرفت چه بود؟

_ متوسط روبه بالا-6500-مطالعه بیشتر.


از کدام یک از کارنامه های جعبه ابزار کارنامه بیشتر استفاده می کردید؟ نحوه ی استفاده تان چگونه بود؟ در چه زمان هایی از این کارنامه ها استفاده می کردید؟

_ کارنامه اصلی-درصدها رابررسی کرده –روز آزمون وفردای آزمون


دفتر برنامه ریزی


ساعت مطالعه خودرا طول دوره بنويسيد؟ ساعت مطالعه شما ابتدای شرکت در آزمون های برنامه ای کانون چقدر بود؟ ساعت مطالعه شما در سال آخر چقدر بود؟ در دوران جمع بندی ساعت مطالعه شما نسبت به قبل چه تفاوتی داشت؟

_ حدود 8ساعت-حدود 6 ساعت-حدود 10ساعت –افزایش یافته است.


از دفتر برنامه ریزی و صفحه ی 182 استفاده می کردید؟ مهمترین ویژگی دفتر برنامه ریزی از نظر شما چیست؟

_ بله –تنظیم ساعت مطالعه وافزایش تدریجی آن


میانگین ساعت مطالعه روزانه و هفتگی شما در تابستان و در طول دوران مدرسه و دوران جمع بندی چقدر بود؟ ساعت مطالعه شما در پایه با سال دوازدهم تفاوت داشت؟ چقدر دفتر برنامه ریزی به افزایش ساعت مطالعه و تعادل مطالعاتی شما کمک کرد؟ چگونه؟

_ ازمهر شروع به درس خواندن کردم-از سال دوازدهم به شدت افزایش یافته بود.


چه برنامه ای برای مطالعه دروس عمومی و اختصاصی خود داشتید؟

_ هفته اول تمرکز بر روی اختصاصی وهفته دوم عمومی 


برنامه ریزی شما در طول دو هفته چگونه بود؟ در روز چند درس را می خواندید؟ مباحث پایه و دوازدهم را چگونه در برنامه تان قرار می دادید؟

_ هفته اول تمرکز براختصاصی وهفته دوم عمومی-4 درس به صورت ادغام.


ساعت مطالعه تان به طور میانگین در سال های متوسطه دوم و در سال دوازدهم چقدر بود؟

_ حدود 7ساعت


آموزش مهارت های خودتنظیمی 


شما درسال گذشته بيشتر با روش بازيابي درس مي خوانديد يا باروش دوباره خواني؟ نظر خودرا راجع به روش بازيابي بنويسيد.

_ دوباره خوانی-به نظرم بهتر است.


 آیا خلاصه نویسی داشتید؟ روش خلاصه نویسی شما چگونه بود؟ اشتباهات، سوالا های علامتدار را چگونه برای خود مشخص می کردید و چگونه از ان ها استفاده می کردید؟ بیشتر در چه زمان هایی برایتان مفید بود؟ چقدر در آزمون ها جمع بندی و زمان امتحانات به شما کمک کرد؟ 

_ بله –درگوشه کتاب مینوشتم کنار سوالات علامت میگذاشتم –جمع بندی-بسیار زیاد


 چگونه بین مطالعه براي امتحانات نهایی ومطالعه براي کنکور و تعادل ایجاد کردید تا بتوانید در هر دو نتیجه لازم را به دست بیاورید؟

_ بیشتر تمرکزم روی کنکور بود.


 بهترین تراز شما در کدام درس ها  بود ؟

_ریاضی


در کدام درس ها پیشرفت داشتید؟ چگونه پیشرفت کردید؟ آیا در روش مطالعه خود در این درس ها تغییری دادید ؟

_ ریاضی وفیزیک-تیپ بندی کردن سوالات -بله.


روش مطالعه کدام درس شما به نظرتان می تواند به عنوان یک روش مطالعه موثر به دانش آموزان دیگر کمک کند ؟ روش مطالعه ي اين درس را توضيح دهيد؟

_ هندسه-تیپ بندی کردن هر موضوع.


براي اين كه از حاشيه های کنکور و کرونا و .. به دورباشيد، چه كارهايي انجام داديد؟

_ به اخبار گوش نمیدادم.


 در صورتی که در یک مقطع از سال افت تراز داشتید بگویید علت این افت چه بود و چگونه و با چه روش هایی توانستید دوباره به مسیر درست برگردید ؟

_ افزایش تلاش بقیه-افزایش تلاش خودم.


پدر و ماردتان درسال آخر چه كمك هاي آموزشی به شما كردند؟

_ گرفتن کلاسهای کنکور


 الان که بيشتر اوقات در خانه هستی پدر و مادرت چقدر و چطور در درس‌ها به تو کمک می‌کنند؟

_ سعی میکردند محیطی آرام وبی دغدغه برایم فراهم کنند.


پدر و مادرت چگونه اوضاع درسی‌ات را پیگیری می‌کردند؟

_ ازطریق چک کردن ترازهای کارنامه و درصد درسها.


 آيا درس هارا پيش خواني مي‌كردي ؟ كدام درسها و چطور؟تجربه‌ای از مطالعه‌ی درسی بدون تدریس معلم داری؟

_ بله-شیمی-مطالعه درسنامه های کتاب


 درس خواندن در تابستان چه تأثیری روی رشد درسی شما دارد؟در کدام درس با تغییر روش مطالعه پیشرفت کردید ؟ لطفا روش جديد خودرا توضيح دهيد؟درروش جديد به چه چيزهايي توجه مي كرديد كه درروش قبلي توجه نمي كرديد؟

_ ازمهر شروع به درس خواندن کردم.


پیشخوانی در تابستان را چگونه انجام می‌دهی؟

_ از مهر شروع به درس خواندن کردم.


تعطیل شدن مدارس به خاطر کرونا چه تأثیری روی درس خواندن شما داشت؟

_ باعث افزایش درس خواندن شد.


 با تعطیل شدن مدارس به دلیل بیماری کرونا درس شما افت نکرد؟ ايا جدي تر درس خوانديد مثل گذشته يا كمتر از گذشته ؟

_ خیر-جدی تر.


 از اشتباهات خودتان در آزمون ها چگونه کمک می گرفتید ؟ تبدیل یادگیری ناقص به یادگیری های کامل را چگونه انجام می دادید؟

_ سعی بر برطرف کردن میکردم-بامطالعه تستهای اشتباه ونزده.


برای آینده چه برنامه‌ای داری؟

_ کسب موفقیتهای بیشتر.


قویترین درس شما چیست؟ براي درس هايي كه قوي هستي از کدام کتابها استفاده کردی؟

_ ریاضی-درسالهای پایه ازکتابهای المپیاداستفاده میکردم.


از اشتباهاتت چگونه ياد مي گيري؟

_ سعی دربرطرف کردن آنها داشتم-اشتباهاتم را درکتاب علامت میزدم.


قبل از دبستان پدر و مادر چه چیزهايي به شما یاد دادند؟

شمارش ونوشتن اعداد-شعر-خواندن ونوشتن الفبا.


پدر و مادرشما چقدر پي گيري مسائل آموزشي شما بودند؟ پدرو مادرشما زماني كه مدارس غيرحضوري شد، چگونه به شما كمك مي كردند؟

_ بسیار زیاد-سعی در ایجاد محیطی آرام درخانه.


معیارهای شما برای انتخاب رشته چیست؟ کدام رشته ها را در اولویت قرار می دهید و با چه معیارهایی ؟

_ علاقه-برق وکامپیوتر.


نقش آموزشی خانواده در دوران کرونا بیش از گذشته است . همراهی پدر و مادر و بقیه ی اعضای خانواده تاثیر گذار است . چند نمونه از کارهای موثر خانواده تان در دو سال کرونا را لطفا توضیح دهید.

_ ایجاد محیطی آرام درخانه-گرفتن کلاسهای کنکور برایم.


در خانواده ی شما چه کسانی کانونی بودند یا هستند ؟ چه نتایجی گرفتند ؟

_ پسرعمویم-کسب رتبه سه رقمی.


نظرات منفی و کنایه های دیگران چقدر مانع کار شما می شد ؟ تشویق ها و تحسین های دیگران چقدر سبب مغرور شدن و سست شدن شما در درس خواندن و پیشرفت می شد ؟ چگونه خودتان را در برابر مغرور شدن و ناامید شدن مدیریت می کردید ؟

_ تقریبا هیچ-خیلی کم-یادآوری کردن اشتباهاتم.


یک مشکل مهم دانش آموزان در دوران کرونا و آزمون های آنلاین نگرانی از تقلب برخی دانش آموزان است . شما با این موضوع چگونه برخورد می کردید ؟ آیا به تراز و رتبه ی دیگران کار داشتید؟

_ به آن توجه کرده-بله.


روش های مدیریت


برا ی مدیریت زمان سر جلسه کنکور چکار کردید؟ از کدام یک از روش هاي مدیریت زمان استفاده کردید؟ (ضربدر و منفي ، زمان هاي نقصاني ، استراتژي بازگشت) آیا در طول سال نیز از این روش ها استفاده می کردید؟ آیا وقت کم آوردید یا خیر؟ استراتژی شما چه بود؟

_ روش زمانهای نقصانی واستراتژی بازگشت-بله-بله.


چگونه آرامش خود را درروز كنكورحفظ کردید؟ آیا در روز کنکور با سوالات سخت چالشی و طراحی جدید مواجه شدید؟  چگونه احساسات و زمان خود را مدیریت کردید؟ کدام درس اینگونه بود ؟

_ بافکرکردن به چیزهای خوب-بسیار زیاد-تفکر به اینکه بقیه سوالات  مثل من را پاسخ میدهند -ریاضی.


 روش شما به پاسخگویی به سوالات در روز کنکور چه بود؟ ایا ترتیب دفترچه سوال را رعايت كرديد یا تغيير داديد؟

_ بله


آیا اتفاق غیرمنتظره‌ای در جلسه ی کنکور برایتان به وجود آمد؟ آیا درسی بود که در جلسه ی کنکور شما را غافلگیر کرده باشد؟ چگونه خودتان را در آن شرایط مدیریت کردید؟

_ خیر-ریاضی-باتفکر به اینکه بقیه هم درشرایط من هستند.

Menu